סטפן פטה, EMC: "המנמ"ר צריך להיות רלוונטי, אחרת הוא יפוטר"

לדברי פטה, "במקום שהמנמ''ר יהיה ספק IT - עליו להיות מעורב עסקית ולהבין שאך ורק השקעה בחדשנות היא שתקדם את ארגונו לעבר העולם הדיגיטלי"

סטפן פטה, סגן נשיא למכירות, EMC לאזור EMEA. צילום: ניב קנטור

"במקרים רבים, המנמ"ר מוצא עצמו הופך להיות לא רלוונטי, מה שיביא לפיטוריו, בסופו של דבר. עליו להפנים כי המהפכה הדיגיטלית היא דבר עוצמתי, ועליו לרכוב על הגל – ולא לנסות לברוח ממנו. על המנמ"ר להפוך מלהיות ספק IT,  עיסוקו המסורתי בעבר – ולהיות מעורב עסקית". כך אמר בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים סטפן פטה, סגן נשיא למכירות, EMC לאזור EMEA (ר"ת אירופה המזה"ת ואפריקה).

לדברי פטה, "על המנמ"ר להפנים את חשיבותה של המהפכה הדיגיטלית, וכפועל יוצא מכך, להתאים את עצמו ואת מערך ה-IT שבראשו הוא עומד למצב החדש, אשר מביא לשיבוש ולשינוי במודל העסקי והתפעולי של כל חברה – ובהתאם, לעבודת ה-IT". כך, אמר פטה, "האתגרים שבפניו רבים וקשים מבעבר. הרלוונטיות שלו בהיבט העסקי היא לא רק עניין של טכנולוגיה, היא קשורה למיצוב שלו בארגון. עליו, למשל, לספק יותר מידע ללקוחות השונים, מידע המגיע ממגוון רחב יותר של ממקורות. התחרות של הארגון שלו במגזר בו הוא פועל, קשה יותר. בכל מגזר מופיעים מתחרים חדשים, שהמאפיין העיקרי שלהם הוא שאין להם מערכות Legacy (מורשת) מסובכות. הצורך באספקת יכולות טובות יותר למקבלי ההחלטות בארגון –  הפך לאקוטי. היבטי אבטחת המידע, הגנת הסייבר וההלימה לרגולציות ולתקנות השונות הפכו לקריטיים".

"מדובר בשינוי תפיסה הכולל היבטים תרבותיים, פוליטיים וארגוניים", אמר פטה. "זה לא רק שינוי המיקום של הדטה סנטר. ארגונים נדרשים לעבור מהמסכים הישנים, הירוקים והכחולים, אל העולם הדיגיטלי. זאת, בנוסף למצב ה'רגיל' של מערכי המחשוב בארגונים, שמחקרים מצביעים כי כבר שנים היחס בין הוצאות התחזוקה השוטפות לבין ההשקעה בחדשנות נותר עומד על 70:30. על המנמ"ר להבין שאך ורק השקעה בחדשנות היא שתקדם את ארגונו לעבר העולם הדיגיטלי".

"אם לא תעשה כך וכך – בעוד פחות משנתיים תהיה כשגבך אל הקיר"

על כל אלה, ציין פטה, "המנמ"ר נדרש לשנות את האופן בו ה-IT עובד, בתצורת ה'עמודים' הקלאסית, וליצור מצב של IT רוחבי ושטוח, בו כולם, ב-IT ומחוצה לו – עובדים עם כולם. אין כל דרך אחרת להביא לזמן ההגעה לשוק, TTM – קצר ויעיל יותר".

EMC, אמר פטה, "הבינה זאת בעצמה והיא מביאה את ניסיונה הפנימי ללקוחות הארגוניים שלה. פיתחנו מוצרים למגזרי התעשייה השונים, יחד עם מערך של שירותים, כדי לסייע לארגונים לנוע מהר יותר. אנו מסייעים למנמ"ר למפות את נכסי ה-IT שלו, את הפרויקטים, לתעדף אותם וליצור מפת דרכים שתביא אותו לעבר ה-IT החדש. מדובר על מסע מורכב. בנק, למשל, לא יכול לעשות זאת בתוך יממה, הוא לא סטארט-אפ. נדרשת פרספקטיבה כדי להצליח במהלך המורכב הזה. יש לי ולאנשי את היכולת להציב מראה מול פני המנמ"ר, להניף דגל מול פרצופו ולומר לו 'אם לא תעשה כך וכך – בעוד פחות משנתיים תהיה כשגבך אל הקיר'".

כך, אמר פטה, "ING Bank ההולנדי היה מה שמכונה 'בנק מסורתי'. מחקר שוק שאנשי הבנק עשו העלה כי הם נתפסים כגרועים, בשל נפילות במערך ה-IT ותקלות בכספומטים. הנתון החמור הצביע שהם צפויים למות עסקית בתוך שנתיים. מיד הם נכנסו לפעולה מהירה, עברו מהדטה סנטר שלהם לענן שלנו במודל PaaS, פלטפורמה כשירות, ופיתחו שורה של אפליקציות המספקות שירותים בעולם החדש".

בשורה לכל רואי השחורות

לשאלת אנשים ומחשבים על עסקת ההיי-טק הגדולה ביותר אי פעם במסגרתה דל (Dell) תרכוש את EMC תמורת 67 מיליארד דולר, השיב פטה: "אני כבר לא צעיר, וחוויתי בימי חיי המקצועיים כמה וכמה רכישות ומיזוגים, בין היתר בשל העובדה שעבדתי בסטורג'-טק (StorageTek) שנרכשה ב-2005 על ידי סאן (Sun Microsystems) תמורת 4.1 מיליארד דולר, והרוכשת נרכשה על ידי אורקל (Oracle) שנתיים מאוחר יותר.  בכל הרכישות הללו התחושה שלי ושל אנשי הייתה זוועה. כעת, יש לי בשורה לכל רואי השחורות. החפיפה בין EMC ודל היא קרובה לאפס. השוני בין שתי החברות רב, ולכן הסינרגיה תהיה מעולה. זו בשורה נפלאה ללקוחות, הן בהיבט המוצרים והשירותים שנציע להם, והן בהיבט של הגדלת תקציבי המו"פ לטובת החדשנות".

"יש ארגונים שאננים, שלא מבינים שהם חייבים להשתנות עד שמופיע שחקן חדש, המשבש את הסדר הקיים", סיכם פטה. "תפקידנו לתמוך בעסק, ולעזור לו לקבל החלטות ברמה האסטרטגית – ולא הטקטית. מנמ"רים חייבים להפנים: מרכז הכובד עבר מהתשתית לתוכנה ולאפליקציות. על המנמ"ר לבצע שינויים במהירות, כדי להסתגל לעולם החדש, שמתאפיין בחוויית לקוח וזריזות. אנחנו משתנים – כי העולם משתנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים