טים ברדסוורט, אורקל: "הצורך בפישוט ה-IT מניע ארגונים לענן"

"ארגונים מבינים שהמעבר לענן הוא הדרך העיקרית להגיע לפשטות ולפישוט מערכות ה-IT", אמר ברדסוורט, מנהל ערוצי שותפים באורקל בריטניה, אירלנד וישראל

טים ברדסוורט, מנהל ערוצי שותפים באורקל בריטניה, אירלנד וישראל. צילום: קובי קנטור

"בחלוף השנים, מערכות ה-IT הפכו למורכבות יותר ויותר, והתפעול שלהן הפך לכמעט בלתי אפשרי. המטרות המרכזיות של המנמ"רים כיום הן פשטות ופישוט מערכות ה-IT, והדרך העיקרית לעשות זאת היא מעבר חלק ומהיר לענן. ארגונים מבינים זאת", כך אמר טים ברדסוורט, מנהל ערוצי שותפים באורקל (Oracle) בריטניה, אירלנד וישראל.

ברדסוורט דיבר בכנס שערך Arrow ECS ישראל בשיתוף אורקל ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם האירועים סטוקו שבמגרשי הטניס בהדר יוסף, תל אביב, בהשתתפות עשרות שותפי שתי החברות. במהלך האירוע הושקה פעילות ההפצה של Arrow ECS את מוצרי אורקל בארץ ופתח אותו בדברי ברכה עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדברי ברדסוורט, "רוב הפעילות שלנו נעשית דרך שותפים, שהם אינטגרטורים, וחלק ניכר מהעבודה (40%) נעשה באמצעות מפיצים. בכוונתנו להרחיב את הפעילות מול המפיצים, וזה היה המניע להשקת הפעילות שלנו בישראל מול Arrow ECS. מדובר בהרחבה של הפעילות המשותפת בין שתי החברות במקומות שונים בעולם, כאשר הפעילות הגלובלית בין שתי החברות עמדה ב-2014 על כמיליארד דולר, מתוכה 526 מיליון דולר באירופה".

לסיום, הוא הציג את תוכניות העבודה השונות של ענקית ה-IT בעולם ההפצה ואמר כי הפעילות בדרך זו צפויה לצמוח השנה. "נגדיל את הנוכחות שלנו בישראל, נעמיק את החדירה בקרב לקוחות קיימים ונפלס דרכנו ללקוחות חדשים", ציין.

מה קשור ענף המוניות בלונדון?

רונן וולף, CTO אגף הטכנולוגיות ומנהל קבוצת הפריסייל של אורקל ישראל, אמר כי "מטרת החברה היא לנסות ולפשט את עולם ה-IT על מנת לאפשר לארגונים חדשנות עסקית". הוא הביא כדוגמה למהפכה דיגיטלית את סיפור ענף המוניות בלונדון, שצמח מחברת כרכרות מקומית, שהייתה פעילה בתחומה במשך 300 שנים, ובחלוף הזמן התגלגלה והפכה למונופול בתחום המוניות בבירת האי הבריטי. "לפתע הגיעה Uber והיא משנה סדרי עולם בשוק, עם מודל עסקי שונה וחדש. הצעד הבא שלהם הוא להוביל חבילות – לא רק אנשים", ציין וולף.

לדבריו, "הטכנולוגיות הדיגיטליות משבשות ומשנות את פני עולם העסקים וזה לא קורה רק בעולם המוניות, אלא גם בתחומי המוזיקה והבנקאות. קמות להן לפתע חברות שמציעות מודל עסקי חדש, שנשען ברובו על טכנולוגיה".

רונן וולף, CTO אגף הטכנולוגיות ומנהל קבוצת הפריסייל של אורקל ישראל. צילום: קובי קנטור

רונן וולף, CTO אגף הטכנולוגיות ומנהל קבוצת הפריסייל של אורקל ישראל. צילום: קובי קנטור

וולף ציין כמה ממגמות העל-הטכנולוגיות, שמשפיעות לדבריו על כלל העולם העסקי: עולם המובייל והאפליקציות; הרשתות החברתיות; Big Data ואנליטיקה, "עם ניתוח כמויות עצומות של נתונים במהירות ובצורה חדשה"; והאינטרנט של דברים – "חיבור לא רק של העולם הטכנולוגי, אלא גם של רכיבים הנשענים על מערכות מידע, הן ברישוי מסורתי והן בענן".

"המגמה שלנו היא לפשט את כל הרכיבים הללו", אמר וולף. "הרעיון של אורקל הוא לא רק חבילת מוצרים, כגון רשת, אחסון או בסיס נתונים, אלא חיבור של המוצרים באינטגרציה ורטיקלית ויצירת 'ערימת IT' אחודה – של חומרה, תוכנה ותווכה, והכול עם תצורה מובנית מראש".

"המגמה העיקרית כיום והאסטרטגיה המרכזית של אורקל הן המעבר למחשוב ענן לסוגיו", ציין. "זאת, לטובת הפישוט של הטיפול, המיכון והניהול, עם צמצום עלויות התחזוקה, ויכולת להקמת תשתיות ושירותים בצורה מהירה יותר. אנחנו עושים זאת לצד צמצום ההשקעה באינטגרציה. אורקל מציעה מגוון שירותי ענן בתחומי האפליקציות (SaaS), הפלטפורמה כשירות (PaaS) והתשתית כשירות (SaaS)".

וולף סיכם באמרו כי "אנחנו מציעים שירותי ענן מכל הסוגים. זאת, על מנת שמערכי ה-IT בארגונים יעסקו כמה שפחות בתחזוקה, ויוכלו להתפנות לחדשנות עסקית מבוססת טכנולוגיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים