אקזיט כחול לבן: סיסקו תרכוש את CloudLock תמורת כ-300 מיליון דולר

הנרכשת מספקת לארגונים מעטפת אבטחת מידע רחבה ליישומים מבוססי ענן ● גיל צימרמן, מנכ"ל CloudLock, לאנשים ומחשבים: "ארגונים גדולים בישראל רחוקים מבחינת אימוץ שירותי ענן בצורה יוצאת דופן מול העולם"

גיל צימרמן, ממייסדי ומנכ"ל CloudLock

סיסקו (Cisco) תרכוש את CloudLock הישראלית תמורת 293 מיליון דולר – כך הודיעה ענקית התקשורת, שהיו"ר שלה, ג'ון צ'יימברס, מבקר בימים אלה בארץ. העסקה צפויה להסתיים ברבעון הראשון של שנתה הכספית 2017. עובדי הנרכשת שיצטרפו לחטיבת הרישות והאבטחה של סיסקו יקבלו חבילת הטבות כספיות.

CloudLock הוקמה ב-2011 על ידי שלושה יזמים ישראליים: גיל צימרמן, המנכ"ל, רון זלקינד, מנהל הטכנולוגיות הראשי, וצחי שפסה, מנהל הפיתוח העסקי.

הנרכשת מספקת לארגונים מעטפת אבטחת מידע רחבה ליישומים מבוססי ענן, בין היתר ServiceNow ,O365 ,Google Apps ,Salesforce ,DropBox ,Box ,Azure AWS ו-Force.com.

מערכת CloudLock מציעה לארגונים פתרון בתצורת API, מבוסס ענן (Cloud Native), וכך הוא לא משפיע על משאבי ה-IT או על חוויית המשתמש הסופי. המערכת מספקת פתרון הגנה המאפשר ניטור ומעקב אחרי התנהגות המשתמשים בסביבת הענן, ובכך מתריעה על איומים פוטנציאליים ומאפשרת נקיטת פעולות מניעה.

CloudLock צמחה במהירות בשדה הפעילות שלה, בשל התגברות איומי הסייבר והצורך להגן מפני "האויב שבפנים", ויש לה יותר מ-700 לקוחות ארגוניים ו-10 מיליון משתמשים. בין לקוחותיה נמנים HBO ,DreamWorks, הגרדיאן (The Guardian), פנדורה (Pandora), ארגון ה-GSA הפדרלי בארצות הברית, נאס"א (NASA) ו-OutBrain הישראלית. עד כה גייסה החברה 40 מיליון דולר מקרנות דוגמת בסמר ונצ'רס, סידר, זו של SalesForce ו-Accent Ventures Partners.

מטה החברה יושב בוולט'האם, מסצ'וסטס, ולה מרכז מו"פ בארץ, המעסיק כמה עשרות מתוך 150 עובדיה.

CloudLock פועלת בתחום ה-CASB (ר"ת Cloud Access Security Brokers), המאפשר לארגונים נראות וניתוח ההתנהגות של המשתמשים. הרוכשת מסרה כי הרכישה תביא להגדלת ההיצע שלה בתחום אבטחת המידע, Cisco's Security Everywhere Strategy, שנבנה כך שיוכל לספק הגנה לאורך ה-"קו" – מהענן לרשת התקשורת הארגונית ועד לתחנת הקצה.

"ככל שארגונים נעים לעבר הענן, הם נדרשים ליותר יכולות בתחום אבטחת המידע, לטובת הגנה על המשתמשים, האפליקציות והנתונים", אמר רוב סלבנגו, סגן נשיא סיסקו לפיתוח תאגידי.

"האיום האמיתי נמצא בענן"

הרכישה שביצעה סיסקו מקבילה במשמעותה לזו שביצעה מיקרוסופט (Microsoft) ביולי אשתקד, עת קנתה את אדאלום (Adalom) הישראלית תמורת 320 מיליון דולר.

כאשר נפתח ביולי 2015 סניף המכירות של החברה בישראל אמר צימרמן לאנשים ומחשבים כי "פתיחת הפעילות משקפת את התנופה העסקית והטכנולוגית בה נמצאת החברה ואת התרחבותה למדינות באירופה וכעת בישראל. לאחר שהתבססנו בארצות הברית אנחנו חשים כי קיימת מוכנות ופתיחות רבה יותר גם בשוק הישראלי למעבר לסביבות ענן, המחייבת ארגונים להעניק לעובדים סביבת עבודה שתאפשר להם לעבוד ביעילות, תוך שמירה מקסימלית על נכסי המידע החיוניים".

בראיון שהעניק צימרמן לאנשים ומחשבים באחרונה הוא אמר כי "אין כיום ארגון שאין לו חלק בענן. יותר מ-50% מהמידע הארגוני והתעבורה שלו נמצאת מחוץ לארגון – בענן ואנחנו 'עוטפים' את האפליקציות שהארגונים שמים בו. יש שם נתונים ארגוניים רגישים, ונדרש לנטר אותם ולטפל בהם בגישה לא קונבנציונלית, תוך איתור האנומליות. קל ל-'רעים' להשתלט על האפליקציות הארגוניות הללו היושבות בענן, בלא שהארגון יידע זאת כלל".

הוא ציין ש-"המעטפת שלנו לא אפליקטיבית, אנחנו לא בונים עוד חדר באמזון (Amazon) אלא מנטרים את ההתנהלות של הארגון בענן – בלי להפריע לו".

עוד אמר צימרמן ש-"ארגונים גדולים בישראל רחוקים מבחינת אימוץ שירותי ענן בצורה יוצאת דופן מול העולם. הדבר נובע בעיקר משמרנות ומחששות. המלצתי למנהלי האבטחה בישראל – לראות מה קורה בעולם. המלחמה נגד הענן אבודה, כי יתרונות השימוש בענן עולים על החסרונות. CloudLock היא אחת מחברות האבטחה היחידות בעולם שבוחנות מתקפות ענן 'פרופר'. אנחנו מתמקדים במתקפות שמתחילות בענן ופוגעות בו. ה-'רעים' יכולים לנצל את הענן כדרך להגיע לרשת המקומית. האיום האמיתי נמצא שם ולא ברשת המקומית, כי רוב המידע עובר לענן. הענן הוא הדטה סנטר החדש מבחינת פוטנציאל האבטחה והנזק".

סיסקו משקיעה בישראל מזה שני עשורים, באמצעות רכישת חברות מקומיות ותמיכה בקהילת היזמים הישראלית בתוכניות השקעות שונות. עד היום השקיעה החברה בישראל שבעה מיליארד דולר ברכישות, השקעות ישירות ובלתי ישירות. בסך הכול רכשה סיסקו 11 חברות ישראליות, ובמרכזן NDS, אותה קנתה ב-2012 תמורת חמישה מיליארד דולר, והשקיעה ביותר מ-30 סטארט-אפים ובארבע קרנות הון-סיכון. רבות מעסקות הרכישה הללו התמקדו בתחומי הליבה של פעילות סיסקו, דוגמת אבטחת תקשורת ומערכות, מרכזי עיבוד נתונים ומחשוב ענן, אינטרנט של הדברים, ציוד רכש ושבבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים