סימונה בלוש, טלדור: "ריבוי הטכנולוגיות בחינוך המתוקשב יוצר קשיים"

רב שיח שנערך באחרונה בבית אנשים ומחשבים עסק בתחומים שונים של החינוך המתוקשב ובפתרונות מוצעים לתחום

סימונה בלוש, מנהלת תחום הדרכה בטלדור

"הטכנולוגיות בעולם החינוך המתוקשב הן רבות ומגוונות – דבר היוצר חוסר אחידות וקשיים בהטמעה בשטח", כך אמרה סימונה בלוש, מנהלת תחום הדרכה בטלדור.

בלוש דיברה במסגרת רב שיח שנערך בבית אנשים ומחשבים ועסק בחינוך מתוקשב, לקראת כנס Edutech 2015, שמופק על ידי אנשים ומחשבים ויתקיים ביום ה' הקרוב במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. מנחה רב השיח היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

המחלקה בראשותה, ציינה בלוש, עוסקת בהדרכות מקוונות. "אנחנו עורכים את ההדרכות למגוון אוכלוסיות בבתי הספר: למורים, למנהלים ולמזכירות", אמרה. "התחלנו בפעילות בהיקף מצומצם וכיום יש מאחורינו אלפי מודרכים. עליהם לקבל טכנולוגיה נוחה וקלה לשימוש".

היא סיימה בציינה כי טלדור מטמיעה את הטכנולוגיות של "יומנים" לתחום, שהיא בעלת ממשק אחד ואחיד.

"השינוי בא מלמטה – ומחלחל למעלה"

גלעד נס, מנהל השיווק של MindCet

גלעד נס, מנהל השיווק של MindCet

גלעד נס, מנהל השיווק של MindCet, המרכז לחדשנות ולפיתוח טכנולוגיות בחינוך מקבוצת מט"ח, אמר כי המרכז הוקם לפני שנתיים וחצי, ומשרדי ההנהלה שלו ממוקמים בירוחם. לדבריו, "ההבנה שלנו היא שמי שקובע את קצב האימוץ הוא הלקוח – משרד החינוך". נס ציין כי "המרכז הוקם במטרה לפתח את תחום החינוך המתוקשב, תוך יצירת שיתופי פעולה, גם עם מתחרותיה של מט"ח".

לדבריו, "מה שעובר על תחום החינוך בהיבט המתוקשב כיום הוא מה שקרה לאינטרנט בשנת 2000. מנהלים של בתי ספר הבינו כי יש ערך לעסק שפועל באופן פרודוקטיבי, מבוסס אינטרנט". הוא הוסיף ש-"על משרד החינוך להיערך לטיפול בהיבט הפרטיות". נס סיים בציינו כי "משתתפי הרב שיח תיארו כמה המורים רוצים להשתתף בחגיגה הטכנולוגית. יש לנו תוכנית למורים יזמים, מורים בונים תוכניות לימוד בעצמם. השינוי בא מלמטה ולאחר מכן מחלחל מעלה".

"יש להשקיע בצמצום מרווח הזרות והפחד"

ד"ר אלי קלמנזון, מנהל פדגוגי בפוריה מערכות

ד"ר אלי קלמנזון, מנהל פדגוגי בפוריה מערכות

ד"ר אלי קלמנזון, מנהל פדגוגי בפוריה מערכות, אמר כי החברה הישראלית קיימת 25 שנה ופיתחה את מכשיר הטאבלט איינשטיין. המכשיר מהווה פלטפורמה חדשה ללימודי מדעים והוא נועד לסייע לתלמידים במגוון גילאים לבצע קשת רחבה של ניסויי מעבדה. "איינשטיין הוא טאבלט בעל מסך בגודל 7 אינץ', מערכת הפעלה אנדרואיד (Android), זוג מצלמות, יכולות אלחוטיות ושורה של חיישנים מובנים", הסביר ד"ר קלמנזון. "הוא פותח כדי לשמש מכשיר עזר מרכזי בלימודי מדעים בבתי ספר ומאפשר, באמצעות אפליקציה מתאימה, ביצוע מגוון רחב של מדידות". הוא ציין כי פוריה מערכות מעורבת בפרויקט מחשב לכל מורה, שבמסגרתו כבר חולקו למורים למדעים 600 טאבלטים ויחולקו 1,000 נוספים.

לסיום ציין ד"ר קלמנזון כי המורים הם אלה שמגבילים את התקדמות התחום, מאחר שחלקם מפחדים מהשינוי. "על מנת שהטכנולוגיות הללו יתפסו יש להשקיע את מירב המאמצים בצמצום מרווח הזרות והפחד", ציין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים