איך מקטינים את המרחק בין העולמות הווירטואלי והפיזי בתחום העיצוב?

הפתרון הוא בתלת מימד – כך טוענים בדאסו סיסטמס, שאמש (ד') הסתיים הכנס שלה, Solidworks ● על פי המנכ"ל, ברנאר שארלס, המטרה היא להעלים את המרחק שבין המעצב ללקוח הסופי

ברנאר שארלס, מנכ"ל דאסו סיסטמס. צילום: יח"צ

רבים מדברים ורבות מדובר על העולמות הווירטואלי והפיזי, ועל ההבדלים והשוני ביניהם – בין אם זה בהקשרים של מידע, פרטיות, רשתות חברתיות, קשרים בינאישיים או כל הקשר אחר. אבל מה עם עולם העיצוב?

כנס Solidworks של חברת התלת מימד דאסו סיסטמס (Dassault Systems), שננעל אמש (ד') בלוס אנג'לס, עוסק גם בשאלה הזו.

בדאסו סיסטמס עוסקים בשאלה זו בין היתר בתחום העיצוב – כיצד העולמות הווירטואלי והפיזי משפיעים עליו ועל המעצבים, ואיך מטשטשים את הגבולות ביניהם.

"השאיפה היא להקטין עבור המעצבים את המרחק בין העולם הווירטואלי לעולם האמיתי לאפס", אמר ברנאר שארלס, נשיא ומנכ"ל החברה. הכוונה היא שהמרחק בין המעצב ללקוח הסופי ייעלם, כמו שקורה כיום, למשל, עם הידע שגוגל (Google) מספקת.

"יש כיום כלכלה המבוססת על חוויות," הוסיף שארלס, "וחוויית התלת מימד היא לא רק זרז, אלא גם זו המאפשרת את העולם החדש הזה של כלכלת החוויות".

כך יוכלו עסקים, מדע וחברה לחיות ביחד בעתיד

שארלס מכהן כנשיא וכמנכ"ל דאסו סיסטמס מאז 1995, והחל מהשנה שעברה גם כיו"ר מועצת המנהלים שלה. ב-1997 הוא יזם את רכישת Solidworks ובהמשך, כדי לתמוך באסטרטגיית ה-PLM (ר"ת Product Lifecycle Management) שלה, יזם רכישות נוספות, כמו אלה של Enovia ,Delmia ו-Simulia. ב-2012 הכריז שארלס על פלטפורמת ה-3DExperience, שהרחיבה את גבולות הדיגיטציה וההדמיה בצורה שמשקפת גם את חוויית הלקוח.

לדבריו, עולם התלת מימד פותח חזיתות נוספות של חדשנות, והוא מאמין שעיצוב של חדשנות בת קיימא, שיכולה לשלב בין מוצר, טבע וחיים – הוא הדרך היחידה שבה יוכלו לחיות זה לצד זה בעתיד עסקים, מדע וחברה.

סינגפור בתלת מימד

בדבריו הציג שארלס סיפורי לקוח שלדבריו מציגים את כוחה של פלטפורמת התלת מימד "בתחומים המתוחכמים ביותר שאדם יכול לחשוב עליהם". הוא סיפר על פרויקט גדול שהחברה מעורבת בו בסינגפור. "ממשלת סינגפור החליטה ליצור חוויה דיגיטלית של העיר כולה ואנחנו מבצעים אותה בתלת מימד, מן המסד ועד הטפחות – בניינים, תנועה, כיצד ילדים הולכים לבית הספר, כיצד מארגנים ומשפרים את הסביבה החברתית וגם את התשתיות שלה", אמר.

הוא הדגיש את המחויבות של החברה לאפשר לכל המשתמשים שלה גישה בענן ולמשאבים של-Solidworks יש גישה אליהם. "כל מה שהחברה עושה כיום מבוסס על המהפכות העתידיות שיבוצעו באמצעות התלת מימד – אם אצל הלקוח ואם בענן. בכל תחום בתעשייה, הכול יהיה מבוסס על הענן. לכן, אנחנו רוצים להבטיח שהתוכנות שלנו יהיו זמינות על תחנות עבודה – באפליקציות טבעיות או באפליקציות רשת – דבר שמקל את הקשר עם הלקוחות", ציין.

שארלס הכריז בסיום דבריו שהחברה מרחיבה את מעבדת ה-3DExperience שעליה הכריזה בנובמבר 2015 באירופה – לצפון אמריקה. המעבדה בארצות הברית תתחיל לפעול במאי השנה, במטה החברה שבבוסטון. התרחבות זו מסמנת את כוונתה של דאסו להגדיל את נוכחותה באופן גלובלי, כדי שתוכל לטפח פרויקטים יזמיים בעלי פוטנציאל השפעה רבה על החברה. הפרויקטים שייבחרו – בתחומי העירוניות, הלייף סטייל והאינטרנט של הדברים – יקבלו גישה חופשית למשאבים שהמעבדה מציעה, בהם פלטפורמת ה-3DExperience, עזרה טכנית והדרכה. היזמים יוכלו ליטול חלק בתוכנית שנתית או דו שנתית, שעל פי דאסו תאפשר להם להאיץ את תהליך פיתוח המוצר.

הכותבת הינה שליחת אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים