התובע הכללי לשעבר בארצות הברית: "סנואודן עשה שירות לציבור"

אריק הולדר, שהמדליף מ-NSA היה אחד ממקרי הדגל בתקופתו, אמר כי אדוארד סנואודן עורר דיון מבורך על אמצעי מעקב וטכנולוגיות ריגול ● עם זאת, הוא הדגיש: "הוא הפר את החוק והעמיד אותנו בסכנה - עליו להישפט"

חושף השחיתויות. אדוארד סנואודן. צילום: היץ' אט נונק, ויקיפדיה

אריק הולדר, לשעבר התובע הכללי של ארצות הברית, הביע תמיכה מסויגת דווקא במי שנחשב לאחד ממקרי הדגל בתקופתו – אדוארד סנואודן.

לדבריו, מדליף התוכניות של הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית (NSA) עשה "שירות לציבור" בכך שהצית דיון ער על אמצעי מעקב וטכנולוגיות ריגול.

הולדר אמר את הדברים בריאיון ל-CNN. על אף דברים אלו, הוא הדגיש כי על סנואודן לשלם את המחיר על אחת ההדלפות הגדולות בהיסטוריה.

"אנחנו בהחלט יכולים להתווכח על הדרך שבה סנואודן עשה את מה עשה, אבל אני חושב שהוא למעשה עשה שירות לציבור על ידי העלאת הוויכוח שבו אנחנו עוסקים ועל ידי השינויים שעשינו", אמר הולדר לעיתונאי דייוויד אקסלרוד בפודקאסט The Axe Files.

לא מקובל ובלתי חוקי

בהמשך הוסיף כי "מה שהוא עשה, ובדרך שהוא עשה זאת, הוא לא מקובל ובלתי חוקי".

לדבריו, סנואודן סיכן את ביטחון ארצות הברית על ידי הדלפת מסמכים בעת שעבד כעובד קבלן בסוכנות לביטחון לאומי ב-2013. "אני יודע שסוכנים שלנו נחשפו לסכנה, כמו גם יחסים עם מדינות שנפגעו או היכולת שלנו להגן על העם האמריקני", אמר.

הולדר אמר כי "היינו צריכים לעשות כמה שינויים כדי להשיב את הסדר על כנו כתוצאה מהדברים שעשה. מה שהוא עשה לא היה בלי השלכות".

על עתידו של סנואודן, שנמצא ברוסיה ובמגעים עם וושינגטון לגבי חזרתו האפשרית למשפט, אמר התובע הכללי לשעבר כי "הוא חייב לקבל החלטה. הוא הפר את החוק לדעתי. עליו לקחת עורכי דין ולהגיע למשפט ולנסות להשיג עסקה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים