ישן וחדש: הושק אתר שמאפשר לקרוא את התנ"ך ברשת

האתר, שנבנה על ידי מטריקס, כולל את הטקסטים העתיקים לצד מאמרים, דברי פרשנים, שיעורים, בלוגים ועוד ● יעל אלון, מנהלת האתר: "הכול נמצא באינטרנט, לא ייתכן שהתנ"ך לא יהיה שם"

הטקסט העתיק בפורמט עדכני. צילום: מתוך האתר

מפגש בין רוח וטכנולוגיה: המכללה האקדמית הרצוג השיקה היום (ג') את אתר התנ"ך, בעברית ובאנגלית. מדובר במאגר ידע עצום ומקיף של עשרות אלפי פריטי תוכן, שנאספו במשך עשרות שנות מחקר.

"הכול נמצא באינטרנט, לא ייתכן שהתנ"ך לא יהיה שם", אמרה יעל אלון, מנהלת פיתוח אינטרנט במכללה ומנהלת אתר התנ"ך, במפגש העיתונאים שהתקיים לרגל ההשקה. "המטרה שלנו היא להנגיש את התנ"ך לכולם".

לדבריה, לצד עשרות שנות המחקר, הושקעו בהקמת האתר חמש שנים של כתיבה ופיתוח לצורך בניית בסיס מאגר הידע, ועוד שנתיים של אפיון האתר ובנייתו הטכנולוגית. אלה בוצעו בידי מטריקס, שזכתה במכרז. ההשקעה כוללת עד כה באתר נאמדת בחמישה מיליון שקלים.

האתר כולל, מלבד את ספר הספרים עצמו, דברי פרשנים ותיאורים של מקומות ואנשים שמצוינים בטקסט העתיק. ניתן למצוא בו אלפי מאמרים, שיעורי  אודיו, וידיאו ובלוגים. אלה תוקצרו וקוטלגו על ידי מילות מפתח, המקשרות כל פריט באתר לטקסט התנ"כי הרלוונטי או לפריטים קשורים. תכני האתר מציעים סרגלי נושאים לפי אירועים והקשרים, מפה מקראית מפותחת ומפולחת לפי תקופות, אינדקס מושגים, ביטויים, דמויות ועוד, עם אפשרויות חיפוש מתקדמות. כמו כן, מוצע בו אזור עריכה אישי, לפיתוח עצמי של רעיונות.

מימין: יעל אלון, יעל אלון, מנהלת פיתוח אינטרנט במכללה האקדמית הרצוג ומנהלת אתר התנ"ך; הרב ד"ר שוקי רייס, סגן ראש מכללת הרצוג וראש החוג לתנ"ך במכללה; והרב ד"ר יהודה ברנדס, ראש המכללה. צילום: מורג ביטן

מימין: יעל אלון, יעל אלון, מנהלת פיתוח אינטרנט במכללה האקדמית הרצוג ומנהלת אתר התנ"ך; הרב ד"ר שוקי רייס, סגן ראש מכללת הרצוג וראש החוג לתנ"ך במכללה; והרב ד"ר יהודה ברנדס, ראש המכללה. צילום: מורג ביטן

במהלך 2017 יתורגם האתר לחמש שפות נוספות ויוספו לו פריטי תוכן שונים, מערכת ניווט GPS ואפשרויות לקהילות לימוד משותפות. ממכללת הרצוג אף נמסר כי האתר יוטמע במערכת החינוך.

מובילי התוכן באתר כוללים כותבים מהשורה הראשונה בתחום חקר התנ"ך ופרשנותו, בהם הרב ד"ר שוקי רייס, ראש החוג לתנ"ך במכללת הרצוג והעורך הראשי של האתר.

"חיבור מורשת עתיקה וקדמה עדכנית"

לדברי רייס, "האתר בנוי על בסיס התפיסה המסורתית של אלפי שנות לימוד תנ"ך ועל בסיס נוסח המסורה, תוך קיום שיח מתמיד וערני עם חקר המקרא העדכני ביותר".

הרב ד"ר יהודה ברנדס, ראש מכללת הרצוג, ציין כי "זהו צעד נוסף בתחיית לימוד התנ"ך בישראל, ובתפוצות והצבתו בתשתית הזהות הישראלית והיהודית, תוך חיבור עבר ועתיד, מורשת עתיקה וקדמה עדכנית".

האתר פתוח לשימוש חינמי ובמכללה שואפים לבנות שיתופי פעולה עם צדדים נוספים כדי לשפר את ערוצי המימון של פיתוחו העתידי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים