רוזי פרז, מנמ"רית מחוז מיאמי: "למערכות תחבורה חכמה יש הצדקה עסקית"

"ההצדקה באה לידי ביטוי בהגעה מהירה יותר של אנשים לעבודה, צמצום הפקקים, בזבוז הדלק ועוד", אמרה פרז במסיבת עיתונאים שערכה סיסקו

רוזי פרז, מנמ"רית מחוז מיאמי

"למערכות תחבורה חכמה יש לא רק הצדקה בהיבט של שיפור השירות שאנו נותנים לתושבים, אלא גם הצדקה עסקית: הגעה מהירה יותר של אנשים לעבודה, צמצום הפקקים, בזבוז הדלק ועוד", כך אמרה רוזי פרז, מנמ"רית מחוז מיאמי.

פרז דיברה במסגרת מסיבת עיתונאים שערכה בסוף השבוע סיסקו (Cisco) במשרדיה במיאמי, פלורידה. מחוז מיאמי, אמרה פרז, מונה 2.3 מיליון תושבים וכולל עשרות רשויות מקומיות. היא ציינה כי מערכת התחבורה שבמחוז היא החמישית בגודלה בארצות הברית ולכן חיבור כלל כלי התחבורה הציבורית, אוטובוסים ורכבות, הוא אתגר חשוב בעבודתה. לדבריה, במחוז נמצא שדה התעופה הגדול בארצות הברית. היא ציינה כי חלק ניכר מתשתית התקשורת שלה מבוסס מערכות של סיסקו.

"כל הרכבות והאוטובוסים מחוברים באמצעות האינטרנט של הדברים", הכריזה פרז. "יש לנו חיישנים אשר מספקים מידע זמן אמת ומוסרים מידע לקהל. פיתחנו אפליקציית מובייל באמצעותה הנוסעים בתחבורה הציבורית יכולים לתכנן את מסלולי הנסיעה שלהם באופן מיטבי. בנוסף, אנו מקימים קיוסקי מידע בתחנות, ולאחר מכן נוסיף שכבה של מחשוב חברתי. ככה נוכל להיות בקשר טוב יותר עם התושבים, לספק התראות על פקקים, או תאונות דרכים, ולספק מידע בנושאים שונים לתושבים".

היבט נוסף, ציינה פרז, הוא אבטחה פיזית מבוססת מחשוב ומצלמות. לדבריה, הם יטמיעו מערכת לזיהוי תווי פנים, לטובת טיפול באנשים או בחפצים חשודים.

"עד סוף 2015 תהיה תחבורה חכמה בכל המחוז", סיכמה פרז. "יש לכך הצדקה עסקית, זה מפחית עלויות ומשפר את איכות החיים של התושבים. נשפר את תשתיות התקשורת שלנו, נטמיע רשתות Wi-Fi ונחבר הכול יחדיו. מיכון וחיבור בין חיישנים ומערכות IT יחד יביא לערים חכמות במחוז".

בארי איינסיג, מנהל תחום תחבורה גלובלית, סיסקו

בארי איינסיג, מנהל תחום תחבורה גלובלית בסיסקו

בארי איינסיג, מנהל תחום תחבורה גלובלית בסיסקו, אמר כי אחד הפתרונות הנדרשים לטובת ערים חכמות אותם מספקת סיסקו הוא חיבור מערכות אבטחה עם מערכות תחבורה. "יש לכך יתרון מרכזי בהיבט התפעולי", פירט, "מיטוב הנסיכות של כלל כלי הרכב, מניעת פשיעה, הגנת הסביבה. ניתן להפיק תובנות ומידע רב מהנתונים הנקלטים במצלמות, וככה ניתן להגיב לנתונים אלה במהירות רבה יותר, למשל בעת תאונת דרכים או אסון טבע".

לדבריו, "מימד התחבורה נמצא בעדיפות גבוהה, ולעתים ראשונה, בקרב הנהלות ערים בעולם, ולכן נדרש לבססה על טכנולוגיה". הוא ציין כי ישנם כמה מניעים לתחבורה חכמה: היכולת להקמת קישוריות רבה יותר גדלה; צמצום עלויות ההקמה של תשתיות תקשורת אלה; הגידול העולמי בתופעת העיר, המביאה עימה יותר תושבים ויותר כלי רכב לשטח מסוים; והצורך לשלב בין מערכות אבטחה פיזיות ומערכות אבטחת מידע.

"ישנם מודלים עסקיים רבים שיכולים להיבנות על גבי מערכות תחבורה חכמה", אמר איינסיג. "למשל, אם הרכבת או האוטובוס מאחרים, ניתן להודיע לנוסעים על כך במסרון או במייל, ולהציע להם הנחה ברכישת קפה ומאפה בחנות סמוכה. במקביל מועברת התראה לבית הקפה שעליו להיערך לכמות גדולה של לקוחות בדקות הקרובות. זהו משולש עסקי מנצח – עבור הלקוחות, בתי הקפה וסיסקו". היבטים נוספים, הסביר, הם שימוש ברשתות תקשורת של כלי רכב פרטיים לטובת תעבורה תקשורתית של כוחות חירום והצלה בעת אסון.

איינסיג סיכם באומרו כי בסונגדו, עיר חכמה חדשה שנבנתה בדרום קוריאה, בקרבת סיאול, התקינה סיסקו בכל בית פרטי ובכל בית עסק מסכי וידאו וסיפקה מערכות חכמות לניהול תחבורה ושימוש מיטבי במים ובניצול אנרגיה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רענן בקר

    הגיע הזמן שיהיו כמה כאלו בישראל, לא? כמישהו שבילה שעות בתחב"צ, מפה לשם ומשם לפה, אין שום דבר חכם בתחום הזה בישראל... לצערי.

אירועים קרובים