למרות החששות: החל השלב השני ברפורמת השוק הסיטונאי

פיטורי המנכ"ל הקודם של משרד התקשורת לא מנעו את קידום הרפורמה ● החל מהיום (א') מחויבות בזק ו-HOT לאפשר למפעילים אחרים להשתמש בתשתיות שלהן

רפורמת השוק הסיטונאי: שלב ב' כבר כאן. צילום אילוסטרציה: BigStock

למרות החששות שהושמעו לאחר פיטורי מנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר, רפורמת השוק הסיטונאי נמשכת ומתחילה היום (א') את השלב השני שלה. המשמעות היא שמעתה, בזק ו-HOT מחויבות לאפשר למפעילים אחרים להשתמש בתשתיות שלהן.

השימוש כולל תשתיות אזרחיות, לרבות ארונות תקשורת, קופסאות חיבורים, רשת עילית, סיבים אפלים, קנים וגובים תת קרקעיים, וכן שימוש לטובת מעבר כבלי תקשורת.

רפורמת השוק הסיטונאי הובלה על ידי שר התקשורת הקודם, גלעד ארדן, והמנכ"ל הקודם של המשרד, ברגר. לאחר הרכבת הממשלה החדשה פיטר שר התקשורת וראש הממשלה, בנימין נתניהו, את ברגר, והחשש היה כי הדבר יתקע את הרפורמה. זאת, למרות הצהרת נתניהו שהוא מחויב לה. מספר שבועות לאחר מכן מונה לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת עו"ד שלמה (מומו) פילבר.

יצוין כי בזק התנגדה לכך שתחויב לאפשר למפעילים אחרים להשתמש בתשתיות שלה והעלתה בפני משרד התקשורת דרישות שונות. המשרד נענה לחלק מהן, כולל הוצאה מהרפורמה את הנגישות החופשית למידע על התשתיות בגלל סיבות ביטחוניות. כעת, רק גורמים מאושרים על ידיה ועברו סיווג ביטחוני יוכלו לקבל מידע על שלבי הפריסה. שינוי נוסף הוא שהקבלנים המבצעים יהיו רק כאלה שבזק אישרה.

לדברי המשרד, היכולת להשתמש בתשתיות הפיזיות של שתי החברות "תסייע לספקי תקשורת להשתמש בתשתיות אזרחיות קיימות כדי לפרוס תשתיות תקשורת עצמאיות. זאת, מבלי שייאלצו לבצע עבודות חפירה יקרות, שידרשו מהן השקעה כספית לא קטנה, העלולה לעכב או למנוע את כניסתם לתחרות, ושאין לצד זה תרומה משמעותית לתחרות בתחום התקשורת. כמו כן, ההחלטה תמנע אי נוחות מהציבור, העלול להיפגע מעבודות תשתית מעין אלה".

פילבר ציין כי "יישום חלקה הראשון של רפורמת השוק הסיטונאי הביא למעבר של כ-120 אלף לקוחות תוך חודשים ספורים והוזיל בעשרות אחוזים את העלויות לצרכנים. החל מהיום, גם התשתיות הפיזיות של חברות התשתית בזק ו-HOT ייפתחו לשימושם של המתחרים. צעד זה יחסוך מהם את הצורך בחפירה ובהקמת תשתיות מסוג זה, יפחית הוצאות ועלויות ויסייע בקידום התחרות".

מבזק נמסר כי היא "ערוכה ופועלת בהתאם להנחיות משרד התקשורת". מ-HOT לא נתקבלה תגובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים