מלם שכר הקימה מערך לתשלום מענקים לעשרות אלפי ניצולי שואה

הפרויקט אפשר לרשות לזכויות ניצולי השואה במשרד האוצר להתחיל בתשלום המענקים ליותר מ-80 אלף ניצולים שנוספו למעגל הזכאים ● היקפו נאמד במאות אלפי שקלים

מערכת של מלם שכר לטובת ניצולי השואה

הרשות לזכויות ניצולי השואה במשרד האוצר חנכה בימים אלה מערכת חדשה לתשלום מענקים שנתיים לניצולי שואה ונכי המלחמה בנאצים. את המערכת הקימה עבור המשרד חברת מלם שכר מקבוצת מלם תים, בעלות של מאות אלפי שקלים.

לצורך קליטת נתונים אישיים ונתוני תשלום המענק למאגר השכר של מלם שכר, החברה המטמיעה השתמשה בכלים חדשים, שפותחו בטכנולוגיית ווב ואפשרו קליטה של כ-83,535 זכאים חדשים. ממלם נמסר כי עד היום נדרשה עבודה מאומצת של בניית קבצים וקליטה ידנית, בהיקפי זמן ארוכים לאין שיעור.

בנוסף, החברה הקימה עבור הרשות תשתית להעברת סכום המענק לנרדפים שאין להם חשבון בנק. זאת, באמצעות משלוח הודעה אישית לכל אחד מהם לגשת לסניף הדואר לקבלת המענק.

הצורך בהקמת המערכת נוצר בעקבות חוק שעבר ביוני השנה, שהרחיב את אוכלוסיית ניצולי השואה ונכי המלחמה בנאצים הזכאים לתגמול מהמדינה בכ-83 אלף איש. בין השאר, החוק משווה את זכויותיהם של יוצאי מחנות וגטאות שעלו לאחר 1 באוקטובר 1953 לאלה של ניצולי השואה המוכרים לפי חוק נכי רדיפות הנאצים. השוואת הזכויות נעשתה רטרואקטיבית מאפריל 2014.

אורי צלאח, מנכ"ל מלם שכר, אמר כי "הקמת המערך התפעולי קיצרה את משך הזמן הנדרש לשילובם של כל הזכאים לתשלום המענק, מקליטת הנתונים ועד לתשלום ישיר של המענק השנתי, ישירות לחשבון הבנק של הנרדף".

עופרה רוס, מנהלת הרשות לזכויות ניצולי השואה במשרד האוצר, ציינה: "החוק והתוכנית הלאומית החדשה לסיוע לניצולי שואה הציבו בפנינו אתגר שעימו התמודדנו בהצלחה. ביצענו תשלום מיידי ליותר מ-83 אלף ניצולים שנמצאו זכאים למענק. בנוסף, הגענו גם לניצולים שאין להם חשבונות בנק, באמצעות תשלום לבנק הדואר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים