גוגל מכניסה צילומי לוויין איכותיים במיוחד לאפליקציות המפות שלה

אחרי שלוש שנים ללא עדכון, תצלומי הלוויין של כדור הארץ ב-Google Earth וב-Google Maps זכו סוף סוף בשדרוג, באמצעות תמונות ברזולוציה גבוהה ומתקדמת שתיעדה סוכנות החלל האמריקנית

רואים רחוק רואים שקוף. אילוסטרציה: BigStock

גוגל (Google) הודיעה אתמול (ג') שאפליקציות Google Maps ו-Google Earth שלה מכילות כעת הרבה תצלומים חדשים ועשירים בפרטים, אשר בהם עשתה הענקית שימוש לצורך עדכון הפסיפס נטול העננים של כדור הארץ שמופיע ביישומיה.

רואים רחוק רואים צלול

תמונת מצב צלולה של כל פינה בעולם נוצרת באמצעות חיבור של חלקים סלקטיביים מכדור הארץ, שתועדו בעתות שמים בהירים. כך מסוגלת מלאכת הפסיפס של גוגל לספק מראה של פני הקרקע ברחבי הפלנטה בלי הפרעות של עננים וחסימות אחרות של הראות בשל תופעות מזג אוויר.

בכדי שכיסוי כדור הארץ יהיה מושלם ויורכב מצילומי הלוויין המעודכנים והחדים ביותר, עיבדו המהנדסים של גוגל יותר מפטה-בייט של מידע תיעודי גולמי, ובגוגל מסבירים שבמונחים של רזולוציית תמונות מדובר ביותר מ-700 טריליון פיקסלים.

הפעם האחרונה שבה עודכנו יישומי המפות של גוגל בצילומי לוויין הייתה בשנת 2013. באותו זמן עשתה הענקית שימוש בתצלומים שתועדו על ידי לוויין Landsat 7 של נאס"א (NASA), ששוגר לחלל כבר ב-1999, ושסבל, כך מסתבר, מכשל חומרה בשנת 2003.

כתוצאה מהבעיה נוצרו בחלקים מסוימים של העולם פערים אלכסוניים של נתונים חסרים. כעת, עקב שימוש בחומרים של לוויין הצילום Landsat 8, תוקנו הבעיות והתוצאה מרהיבה במיוחד. בצילומים החדשים ניתן, למשל, לראות שהאופן שבו צולמו תמונות של העיר ניו יורק על ידי Landsat 8 מהווה שיפור עצום לעומת החומרים המצולמים שבהם השתמשה גוגל עד כה.

חוויה צלולה ומרגשת

החברה מסוגלת לעשות שימוש בחומרים הללו כי נאס"א, בשיתוף המכון הגאולוגי של ארצות הברית (United States Geological Survey), מספקות גישת קוד פתוח למסד נתוני ה-Landsat שלהן, בכדי שכל אחד יוכל לעשות בחומרים שימוש.

אפשר להגיע לכל התצלומים באמצעות ממשק Earth Engine, שבו משתמשים מדענים בכדי לחקור שינויים עולמיים בקנה מידה גדול שחלים בסביבה, ולעקוב אחר התפשטות מחלות. גוגל, לעומת זאת, משמשת בתיעודי הלוויין הללו למטרות פשוטות בהרבה, ובכל זאת – מרתקות.

למי שמתחשק לצפות בכדור הארץ ממבט מהחלל, מזומנת כעת ללא ספק חוויה צלולה ומרגשת. ניתן לבדוק את התמונות המעודכנות על ידי הפעלת שכבת הלוויין ב-Google Maps או על ידי אתחול הגרסה האחרונה של Google Earth.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זאב פרידמן

    זה פשוט מדהים , אשמח לקבל תצלומים מהחלל מכדור הארץ ומהכוכבים השונים. תודה, זאב.

אירועים קרובים