תומר פרי, קבוצת אמן: "הניידות היא רק קצה הקרחון"

"מתחת לניידות יש ניהול, אבטחת מידע וחוויית משתמש", אמר פרי, מנהל פעילות סיטריקס בקבוצת אמן ● לדבריו, "המענה לצורך בניהול המכשירים הניידים ובאבטחתם מצוי בבידוד היישומים, כששמים אותם ב-'אריזה' באזור מאובטח, ובכך מפרידים בינם לבין הקבצים הפרטיים של העובדים"

"הניידות היא עולם ומלואו, והיא רק קצה הקרחון. מתחתיה יש שלל נושאים לטיפול, בהם ניהול, אבטחת מידע וחוויית משתמש", כך אמר תומר פרי, מנהל פעילות סיטריקס (Citrix) בקבוצת אמן.

פרי דיבר בכנס Mobility 2013. הכנס, שהתקיים בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים, נערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב, בהשתתפות מאות מקצועני IT מהתחום. יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, הנחה את הכנס.

לדברי פרי, עולם הניידות מקבל תנופה מכמה כיוונים: מגמת ההצטרכות של ה-IT, החדירה המסיבית של מגמת ה-BYOD, הכנסת המכשירים הפרטיים ל-IT הארגוני וכניסת דורות חדשים של משתמשים. "לצד אלה, למגמת הניידות יש גם היבטים עסקיים: העובדים רוצים לקבל את היישומים הארגוניים והמידע מכל מקום. האתגר הקיים בעולם ה-IT החדש הוא לחבר את המשתמשים מצד אחד ואת היישומים והמידע הארגוני מצד שני, תוך כדי ניהול של רכיבי המיחשוב הנייד – ובצורה מאובטחת", אמר.

הוא ציין כי "המענה לצורך הכפול בניהול המכשירים הניידים ובאבטחתם מצוי בבידוד היישומים, כששמים אותם ב-'אריזה' באזור מאובטח, ובכך מפרידים בינם לבין הקבצים הפרטיים של העובדים". לדבריו, "מזה יותר משני עשורים, סיטריקס נושאת את בשורת 'מכל מקום ובכל עת'. בשנים האחרונות החזון תופס תאוצה".

פרי אמר כי באחרונה דירגה גרטנר (Gartner) את סיטריקס כאחת חברות המובילות בריבוע הקסם לתחום התוכנות לניהול רכיבים ניידים, MDM (ר"ת Mobile Device Management). על פי חברת המחקר, ההתמקדות של סיטריקס היא מיחשוב ענן ורק באחרונה היא פנתה לעולם הנייד, עם ההשקה של מוצר לתחום והרכישה אותה ביצעה בשנה שעברה של אחת ממובילות השוק, Zenprise.

"מחצית מהעובדים לא נמצאים פיזית בארגון כיום. לצד זאת, 82% מכלל 500 ארגוני פורצ'ן (Fortune) כבר משתמשים בענן. סיטריקס פיתחה מענה לשתי מגמות על אלה", אמר פרי. "בסביבה הניידת היא מספקת חיבור בין אנשים, יישומים ונתונים, ובסביבת הענן – בין הדטה סנטרים השונים ובינם לעננים. לאחר מכן היא מספקת רישות, שמחבר בין שני העולמות".

"סיטריקס לוקחת את תחנת העבודה ומחלקת אותה לארבע שכבות: מערכת ההפעלה, היישומים, הנתונים והרשאות המשתמש", הוסיף. "הפרדה זו מגמישה את הניהול בעולם הנייד ומספקת לו אבטחת מידע. אנחנו מספקים חבילת פתרונות לעולם הנייד, שכוללת MDM ארגוני, מייל מאובטח, שיתוף מידע, 'מיכל' לטובת יישומים ניידים וניהול זהויות עם SSO, ובקרה מבוססת תרחישים".

"המגמה בשטח נוטה יותר ויותר לכיוון מדיניות ה-MAM (ר"ת Mobile Application Management), שמאפשרת ניהול יישומים ותוכן", אמר פרי. לדבריו, "באמצעות מדיניות זו ניתן להגן על נתונים ארגוניים בהתקני BYOD על ידי יישום אבטחה אפליקטיבית של כל היישומים הארגוניים. פתרונות ה-MAM מקנים אפשרות לניהול מלא, אבטחה ושליטה על יישומים ניידים מקומיים ונתונים הקשורים בהם".

הוא סיכם באמרו כי "המגמה כיום היא לטפל ולנהל כל רכיב מיחשוב ובכל מקום, וזו מגמה הולכת וגדלה. נדרש לספק לעובדים פתרונות מאובטחים, עם דגש על חוויית המשתמש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים