"עולם האודיו-וידיאו עובר היתוך עם ה-IT"

"נדרש חינוך מחדש של שני קהלים: האחד, האינטגרטורים של ציוד AV והשני, אנשי ה-IT בארגונים", כך אמר דותן שובל, מייסד AVMaster

דותן שובל, מייסד AVMaster. צילום: ניב קנטור

"עולם האודיו-וידיאו (AV) חווה היתוך עם עולם ה-IT. זה קורה כיוון שהעברת האותות נעשית באמצעות כבלי רשת סטנדרטיים ועל גבי רשת התקשורת הארגונית. בשל כך, נדרש שילוב זרועות עם מחלקת המחשוב בארגון, הנמצאת באחריות אנשי ה-IT", כך אמר דותן שובל, מייסד AVMaster.

שובל דיבר בפתח כנס MULTIMEDIA AVTLV 2017. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ב') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות יותר מ-1,000 איש. את הכנס הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, וגידי רחמים, מנכ"ל מינגו.

בשל ההיתוך האמור, בין עולמות ה-AV עם ה-IT, אמר שובל, "נדרש חינוך מחדש של שני קהלים: האחד, האינטגרטורים של ציוד AV והשני, אנשי ה-IT בארגונים".

בתחילת השנה, אמר שובל, "נחשפנו לכמה הכרזות חשובות בתחום AVoIP, כאשר בכולן הבטחות קידמה, תועלת ואיכויות. אלא שעולה השאלה: אם העברת אותות ה-AV נעשית על גבי רשת התקשורת, הרי שהיא צריכה להיות סטנדרטית, ואם כן באיזה סטנדרט"?

לדברי שובל, "המינוח AVoIP הוא שם כולל להעברת אותות אודיו ו-וידיאו ושליטה על גבי רשת תקשורת, כאשר מימוש הטכנולוגיה מתבצע באמצעות יחידות קידוד ופענוח".

מכל נקודה בארגון לכל נקודה בארגון

הטכנולוגיה, הסביר שובל, קיימת כמה שנים בשוק ה-AV, "אולם השנה נרשמו שתי הכרזות משמעויות הנוגעות אליה: SDVoE ו-HDBaseT over IP. טכנולוגיית HDBaseT אפשרה עד כה פתרון הרחקת אותות אודיו ווידאו, פקודות ואפילו מתח – ועליה נוספו יכולות מיתוג אותות בין מקור משדר לתצוגה, התאמת רזולוציה ועוד".

לדבריו, "האתגר העיקרי אותו פתרה HDBaseT היה הרחקת האות עד ל-100 מטרים, על גבי כבל רשת סטנדרטי, אשר חיבר בין משדר ומקלט ולמרחקים של 300 מטרים באמצעות סיב אופטי באופן דומה".

האתגר הבא, ציין, "היה לאפשר כל מקור לכל תצוגה, על רקע המגבלה של כמות החיבורים בכל יחידת משדר ומקלט. AVoIP סיפקה פתרון: כל אות המחובר לדוחס ומועבר על גבי רשת התקשורת הארגונית, ניתן להצגה בכל מקום בו ישנה נקודת תקשורת ופורס. כך, משמעות הדבר היא מכל נקודה בארגון לכל נקודה בארגון".

האתגרים בתחום, ציין שובל, "הם: רוחב הסרט; העובדה ששימוש בפרוטוקול דחיסה זהה אינו מהווה אישור לתאימות בין יצרנים; עלות הטמעת ציוד פורס-דוחס מהווה מחסום כלכלי בפרויקטים פשוטים".

"תקן בתחום ה-AVoIP יוכל לסייע רבות בעמידה באתגרי הטכנולוגיה. כך יוכלו הלקוחות לשלב פתרונות מיצרנים שונים וליהנות מממשק אחיד וניהול אחיד, המבוצע על גבי מתגי התקשורת הסטנדרטיים. יתרון נוסף הוא היכולת לחשב עומסי רשת ולהיערך לכך מראש, מבלי ליצור רשת נפרדת לנושא ה-AV".

להנגיש אינפורמציה שתעזור ללקוח

"השוק פונה לכיוון AVoIP", אמר שובל, "וכעת שתי ההתאגדויות מנסות לייצר תקן מוביל ומחייב לשאר היצרניות. מדובר בבשורה גדולה וחשובה לתעשייה, כשבסופו של התהליך יהיה תקן מוביל, כפי שאירע בתחומי האינטרנט של הדברים והחשמל החכם. ביחסם של אנשי ה-IT לשני התקנים הללו, עליהם לזכור שייתכן כי אחד מהשניים לא יהפוך בסופו של דבר, לתקן הלכה למעשה לתעשייה".

שובל אמר כי הכנס, הנערך זו השנה השלישית, "נולד בשל הצורך להעביר את המסר, לפיו מדובר במערכות שמתחברות ומתממשקות למערכות הארגוניות. המטרה היא להנגיש אינפורמציה שתעזור ללקוח להגדיר את הצרכים שלו".

"יש לאפשר ללקוח לבחור בצורה עניינית ומקצועית את הפתרונות ולהבין שהתקציב הוא לא תמיד המגבלה למימוש פרויקט. פעמים רבות יש ללקוחות צורך באינטגרטור, יועץ או יצרן שנותנים פתרון שמתאים לשנים רבות קדימה, ולא רק באופן נקודתי".

"עולם האודיו והווידיאו נתפס כיום בארגונים ככזה שלאו דווקא נמצא באחריות של מנהל ה-IT – וזה חייב להשתנות", סיכם שובל, "יש לקחת את התחום צעד נוסף קדימה. יש מערכות אודיו ו-וידיאו רבות, המשפרות את עולם העבודה הארגוני, את תהליכי העבודה, מייעלות אותם, מספקות שליטה ובקרה טובות יותר ופתרונות שיחות הווידיאו הם איכותיים וידידותיים יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים