טלדור: הבנקים ישקיעו כ-400 מיליון שקלים בעמדות השירות

החברה מפעילה בישראל כ-25% מן הכספומטים ויותר מ-80% מעמדות לשירות עצמי במערכת הבנקאית ● המהלך ייעשה בחמש השנים הקרובות

נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור. צילום: קובי קנטור

הבנקים בישראל ישקיעו בחמש השנים הקרובות כ-400 מיליון שקלים בשדרוג והרחבת מערך עמדות השירות הדיגיטליות; כך מעריכים אנשי טלדור.

טלדור מפעילה בישראל כ-25% מן הכספומטים ויותר מ-80% מעמדות לשירות עצמי במערכת הבנקאית. טלדור היא הנציגה בישראל של  Wincor Nixdorf, ספקית של עמדות לשירות עצמי וכספומטים בעולמות הבנקאות והקמעונאות.

לדברי ניר בן אלי, מנהל פעילות Wincor בטלדור, "החזון הדיגיטלי של המערכת הבנקאית בישראל, לצד הרצון להאיץ את המעבר לבנקאות דיגיטלית במספר רב של ערוצים ישירים, תוך הקטנת התלות בסניפים – יביאו להטמעה של כ-1,500 מכשירי מידע חדישים. אלה יכולים להתממשק עם ליבת הפעילות הבנקאית בכמה מימדים, וזאת על מנת לספק מגוון רחב של שירותים בנקאיים בשירות עצמי סביב השעון".

בן אלי ציין כי במהלך השנה הקרובה, טלדור תטמיע בארץ יותר ממאה מערכות ראשונות של Wincor-Nixdorf מהדור החדש – CINEO – Cash Intelligence Neo. "מדובר במכשירים משוכללים", אמר בן אלי, "המספקים מגוון רחב של יכולות בתפיסת 'סניף קטן/בנק קטן' (Mini Bank/Branch) כגון: משיכת והפקדת מזומנים, מחזור שטרות תוך כדי מניעת זיופי שטרות, הפקדת שיקים בודדים, או בחבילות – לבעלי עסקים בעמלות מופחתות, חתימה דיגיטלית על מסכים לביצוע פעולות פיננסיות, פרסונליזציה והיכרות של הלקוחות, התאמת פרופיל, שימוש ב-Big Data לזיהוי לקוחות נאמנים, נגישות גבוהה יותר לבעלי מוגבלויות, אמצעי אבטחת מידע פיזיים ודיגיטליים כנגד ניסיונות גניבת זהות ועוד".

כל הבנקים הגדולים מכוונים להתייעלות

הערכת טלדור נובעת מניתוח המצב בתחום הכספומטים ועמדות השירות בארץ: הבנקים בישראל הצהירו על סגירת מאות קופות בכל הבנקים. מדובר במאות מכונות ישנות, שאינן תומכות ברגולציה ואשר מבוססות מערכות הפעלה ישנות, לצד בלאי חומרתי – שיש להחליפן בחמש השנים הקרובות. המהלך משתלב עם כך שכל הבנקים הגדולים מכוונים להתייעלות, ואף הצהירו על כך כמה פעמים בשנה האחרונה.

האסטרטגיה של כל הבנקים הנה העצמה דיגיטלית בכל הערוצים כולל ערוץ זה. מכיוון וטלדור הינה ספק מרכזי שיש לו אלפי מכונות מגזר הבנקאי אנחנו שותפים לחלק מהתוכניות הללו.

על פי טלדור, המכשירים והאפליקציות מאפשרים יכולת להתממשק בסנכרון מלא לערוצים נוספים, כגון: אתר הבנק, אפליקציות סלולריות , זיהוי לקוחות הבנק על ידי מכשירי סלולר (NFC) – או על ידי דיבור, וכל ממשק דיגיטלי אחר דרכו יעדיף הלקוח לצרוך שירותים מהבנק. להערכת אנשי טלדור, בשנים הקרובות יגדל קצב החלפת המכשירים, ויעמוד על כ-300 מערכות בשנה. "האסטרטגיה של כל הבנקים הנה העצמה דיגיטלית בכל הערוצים כולל ערוץ זה", ציינו אנשי טלדור, "והחברה הינה ספק מרכזי שיש לו אלפי מכונות במגזר הבנקאי – ולכן אנחנו שותפים לחלק מהתוכניות הללו".

נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור, ציין כי "הבנקים בישראל עוברים בשנים האחרונות תהליך של אינטגרציה טכנולוגית, שמטרתו הסופית היא העברת חלק משמעותי מהפעולות היומיומיות הבסיסיות של לקוחות הבנקים – למערכות דיגיטליות אוטומטיות בשימוש הלקוחות. בעוד מספר לא רב של שנים, המערכת הבנקאית תפעל באופן שונה בתכלית מהאופן בו היא פועלת כיום: נגיע פחות לסניפי הבנק, בעיקר לשם ביצוע פעולות מורכבות, המצריכות פגישה עם אנשי מקצוע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים