"הדרך הטובה ביותר לבחירת דטה סנטר – באמצעות מתודולוגיה סדורה"

"בחירת מרכז נתונים אינה משימה טריוויאלית ויש לדעת כיצד לעשות זאת בהיבטי אפקטיביות, איכות, עלות וזמן", אמר משה לסמן, מנכ"ל ומייסד גלובל דטה סנטר

משה לסמן, מנכ"ל גלובל דטה סנטר. צילום: קובי קנטור ז"ל

"בחירת מרכז נתונים שיתאים לצרכים הנוכחיים והעתידיים של עסקים וארגונים אינה משימה טריוויאלית. ארגונים צריכים לעשות שימוש במתודולוגיה סדורה בכדי לבחור את מתקן האירוח שיספק להם מענה בהיבטי אפקטיביות, איכות, עלות וזמן", כך אמר משה לסמן, מנכ"ל ומייסד גלובל דטה סנטר.

לסמן דיבר בכנס Data center 2016 של אנשים ומחשבים, שהתקיים באחרונה באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מומחים ואנשי מקצוע. מוביל התכנים של הכנס היה מני רוזנר, מנכ"ל מ.ש.ר הנדסה ופיתוח, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

יצוין כי לסמן, ששימש בעברו כמנהל חטיבת מיקור-החוץ ביבמ (IBM) ישראל וכמנהל HP Global Services בארץ, הקים את גלובל דטה סנטר ב-2013, בשיתוף ובגיבוי פיננסי של קבוצת ויולה וחברת ההשקעות גלנרוק של ליאון רקנאטי. צוות ההנהלה של החברה כולל מנהלים בעלי ניסיון רלבנטי מחברות אחרות במשק הישראלי, כגון טבע וסלקום.

הוא ציין כי גלובל דטה סנטר מפעילה בהרצליה פיתוח דטה סנטר תת קרקעי ממוגן, שנבנה על פי סטנדרטים עולמיים גבוהים. שטחו עומד על כ-2,250 מ"ר, עם פוטנציאל גידול של כ-1,500 מ"ר נוספים. לסמן אמר שהמתקן מספק מגוון שירותים דוגמת אירוח ליחידות מחשב תפעוליות, המשכיות עסקית מלאה והתאוששות מאסון. זאת, לצד שירותי גיבוי באתר וגיבוי מרחוק, מחשוב ענן, בקרה ותפעול לפי דרישה ושירותי אצבע.

מה כדאי לדעת לפני בחירה בדטה סנטר?

"השיקולים לבחירת מתקן אירוח מורכבים ומגוונים, אך קיימות דרישות קריטיות שעל כל אתר למלא בכדי שהחברה תשקול אותו ברצינות", הסביר לסמן. "הספק צריך להבטיח רמה גבוהה ביותר של יציבות, אבטחת מידע, מוגנות פיזית, גמישות תמחירית ותכנונית, אמינות ויתירות. עליו לעמוד בכל התקינה הנדרשת בישראל, להעניק רציפות עסקית, מערכת מקיפה לניהול איכות ושירותי ערך מוסף שמתאימים לצרכי הלקוח, וכן להיות בעל יכולת גבוהה להתאוששות מאסון".

לדבריו, החדשנות הטכנולוגית של הדטה סנטר היא קריטית: "כל המערכות, ובפרט מערכות המיזוג, החשמל, התקשורת והביטחון צריכות להיות חדשניות בכל ההיבטים האפשריים. זה אמור להתבטא בכל דבר – החל מרמת התחכום של אמצעי הזיהוי הביטחוניים דרך היעילות האנרגטית ועד לסטנדרטים של תשתית התקשורת. חשוב שכל תשתיות האתר ישמשו רק עבור הדטה סנטר ויתוחזקו בנפרד".

"חלק משמעותי בבדיקה של מרכז נתונים הוא לוודא את החוסן הכלכלי והעסקי של הספק", הדגיש לסמן. "כדאי לברר מי עומד מאחורי הספק ברמה הכלכלית והפיננסית. יש לשאול האם יש לספק משקיעים בעלי רקורד מכובד בתחומים רלוונטיים ולבקש לראות את רשימת הלקוחות של המתקן. אסור לשכוח לבחון את הביצועים העסקיים של צוות ההנהלה של הספק, ובפרט את ניסיונם המעשי בהקמה ובתחזוקה מוצלחות של דטה סנטרים ברמה גבוהה".

לסיכום הוא אמר כי "בכל מקרה, לפני בחירה סופית בדטה סנטר כדאי לזכור לשאול את עצמכם האם במבט כולל, האתר יכול לספק את מה שמצופה ממנו בהיבטי הדרישות והתפוקות שהארגון צריך והרגולציה המתאימה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים