מקורות תטמיע מערכת שו"ב של אלביט; ההיקף: 1.5 מיליון שקלים

ההטמעה תתבצע על הצנרת והמערכת תתריע מפני איום ופגיעה בה ● כמו כן, היא תאפשר גילוי של כל התרחשות המתקיימת בסמוך לקו המים

יפה פרבר, סמנכ"לית איכות ומערכות מידע במקורות

מקורות החלה בימים אלה בפיילוט להטמעת מערכת ניטור על הצנרת שלה, פרי פיתוח של אלביט. הפרויקט יחל ויסתיים במהלך 2016, ועלותו תעמוד על כ-1.5 מיליון שקלים.

I-PASS (ר"ת Integrated Perimeter Access Security System), היא מערכת מבוססת סיב אופטי, הנפרשת בסמוך לצנרת ומתריעה מפני איום ופגיעה בה – משמע למנוע גניבות מים וחבלות מכוונות לאורך קווי המים. המערכת היא פרי פיתוח משותף של אלביט מערכות אבטחה (אלסק) והמרכז ליזמות בתחום טכנולוגיית מים של מקורות, WaTech.

מערכת I-PASS. קרדיט: אלביט מערכות

מערכת I-PASS. קרדיט: אלביט מערכות

המערכת יכולה לאכן ולהתריע מפני סוגים שונים של איומים: חבלה בצנרת עצמה, גניבת מים, חשש לפגיעה בשוגג עקב עבודות המתבצעות בסמוך לצנרת, ועוד. המערכת מאפשרת גילוי של כל התרחשות המתקיימת בסמוך לקו המים, כגון: תנועה של הולך רגל, נסיעה של רכב לאורך קו המים, חצייה של הקו, חפירה באמצעים שונים – ידני או ממוכן, ועוד.

מדי שנה מקורות מתעדת גניבות מים המבוצעות בדרכים שונות, כדוגמת חיבור צנרת פיראטית. לצד הנזק הכלכלי שבגניבה, אירועים אלה הם בעלי פוטנציאל לשיבוש אספקת המים הסדירה. בשלב הראשון, שהחל בימים אלה, יותקן הסיב האופטי לצד הצינורות הרלוונטיים כחלק מפרויקט תשתית באחד מאזורי הארץ.

הדמייה של מערכת I-PASS. קרדיט: אלביט מערכות

הדמייה של מערכת I-PASS. קרדיט: אלביט מערכות

לדברי יפה פרבר, סמנכל"ית איכות, מערכות מידע וניהול סיכונים במקורות, "מדובר בפריצת דרך מחשובית. המערכת תאפשר לנו לטפל בתקלות ולזהות סיכונים מרחוק. בכך נחסוך בעלויות תחזוקה ונקצר את זמן גילוי התקלה עוד לפני הפגיעה בתשתיות של מקורות". היא ציינה כי, "המערכת נמצאת בשלבי ניסוי, ואם יצליח נחבר אותה למערכות המידע של מקורות".

אברום בן יוסף, סמנכ"ל הנדסה וטכנולוגיות במקורות, הוסיף כי "מערכת  I-PASS תאפשר לנו להיות יעילים יותר בעלויות אחזקת מערכת אספקת המים, והיא תגביר את אמינותה באמצעות גילוי מוקדם של תקלות – כבר בשלב התהוותן".

הדמייה של מערכת I-PASS. קרדיט: אלביט מערכות

הדמייה של מערכת I-PASS. קרדיט: אלביט מערכות

מנכ"ל אלסק, אריה צ'רנבורוב, הוסיף כי "המערכת הופכת כל סיב תקשורת לחיישן איכותי לגילוי איומים. היא מאפשרת לנטר קווים הפרוסים על פני קילומטרים רבים, ביחס איכותי של עלות מול תועלת. אנו צופים כי לקוחות נוספים, בארץ ובעולם, יבחרו בפתרון שלנו על מנת להגן על קווי הולכת מים, נפט, ועוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים