"השינויים כה רבים, רק חדשנות ב-IT תסייע לארגון להיות רלוונטי"

"אנחנו מרגישים שזה לא מספיק טוב להיות רק על הקצה בהובלה - צריך להיות ממש 'על השפיץ' על מנת להבטיח שמה שאתה מספק הוא בעל ערך ללקוחות ולשווקים בהם פועל הארגון", אמרה בלינדה תומפסון, מנהלת הטכנולוגיות הגלובלית של רשת BDO העולמית

בלינדה תומפסון, מנהלת הטכנולוגיות הגלובלית של רשת BDO העולמית

"המנמ"ר בארגון ניצב בפני כל כך הרבה אתגרים במקביל, ועליו להתמודד עם ים של שינויים. עליו לטפל במודלים המסורתיים של ה-IT ולהתאימם למציאות המשתנה. ככלל, המענה לצורך שהעסק ימשיך להיות רלוונטי, הוא בהזרקת חדשנות ל-IT". כך אמרה בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים בלינדה תומפסון, מנהלת הטכנולוגיות הגלובלית של רשת BDO העולמית.

תומפסון הגיעה ארצה בשבוע שעבר, נפגשה עם לקוחות פירמת הייעוץ וראיית החשבון ובחנה את יכולות ה-ERP , ה-BI והסייבר בקבוצת הייעוץ של הסניף הישראלי – BDO-זיו האפט.

לדבריה, "מהמפגשים שלנו עם הלקוחות, אנחנו מרגישים שזה לא מספיק טוב להיות רק על הקצה בהובלה – צריך להיות ממש 'על השפיץ', על מנת להבטיח שמה שאתה מספק הוא רלוונטי ובעל ערך ללקוחות ולשווקים בהם פועל הארגון. ה-IT ממלא תפקיד מכריע במימוש מטרה זו. חלק ניכר מהעבודה שלנו הוא איך אנחנו מבדלים את עצמנו, כדי לענות על הצרכים והציפיות של הלקוחות הארגוניים. בין השאר, זה נעשה בהתאמה אישית".

על פי תומפסון, "חדשנות, היא במוקד הפעילות שלנו בחברה, ואצלי ב-IT בפרט. מנקודת מבט טכנולוגית, ההתפתחות הדיגיטלית של שירותים, אבטחת מידע ועולם המחשוב הנייד – הם סוגיות מפתח עבורנו. העדיפות שלנו היא לא רק לספק שירותי IT, אלא גם להיות מחוברים להיבטים של חוויית המשתמש משתי נקודות המבט, של העובד בארגון ושל הלקוח".

להתמקד יותר בלקוח

BDO עסוקה בפיתוח אמצעים דיגיטליים להנגשת כלל השירותים שלנו – בקרה, ביקורת וייעוץ ללקוחותיה. זה נעשה במגוון תחומים: כימות ומדידת ביצועים, מיסוי, שירותים עסקיים, מערכות להידוק הקשר של הארגון עם לקוחותיו, מעבר ל-CRM, ועוד. המטרה היא שה-IT שלי, וכמובן של הלקוחות, יהיה 'שטוח' ומחובר ולא יתפקד כמו בעבר בצורה של עמודים. בניית מערך ה-IT נעשית בשילוב כלי מדף עם פיתוחים עצמאיים שלנו". לדבריה, "ב-2016 נשיק פורטל לקוחות עם אפליקציות שהארגונים יצרכו דרכו: ERP, חשבוניות, שירותי אבטחת מידע, ניטור והגנת סייבר – והכל בענן".

"לצד פעילות ה-IT בתחום הביקורת, אנו בונים מערכות בינה עסקית. BI הוא רכיב מפתח במה שאנו מספקים ללקוחות, כי הוא מוסיף ערך לנו ולעסק: באמצעות כלי BI, אנו 'משחררים' את היועצים שלנו מהצורך לטפל בתהליכים, וכך הם יכולים להתמקד יותר בלקוח. כעת, כשיש שימוש נרחב יותר בענן, ניתן להוסיף עוד שכבות של BI, בעולם הניתוח צופה פני עתיד, Analytics – ולספק יותר תובנות ללקוח. הרחבה נוספת היא בכניסה לעולם ה-Big Data, לטובת חקר ההתנהגות של לקוחות הארגונים, זיהוי חריגות, צפי מכירות, לאן הולך השוק בתחום שהארגון נמצא בו, ועוד".

"שלאנשי האבטחה תהיה מנטליות של האקר"

תחום נוסף שמתפתח, ציינה תומפסון, "הוא הגנת הסייבר. באבטחת מידע מסורתית, הדגש היה על הנחיות 'אל תעשה', עם ניהול סיכונים והלימה לרגולציות, והטמעת מוצרי אבטחה. כיום יש נוף איומים רחב הרבה יותר, המגיעים ממגוון מקורות. לכן, נדרשת נקודת מבט חדשה לטיפול בתחום: אני מצפה מאנשי האבטחה שתהיה להם מנטליות של האקר, על מנת שיבינו את הרעים טוב יותר וייערכו בהתאם לטובת ההגנה על הנתונים, אמינותם ושלמותם".

ראס פיליפס, CTO ומנהל תפעול ה-IT ב-BDO העולמית

ראס פיליפס, CTO ומנהל תפעול ה-IT ב-BDO העולמית

"אני פסיכולוגית בהכשרתי, אני לא מגיעה מהתחום הטכני", אמרה תומפסון. "ניסיתי לכתוב שורות קוד ושנאתי את זה. אני רואה את עצמי כשופר של צוות ה-IT, כמתווכת תקשורתית עם העסק, וכמי שעוסקת בתרגום הדרישות העסקיות למערכות IT. לעומת זאת, ראס פיליפס, ה-CTO ומנהל תפעול ה-IT, התחיל לעבוד על מחשבים כבר בשנות ה-70, בצי האמריקני. כשהוא הצטרף לפירמה בשנת 2000, היו ב-IT כ-60 עובדים. כיום יש לנו 1,500 אנשי צוות".

ירון פלד, מנהל קבוצת הייעוץ של BDO-זיו האפט ישראל, אמר כי הסניף הישראלי של הפירמה מספק קשת רחבה של שירותי ייעוץ ניהולי, הכוללים ייעוץ IT. "יש לנו עשרות אנשי IT העוסקים בהטמעה, ייעוץ ויישום כלי IT ואנחנו עובדים עם מגוון של טכנולוגיות שברצונינו לעניין בהם את הרשת הבינלאומית ", אמר פלד.

ירון פלד, מנהל קבוצת הייעוץ של BDO-זיו האפט ישראל

ירון פלד, מנהל קבוצת הייעוץ של BDO-זיו האפט ישראל

"באתי לישראל", סיכמה תומפסון, "על מנת להיפגש עם לקוחות, ולבחון את יכולות ה-ERP, BI וסייבר של הסניף הישראלי של הפירמה. ארגונים בישראל ידועים בהיותם מאמצים מוקדמים של טכנולוגיות – וזה מלהיב. בנוסף, נפגשתי עם כל מיני סטארט-אפים בעולמות המערכות הארגוניות, הבקרה, והגנת הסייבר, לא כדי לרכוש אותם, אלא לבחון כיצד ניתן לשלב אותם בשירותים שאנו מציעים. יש לי היכולת לגשר בין הסטארט-אפים הישראליים ובין לקוחות בצד השני של העולם".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה אור-טס

    מזדהה לחלוטין עם עמדתה של תומפסון. דרושות פריצות דרך טכנולוגיות ב-IT שיובילו לביקושי שוק ארוכי טווח.צריך לחשוב,פרט לתחום הסייבר, גם בכוון של היזון הדדי בין מדעי המוח שבו הכל פתוח לבין IT. הבעיה במדינת ישראל שהשקעות במו"פ עם סכונים גבוהים ובתנאי אי וודאות גבוהה נעלמו. המנהיגות של היום, שולחת סיסמאות ריקות ואינה בעלת חזון טכנולוגי ארוך טווח למדינת ישראל."האתגרים שמעבר לאופק" לישראל הם רבים.

אירועים קרובים