דו"ח IDC: כ-53% מהארגונים צופים כי טכנולוגיות ענן יניבו עליה בהכנסות כבר בשנתיים הבאות

ארגונים שהשתתפו במחקר נהנו מהכנסה נוספת ממוצעת של 1.6 מיליון דולר וחיסכון של 1.2 מיליון דולר לכל יישום המבוסס על ענן פרטי או היברידי

סיסקו

ממחקר חדש, שנערך על ידי חברת הייעוץ IDC במימון סיסקו (Cisco) עולה כי 53% מהחברות צופות כי הענן יאפשר להן להפיק רווחים גבוהים יותר כבר במהלך השנתיים הקרובות. הדו"ח קובע כי ענן המחשוב נכנס לגל שני של תהליך הטמעה הולך ומתרחב. חברות המשתמשות בענן שוב אינן מתמקדות רק בשיקולי יעילות וצמצום עלויות – אלא מתייחסות אל הענן כאל פלטפורמה המאפשרת לפתח תהליכי חדשנות, צמיחה, ושינויים יסודיים של תהליכים ומודלים עסקיים.

המחקר נושא את הכותרת Don’t Get Left Behind The Business of Achieving Greater Cloud Adoption, והוא כלל ראיונות עם מקבלי החלטות ב-3,400 ארגונים, ב-17 מדינות, המיישמים כבר סביבות ענן פרטי, ציבורי והיברידי בארגונים שלהם.

לדברי ניק ארל, סגן נשיא בכיר לענן גלובלי ולמכירות שירותים מנוהלים, "הגל השני של יישום הענן בארגונים מאופיין בהתמקדות גדולה יותר בסביבות ענן פרטי וענן היברידי. לקוחות מבינים כי עננים פרטיים והיברידיים מציעים את רמת האבטחה, הביצועים, המחיר, יכולות הניהול וההגנה על נתונים הנדרשים לארגונים. התובנות האלה עולות באופן ברור גם מהמחקר של IDC, בו נמצא כי 44% מהארגונים נמצאים כבר בשלבי היישום של ענן פרטי או מתכוונים בבירור לאמץ את הטכנולוגיה הזאת, ו-64% מהארגונים המשתמשים בענן בוחנים אפשרויות בתחום הענן ההיברידי."

המחקר של IDC מגדיר חמש רמות של בשלות הענן בארגונים: אד-הוק, אופורטוניסטי, שימוש חוזר בשירותי ענן ציבורי, מנוהל או אופטימאלי.

המעבר מיישומי אד-הוק ליישום אופטימאלי, מניב יתרונות עסקיים דרמטיים:
● הכנסות הארגון צומחות ב-10.4% בממוצע.
● עלויות IT יורדות ב- 77%.
● הזמן הנדרש לאספקת שירותי IT והשקת אפליקציות חדשות צונח ב-99%.
● מחלקת IT רושמת עליה של 72% ביכולותיה לעמוד ברמות השירות (SLA) הנדרשות ממנה.
● יכולתה של מחלקת IT להשקיע בפרויקטים חדשים, המקדמים את החדשנות בארגון מוכפלת בזכות הענן.

היתרונות הכלכליים של מעבר לענן

המחקר מכמת את היתרונות הכלכליים בארגונים המממשים את תפיסת הענן באופן המתקדם ביותר. ארגונים שהשתתפו במחקר נהנו מהכנסה נוספת ממוצעת של 1.6 מיליון דולר לכל יישום המבוסס על ענן פרטי או היברידי. בנוסף, השיגו הארגונים האלה גם חיסכון של 1.2 מיליון דולר לכל יישום מבוסס ענן.

העלייה בהכנסות הייתה בעיקר תוצאה של גידול במכירות, רכישת לקוחות חדשים או מכירה בשווקים חדשים. ארגונים מייחסים את העלייה בהכנסות מהעברת המשאבים המוקצים לפעילויות אחזקה מסורתיות – למיזמים חדשים, אסטרטגיים יותר וחדשניים יותר אותם מובילה מחלקת ה-IT.

החיסכון בעלויות התפעול אותו מאפשר ענן פרטי מבוסס קוד פתוח, נובע מיתרונות השימוש בסביבה אמינה יותר, בעלת יכולת גידול מהירה וביצועים גבוהים יותר. המעבר לענן משפר את עמידות סביבת ה-IT, מעלה את רמות פריון העבודה, מאפשר מזעור סיכונים וניהול יעיל שלהם, מוזיל את עלויות התשתית ומאפשר שימוש טוב יותר במשאבים הארגוניים – ומביא עימו את מכלול היתרונות של עבודה בקוד מקור פתוח.

שימוש בענן היברידי עשוי להיות עניין מורכב יותר מאשר עבודה בענן פרטי או ציבורי. הענן ההיברידי חייב לאפשר ניוד עומסי עבודה, תוך שמירה על אבטחת מידע  ואכיפת מדיניות שימוש. הדרישות האלה עלו באופן ברור גם במחקר: 70% מהמשיבים צופים כי יעבירו נתונים בין עננים פרטיים וציבוריים, או בין מספר ספקי ענן – ומציבים דרישות גבוהות בתחום האבטחה ואכיפת מדיניות הגנת הנתונים.

34% מהארגונים בארצות הברית משתמשים בענן – רק 9% ביפן

רמת הבשלות של אימוץ טכנולוגיות הענן מאופיינת בשונות גבוהה במעבר בין מדינות סביב העולם. על פי המחקר, 34% מהארגונים בארצות הברית ו- 29% מהארגונים בדרום אמריקה כבר מצויים באחד משלושת השלבים הגבוהים יותר של העבודה בענן. בהמשך הרשימה, עומדות בריטניה (27%), צרפת (22%), גרמניה (21%) אוסטרליה וקנדה (19%), קוריאה (18%) והולנד (17%). הרחק מאחור, מפגרת יפן עם 9% בלבד.

ניתוח השימוש בטכנולוגיות ענן בתחומי משק ותעשייה שונים, מעלה כי תעשיות ייצור מאופיינות ביישום הרחב ביותר של כלי ענן, עם 33%. בעולם טכנולוגיות המידע משתמשים 30% ביישומי ענן. במגזר הפיננסי 29%, ובתחום הבריאות 28%. השיעור הנמוך ביותר של אימוץ כלי ענן נרשם במגזר הממשלתי, בתחום החינוך והשירותים המקצועיים – 22% בכל אחד מהם, ובמגזר הקמעונאי (20%).

אלון סלע מנהל תחום ענן בסיסקו ישראל, מסביר כי "בארץ אנו רואים עניין הולך וגובר באימוץ טכנולוגיית ענן בקרב מגזרים וארגונים שונים. במקביל עולה הדרישה לפתרונות מבוססי קוד פתוח, המנוהלים ומתופעלים מרחוק ומאפשרים לארגונים להתרכז בפיתוח אפליקציות עסקיות והגדלת התוצרים העסקיים."

שירות SaaS חדש ללקוחות סיסקו

סיסקו השיקה תוכנה מבוססת שירות (SaaS) המאפשרת לארגונים לגלות באילו שירותי ענן משתמשים בארגון, להקטין סיכונים בשימוש לא מאושר בענן, להשיק שירותי ענן בצורה מהירה יותר ועוד. פורטל זה מציע בנוסף כלי ייעוץ לארגונים המבקשים לבחון את אפשרויות השימוש בענן, כמו גם סדנה מקיפה המיועדת למקבלי ההחלטות בארגון. השאלונים המובנים של סיסקו, הנשענים על המתודולוגיה שיושמה במסגרת המחקר של IDC, מאפשרים לארגון לאבחן את אסטרטגיית הענן שלו ואת מידת הבשלות של השימוש אותו הוא עושה בטכנולוגיות ענן. ארגון יכול להשוות את עצמו ביחס למתחרים בתחום בו הארגון פועל, ולארגונים בגודל מקביל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים