רון מוסקוביץ', הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: "הטכנולוגיה סייעה לנו בהפצת מסרים לדור הצעיר"

"בעזרת האינטרנט אנחנו מנסים לחנך את הצעירים להיות נהגים זהירים למשך עשרות שנים", אמר מוסקוביץ', מנכ"ל הרשות ● הוא ציין כי עד כה נכנסו לאתר הרשות 265 אלף גולשים, רבות מהן דרך טלפונים ניידים

"האינטרנט ככלל והשימוש בפייסבוק (Facebook) וביו-טיוב (YouTube) בפרט סייעו לנו בהפצת מסרים מונעי תאונות דרכים בקרב הדור הצעיר", כך אמר רון מוסקוביץ', מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

מוסקוביץ' דיבר בפתחה של התחרות השנתית לאתרי אינטרנט ומובייל, Webi Awards 2013, שנערכת זו השנה התשיעית ברציפות על ידי קבוצת אנשים ומחשבים. טקס הענקת הפרסים נערך הבוקר (ד') במלון שרתון תל אביב, בהשתפות נציגי הארגונים הזוכים. מנחה הטקס היה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

לדברי מוסקוביץ', "מאז קום המדינה נהרגו בתאונות דרכים 31,858 אנשים. מדובר בנתון מחריד, שלצידו היו גם נזקים כספיים בסך 10 מיליארד שקלים. מעורבות נהגים בתאונות קטלניות כפולה בגילאי 40-16. לכן, ברור שהמסר שלנו צריך להיות מופנה אל הדור הצעיר, הנהגים שמצויים בתחילת דרכם, על מנת לחנך אותם להיות נהגים זהירים למשך עשרות שנים".

הוא אמר כי "עודדנו אנשים להיכנס ולצרוך מידע" ותיאר את הפעילות הדיגיטלית הענפה שעשתה הרשות להפצת מסרים מונעי תאונות דרכים, לשני קהלי יעד: הצעירים והוריהם. אתר הרשות, שנושא את השם "היכל הבטיחות", הושק ביוני 2012 ועד היום ביקרו בו 265 אלף גולשים, עם ממוצע כניסות חודשי של 19 אלף השנה. הוא ציין כי 64.4% מהנכנסים לאתר הם מבקרים חדשים, כאשר זמן שהייה ממוצע בו עומד על שתי דקות ו-21 שניות.

לפני חצי שנה, הוסיף מוסקוביץ', השיקה הרשות מיני אתר בשם המתחם סטרטר, מאחר שהחוק לגבי ליווי נהגים חדשים שונה ומתוך רצון להגיע לאוכלוסיית הצעירים הנמצאים בסיכון ולהשפיע עליה. לדבריו, בתוך חודשים נכנסו אליו 130 אלף מבקרים, שכל אחד מהם גלש בו יותר מחמש דקות. 62% מהכניסות הללו היו מטלפונים ניידים. ככלל, הוא אמר כי "הרשות מתאימה את האתר שלה לגלישה במובייל. תבונה מקבוצת SQLink עושה עבודה מדהימה, עם הרבה מוטיבציה וחיבור אמיתי לערכי מניעת תאונות דרכים".

פעילות חינוכית ברשת
לדברי מוסקוביץ', פורטל הרשות כולל פעילויות חינוכיות והסברתיות לבטיחות בדרכים, בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות. "אנחנו מבצעים אלפי פעילויות כאלה ומזינים לאתר חומרים ונתונים. המטלה שרובצת עלינו היא לעניין מדי שנה 100 אלף נהגים חדשים", אמר.

אחד המסרים, ציין, הוא מניעת שתיית אלכוהול בעת נהיגה. לדבריו, "מחקרים מעלים שיש לנהג שיכור סיכוי גבוה פי 17 לקחת חלק בתאונה לעומת מי שלא נוהג תחת השפעת אלכוהול". הוא הראה סרטון הסברה משעשע שהפך לוויראלי וציין כי "מאחר שאנחנו גוף ממשלתי, היה קושי לשכנע להעלות את הסרטון – אבל הצלחנו בכך". מוסקוביץ' הוסיף כי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מנהלת ערוץ יו-טיוב שכולל יותר מ-500 סרטונים שצברו 1.138 מיליון צפיות. "בנוסף, אנחנו פעילים בפייסבוק, עם יותר מ-50 אלף חברים, כולל עמוד בערבית. האוכלוסייה הערבית היא אחת מאוכלוסיות הסיכון בכל הנוגע לתאונות דרכים. המעורבות של נהגים צעירים ערבים בתאונות כפולה מהממוצע", אמר מוסקוביץ'.

לדבריו, "אנחנו משוחחים עם הציבור ברשת בגובה העיניים, ללא ביקורת". הוא סיפר כי הרשות משתמשת במובילי דעת קהל ברשת ובבלוגרים שתמכו בשינוי שחל בחוק ליווי נהגים חדשים. "היה חשוב לנו שידברו על זה, כי דיבור מעלה מודעות. רכשנו כותבי בלוגים בעלי קשר טוב עם הציבור. היו אלפי שיחות על הנושא ברשת".

מוסקוביץ' סיכם באמרו כי "יש לנו עוד הרבה עבודה, אבל אפשר להביט בסיפוק על מה שהפקנו בשנה וחצי האחרונה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רן

    מסכים עם כל מילה של מודי. לא יכולת לסכם את זה טוב יותר. דבר נוסף שהייתי רוצה להוסיף הוא יצירת מודעות בקרב בעלי רכבים למערכות התראה שיש היום. אנשים לא מבינים שבמחיר של סמארטפון הם יכולים להפחית את הסיכון להיות מעורבים בתאונת דרכים. יש מערכות כמו איווקס למשל שאפשר להתקין עצמאית. יש לה מצלמה , רדאר והיא מצפצפת בכל פעם כשהיא מזהה סכנה בכביש (סטייה מנתיב, שמירת מרחק וכו').

  2. מודי

    כשוטר מתנדב כל הפירוטכניקה הזו לא מרשימה אותי לצורך מניעת תאונות דרכים להערכתי נדרשת חשיבה "מחוץ לקופסא" בכדי לבצע מניעה של תאונות דרכים: 1. ניידות סמויות או אופנוענים סמויים, כאשר השוטרים אינם על מדים, רכבים אשר יהיו כמו כל רכבים אזרחים, עם לוגו של חברה פיקטיבית. 2. לזעזע את בני הנוער ע"י עבודות שירות במחלקות אורטופדיות או במקומות כמו בית לוינשטיין 3. תשדירי שירות מזעזעים שמדמים צילום מתוך תאונות דרכים כדוגמת התשדירים ששודרו בחו"ל 4. וכמובן ולא פחות חשוב שופטים עם "ביצים" , אשר לא פוחדים לתת עונשים כבדים על פורעי חוק. 5. התייחסות של המשטרה ביתר רצינות לצילומי עבריני תנועה אשר נשלחים אליה דרך רשתות חברתיות או אימיילים למיניהם, מה יותר טוב מהוכחה מצולמת? 6. הסברה בתוך המשטרה לשוטרים שהם אינם מורמים מהעם ולא להתנהג כבריונים בכביש. 7. לשקול לתת סמכויות לשוטרים מתנדבים גם כאשר הם אינם על מדים כמו מתנדבי איכות הסביבה 8. לשלול במקרים רבים את ברירת בית המשפט 9. מתן אפשרות ריבוי דוחות תנועה באותו הזמן , הכוונה עם נהג נתפס עם טלפון סלולרי וללא חגורת בטיחות ונוסע במהירות מעל המותר או עובר מנתיב לנתיב ללא סימון אזי לתת על כל עבירה ועבירה דוח תנועה כאחד שנוסע לא מעט בכבישים הבעיה אינה רק של בני נוער הבעיה היא גם של מבוגרים מכל המינים ולסיכום אף אחד אינו יכול להוכיח שהפירוטכניקה כמו אפליקציות לסמארטפונים או אתרי אינטרנט כאלו ואחרים יכולים להועיל בהורדת אחוזי תאונות הדרכים , זה כמובן הועיל לכיסם של אותם בוני אפליקציות או אתרי אינטרנט למיניהם

אירועים קרובים