ביבי צדק: ישראל מעצמת סייבר

אתר CRN בחר בארבע חברות סטארט-אפ ישראליות מתחום הסייבר, מבין 10 החברות הכי מגניבות בתחום לשנת 2016 ● הישראלית הראשונה, במקום השני בדירוג: קאטו של שלמה קרמר

שלמה קרמר. צילום: יח"צ

חזונו של בן גוריון היה ליישב את הנגב. לראש הממשלה, בנימין נתניהו, יש חזונות רבים ולא כולנו יודעים מה מהם אמיתי, אבל דבקותו בקידום מדינת ישראל בתחום הסייבר איננה מוטלת בספק.

אתר CRN רואה עם נתניהו עין בעין את חזונו: הוא בחר בארבע חברות סטארט-אפ ישראליות מתחום הסייבר בדירוג ברשימתו The 10 Coolest Security Startups Of 2016. ארבע החברות כחול-לבן נמצאות בששת המקומות הראשונים בדירוג.

"תחום הגנת הסייבר המשיך להוביל בשנת 2016 כאחד השווקים החמים ביותר עבור חברות סטארט-אפ", נכתב באתר. "השנה המסתיימת התאפיינה בהופעה של סוגים חדשים של חברות סטארט-אפ, לטובת פתרון בעיות חדשות שצצו, כמו גם הצמיחה של חברות סטארט-אפ שהחלו להתבסס ולנוע לכיוון הפיכתן לשחקניות מן המניין בקרב ספקיות האבטחה".

עורכי הדירוג ציינו כי ה"מרדף" אחר חברות סטארט-אפ הכי מגניבות בעולם אבטחת המידע כלל חשיפה לטכנולוגיות חדשות בתחום: תזמור, ניתוח, אבטחה בענן, האינטרנט של דברים, וכן המשך הצמיחה בתחום זיהוי בעיות אבטחת בנקודות הקצה ומתן תגובה.

בעיות רבות נותרו לא פתורות

"למרות כל הצמיחה הטכנולוגית בתחום בשנת 2016", סיכמו כותבי הדירוג, "בעיות אבטחה מקוונות רבות נותרו לא פתורות. אין ספק כי החדשנות בתחומי האבטחה בוודאי תמשיך להאיץ את הגנת הסייבר במהלך 2017".

במקום הראשון בדירוג נמצאת Bastille Networks, הפועלת בעולם האינטרנט של הדברים. במקום השני נמצאת חברה כחול לבן: קאטו (Cato Networks), שבראשה עומד המיליארדר שלמה קרמר.

ב-1993 הקים קרמר עם גיל שוויד, אותו הכיר ביחידת 8200, ומריוס נכט את צ'ק פוינט (Check Point). בחלוף עשור הקים את אימפרבה (Imperva), שם שימש קרמר כמנכ"ל עד 2014. ב-2006 היה בין מייסדי טראסטיר (Trusteer) שנרכשה על ידי יבמ (IBM) במאות מיליוני דולרים.

ב-2015 קרמר הקים, יחד עם גור שץ, את קאטו, שמרכזה בתל אביב. קאטו מספקת פתרונות לאבטחת רשתות ארגוניות בענן ובמובייל. באמצעות הפתרונות האלה, הארגון יכול לתת ללקוחותיו שירותי רשת ואבטחה כשירות, בעזרת רשת גלובלית מאובטחת ומוצפנת.

כך, ארגונים יכולים להפחית את הצורך במספר מוצרי האבטחה להם זקוק הארגון, לייעל ולהוזיל את השימוש ברשת התקשורת הארגונית ולספק מדיניות אבטחה אחידה עבור הפלטפורמות הניידות והנייחות בארגון. בנוסף, קאטו מאפשרת לארגון גישה ליישומים מכל מקום וללא הורדה של רמת אבטחת המידע הארגונית. החברה גייסה השנה 30 מיליון דולר.

כמו כיפת ברזל

במקום השלישי מדורגת חברה בת של אלביט מערכותCyberBit, שהוקמה ב-2015, ובראשה עומד עדי דר. החברה מתמקדת בפתרונות הגנה לתשתיות קריטיות ולנכסים החשובים לארגונים. היא מטפלת בהגנה על תחנות הקצה בארגונים, מתן תגובה לאירועי אבטחה – כמו גם תזמור ומיכון מערכי האבטחה בארגונים.

רביעית מדורגת Cybereason, בראשה עומד ליאור דיב. בעוד רוב חברות אבטחת המידע והגנת הסייבר מתמקדות בהגנה, החברה מתמקדת בתגובה התקפית. החברה נוסדה ב-2012, ומציעה פתרון המונע ומנטר מתקפות, ואם הן קרו – גילוי של מקורן, מידת ההשפעה והנזק שלהן.

עוד החברה מספקת ניראות – עם בניית לוח הזמנים של המתקפות. בעבר השווה דיב את הטכנולוגיה שפיתחה החברה למערכת כיפת ברזל. "הדרך שהובילה לכיפת ברזל נוצרה כשבאו אנשים ואמרו שיש קושי לייצר את החומה הגדולה שתמנע שיגור טילים. התשובה הייתה שהטילים ישוגרו בכל מקרה ושצריך לחשוב מה עושים עם זה. ואז בא מישהו ואמר שמהרגע שהטיל משוגר ועד לרגע שבו הוא פוגע במטרה נפתח חלון הזדמנויות שמאפשר לנטרל אותו ולמנוע את הנזק".

"הגישה שלנו מאוד דומה. אנחנו אומרים שב-100% מהפעמים אם מישהו ירצה להיכנס לתוך הארגון הוא יצליח. אנחנו בכלל לא מנסים להתמודד עם הבעיה הזאת אלא מניחים שהתוקף מצליח להיכנס פנימה. ואז העניין הוא לזהות אותו כמה שיותר מהר".

מערכת חיסון ארגונית

חמישית מדורגת Darktrace, המספקת "מערכת חיסון ארגונית" להגנה וניטור מפני איומים, עם מכונות לומדות, מתמטיקה ובינה מלאכותית.

שישית נמצאת שוב חברה ישראלית – Illusive Networks, בראשה עומד היזם הסדרתי שלמה טובול. בעבר הקים טובול את פינג'אן (Finjan) ואת יוגי.

החברה הנוכחית אותה הקים טובול עוסקת בהטעיית התוקפים ונטרול התקפות ממוקדות בצורה יצירתית למדי. טכנולוגיית ה-Deception Everywhere של החברה מונעת התקפות מתמשכות וממוקדות (APT) באמצעות מלכודות וטכניקות הונאה ברבדים שונים של רשת ה-IT בארגון, שמוצגות לתוקף ומפתות אותו לפעול על בסיסן. "החברה יוצרת פרוזדור של מראות שבו התוקפים אינם יכולים לדעת בוודאות מה אמיתי ומה לא", אמר טובול בעבר.

לאחר מכן מדורגות החברות Phantom ,PhishMe ,ProtecWise, ו-StackPath.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים