שלומי פנאן, ווי-אנקור: "לצד המעבר לענן, נדרש לטפל בהיבטי גיבוי והתאוששות מאסון"

"המצב השתנה ואחרי המעבר לענן, על הלקוח הארגוני לסמוך על הספק, שלא תמיד יודע איפה המידע נמצא והאם הגיבויים תקינים", אמר פנאן, ראש תחום מחשוב ענן בחברה

שלומי פנאן, ראש תחום מחשוב ענן בווי-אנקור. צילום: קובי קנטור

"לצד המעבר לעבודה בתצורת מחשוב ענן, מנמ"רים ומנהלי תשתיות נדרשים לטפל בשני היבטים חשובים: גיבוי למידע שנמצא בענן ובאתר שלהם, וכן ליישם טכנולוגיות להתאוששות מאסון בענן", כך אמר שלומי פנאן, ראש תחום מחשוב ענן בווי-אנקור.

פנאן דיבר בכנס United Cloud Summit. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום ובהנחיית פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי פנאן, "לפני המעבר לענן, המידע היה בשליטה של הארגון, ואנשי ה-IT ידעו איפה הוא והיכן הגיבויים מאוחסנים. הם אלה שניהלו את הגיבויים. המצב השתנה ואחרי המעבר לענן, על הלקוח הארגוני לסמוך על הספק. לא תמיד הספק יודע איפה המידע נמצא והאם הגיבויים תקינים". הוא ציטט מחקרים מהם עולה כי "ישנם פערים בעת גיבוי בתוכנה כשירות (SaaS) ולעתים ארגונים מאבדים מידע".

הוא ציין כי "יש לווי-אנקור ענן ציבורי מבוסס, הפועל זה שש שנים, עם פריסה בשלושה מתקנים בארץ. אנחנו מספקים שירות למאות לקוחות פעילים, ומטפלים במידע בנפח כולל של יותר מ-1 פטה בייט מידע ואלפי שרתים. זהו הענן מבוסס VMware הגדול בארץ, שמספק גם שירותי גיבוי ו-DR, וכן תשתיות IT".

"אנחנו מספקים פתרון של שירותי גיבוי, כאשר כל הגיבויים נמצאים תחת ממשק אחד לטובת ניהול אחוד", אמר. שירות שני אותו ציין הוא "גיבוי תשתיות המחשוב של הארגון. הגיבוי נעשה בענן, כעוד חלופה לאתר הלקוח. זהו גיבוי עדכני המשמש כחלופה לגיבוי קלטות, והוא מבוסס נט-אפ (NetApp), קומוולט (Commvault) ו-Veeam. השירות מנוהל מקצה לקצה על ידי הספק – או הלקוח, וניתן לשדרג אותו כשירות DR". פנאן ציין גם שירות שלישי: "התאוששות מאסון כשירות, שמטרתה שימור תהליכי הליבה המרכזיים של הארגון".

"בדרך זו", הסביר, "אנחנו מספקים לארגונים גיבוי לעבוד מכל מקום, ה-IT זמין ומאובטח יותר, יש יכולת לשחזור וגיבוי מלא לכל תחנות הקצה, וניתן לנהל אותן".

רוני כפטל, יועץ טכנולוגי בכיר ומנהל צוות Pre-Sale אזורי לישראל ולאפריקה בקומוולט. צילום: קובי קנטור

רוני כפטל, יועץ טכנולוגי בכיר ומנהל צוות Pre-Sale אזורי לישראל ולאפריקה בקומוולט. צילום: קובי קנטור

הוא סיכם באמרו כי "עבודה בתצורה זו מביאה לחסכון בעלות התפעול והתחזוקה של המחשוב האישי בארגון, כמו גם לחסכון ברכישת ציוד, לתחזוקה שוטפת ללא פעולות חוזרות, ולזמינות של המחשב האישי מכל מקום ובכל צורה – פיזית או וירטואלית – ללא תלות בחומרה".

"נדרשת פליטפורמה אחודה לניהול ולהגנה על המידע"

רוני כפטל, יועץ טכנולוגי בכיר ומנהל צוות Pre-Sale אזורי לישראל ולאפריקה בקומוולט, אמר כי "נדרש לעבור מהדטה סנטר לענן ובחזרה, עם פלטפורמה אחודה לניהול ולהגנה על המידע".

"קומוולט ממוקדת בשנים האחרונות בניהול המידע והאחסון", ציין. "אנחנו מספקים פלטפורמה אחת לניהול כלל המידע ועוזרים לנהל את המידע בשרתים וירטואליים ובעת מעבר לענן, בין עננים וחזרה ל-'קרקע', לדטה סנטר הארגוני, אם הדבר נדרש. אנחנו מטפלים במידע שמצוי בתחנות הקצה הניידות: מחשבים ניידים, טאבלטים וטלפונים חכמים".

לדבריו, "ייחודה של הפלטפורמה הוא בהיותה אחת, אחודה ומנוהלת ממקום אחד, באופן שניתן לנצל את ניהול המידע לטובת ההיבטים העסקיים של הארגון. לא משנה איפה המידע: אנחנו קוראים אותו פעם אחת, מסווגים אותו, הופכים אותו לווירטואלי ואז ניתן לארכב, לאחסנ, לנתח ולשלוף אותו, ולעשות איתו כל פעולה נדרשת".

כפטל סיכם בציינו כי מזה שנים רבות החברה פעולת בסביבת Azure, הענן של מיקרוסופט (Microsoft), וכיום היא פועלת גם בסביבת הענן של אמזון (Amazon), "כאשר על הדרך אנחנו גם מבצעים מיטוב של העברת המידע לענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים