"ארגונים שלא יבצעו מודרניזציה של ה-IT יישארו מאחור"

"על ארגונים לעמוד בדרישות חדשות, כמו לספק ביצועים 24/7 על ידי שימוש בפלאש, להזרים מידע למערכת Big Data באמצעות אנליזה, ולאפשר לה לשבת מעל שכבת המידע", אמר איתן יהודה, מנהל הטכנולוגיות הראשי ומנהל הפיתוח העסקי של היטאצ'י מערכות מידע

איתן יהודה, מנהל הטכנולוגיות הראשי ומנהל הפיתוח העסקי של היטאצ'י דאטה סיסטמס. צילום: ניב קנטור

"המודרניזציה של ה-IT פירושה הצורך לעמוד בדרישות חדשות, כמו לספק ביצועים 24/7 על ידי שימוש בכונני פלאש (Flash), לספק את יכולת השינוע של המידע ממקום למקום, להזרים תבונות למערכת Big Data באמצעות אנליזה, ולאפשר לה לשבת מעל שכבת המידע ולבצע את כל מה שקשור לעולם ניתוח המידע. ארגונים שלא יעשו זאת יישארו מאחור", כך אמר איתן יהודה, מנהל הטכנולוגיות הראשי ומנהל הפיתוח העסקי של היטאצ'י מערכות מידע.

יהודה דיבר בכנס Storage Strategy, שהופק בידי אנשים ומחשבים ונערך באחרונה באולם האירועים LAGO בראשון לציון. השתתפו באירוע מאות מקצועני תשתיות ואחסון והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

תחת הכותרת "מידע הוא התשוקה שלנו – פתרון חדשני לעולם החדש" סיפר יהודה למשתתפים, ספקי פתרונות אחסון ולקוחות כאחד, מה מציעה היטאצ'י, מיהן השותפות שלה וגם קצת על האני מאמין של החברה. לדבריו, "יש לנו את האפשרות והיכולת לייצר את ה-Big Data והתשתית, ולא פחות חשוב מכך – אנחנו פועלים בעולמות האנליטיקה והניידות".

"כיום נמצא המידע לא רק בשרתי האחסון אלא גם בסמארטפון, בטאבלט ובלפטופ, ולכן צריך להעביר את המידע לענן לכל שימוש", ציין יהודה. "עוד נושא חשוב הוא כיצד מנתחים את המידע ושומרים אותו, כשבסופו של דבר יש כמה מקורות של מידע, מובנה ובלתי מובנה. כל הרשתות החברתיות הן חיישנים שצריכים לאסוף ולהציף אותם למעלה, ויש גם המון חיישנים בעולם האינטרנט של הדברים".

מימין: גרישה סוקולובסקי, סגן נשיא לפיתוח עסקי בטרה-סקיי, וגיא כרמין מרד-האט. צילום: ניב קנטור

מימין: גרישה סוקולובסקי, סגן נשיא לפיתוח עסקי בטרה-סקיי, וגיא כרמין מרד-האט. צילום: ניב קנטור

יהודה סיפר כי היטאצ'י מציעה פלטפורמה אחת מרכזית שיודעת לקחת את המידע, לשמור אותו, לנתחו ולגבות אותו, ולעשות זאת מול מערכות של חברות אחרות. "יש לנו שיתופי פעולה עם VMware, מיקרוסופט (Microsoft) וגם עם סאפ (SAP), עם פתרון ה-Hana שלה", אמר. "כמו כן, אנחנו מחוברים היטב לעולם הקוד הפתוח, על מנת לחסוך בעלויות רישוי של בסיסי נתונים, וכל יחידה כזו סגורה ומוכנה לעבודה". הוא ציין כי "אנחנו הלקוח הגדול ביותר של סאפ באסיה".

הפתרון של רד-האט לשוק האחסון מוגדר התוכנה

גיא כרמין מרד-האט (Red Hat) וגרישה סוקולובסקי, סגן נשיא לפיתוח עסקי בטרה-סקיי (TeraSky), התייחסו בהרצאה שנתנו ביחד לפתרון של רד-האט לשוק האחסון מוגדר התוכנה. "פורטפוליו האחסון של רד-האט מבוסס על שני פתרונות שהגיעו מקוד הפתוח – CEPH ו-GLUSTER. שניהם אדישים לחומרה והפתיחות שלהם באה לידי ביטוי ביכולת שלהם להגיב לשינויים בקלות. זה כמו השוואה בין להקת דגים קטנה, שיכולה לספק יחד את אותם ביצועים כמו דג אחד גדול, אבל שלא כמו הלווייתן, יכולה לשנות את הגודל, להגיב בזריזות ובגמישות לשינויים. זה ההבדל המעשי בין Scale Out Open ל-Scale Up בלבד", אמר סוקולובסקי.

כרמין התייחס לצורת העבודה של רד-האט. "יש אינטגרציה מאוד חזקה בעולם הפתיחות בתוך הארגונים. אנחנו מפתחים במהירות יכולות, כולל באחסון, יש לנו קהילות ומשם אנחנו גוזרים את הפרויקטים שמעניינים אותנו ואת הלקוחות שלנו. אנחנו מובילים את המהלך מקוד פתוח אל האנטרפרייז", אמר.

הוא ציין כי "הרבה מאוד קוד נתרם על ידי חברות גדולות כמו אינטל (Intel) ו-Suse, ועל אף שחלקן מתחרות שלנו, אנ חנו משתמשים בו. כמות הפיצ'רים שמגיעים לכל לקוח הרבה יותר גדולה בזכות זה וכך היכולת של הלקוח לפרוס הרבה יותר טובה, כי אנחנו מפרידים בן החומרה לתוכנה וזה מקל עלינו להכניס חידושים. בערך בכל שנה וחצי קופצים כוח הזיכרון והמעבדים פי שניים, ולכן קל יותר לבצע שדרוגים בעולם בו יש הפרדה בין התוכנה לחומרה. בנוסף, קל יותר לבצע תחזוקה של החומרה והתוכנה. יש גם אינטגרציה מאוד רחבה עם Openstack, כולל חיי מחזור אחודים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים