לקיספון הישראלית תקים מרכז פיתוח בסין; תגייס 10 מיליון דולרים להרחבת הפעילות הגלובלית

הסטארט-אפ מחיפה חתם על מזכר הבנה עם ראשי העיר צ'אנגז'ו שבסין להקמת מרכז פיתוח בעיר, במטרה לבסס את מעמדה בשוק המקומי ● לקסיפון מספקת שירותי תרגום סימולטני משפה אחת לאחרת באמצעות תקשורת מחשבים בין שני דוברים, המבוסס על טכנולוגיית ענן ● צבי שלגו, מנכ"ל PTL ומאדריכלי ההסכם: "העיר רוצה ומסוגלת לספק עידוד מקומי חזק לחברות ישראליות"

לקסיפון, חברת הסטארט-אפ הישראלי מחיפה שפיתחה טכנולוגיה המאפשרת תרגום סימולטני בין שני דוברים בשפות שונות, חתמה אתמול (ד') על מזכר הבנה להקמת מרכז פיתוח בצ'אנגז'ו, סין. במקביל הודיעה החברה, כי היא מתכוונת לגייס סכום של כ-10 מיליון דולרים, זאת כחלק מתוכניותיה להרחבת פעילותה ברחבי העולם, לרבות בסין. מזכר ההבנה נחתם עם סגן ראש הממשל המקומי של צ'אנגז'ו, פאנג גאוקינג, המבקר בימים אלו בישראל כראש משלחת בכירים, במטרה להדק את הקשרים עם החברות הישראליות.

במסגרת ההסכם יקצו הסינים ללקיספון שטחי נדל"ן לצורך הקמת מרכז הפיתוח. על פי המודלים הקיימים, שנעשו גם עם חברות ישראליות נוספות, ישתתפו הסינים בין היתר במימון כספי נדיב לסיוע לישראלים. מדובר בעוד מהלך כחלק ממדיניות עידוד השקעות סיני, במסגרתה משקיעים המקומיים מאמצים רבים בחיזור אחר חברות היי-טק ישראליות, במטרה להקים שלוחות בסין. לשם כך מקצים הסינים משאבים רבים, כאמור, וזאת בעידוד הממשל המרכזי במדינה.

לקסיפון מספקת שירות מבוסס ענן המתרגם שיחות טלפון בזמן אמת משפה אחת לאחרת ולהיפך, ובכך מאפשר לאנשים שאינם דוברים שפה משותפת לתקשר ביניהם בטלפון. את החברה הקים ד"ר יצחק "אייק" שגיא, המכהן גם כמנכ"ל. בלקסיפון מועסקים 12 עובדים, מתוכם 8 במו"פ והיתר בשיווק בחו"ל. החברה נוסדה לפני יותר משלוש שנים בסיוע כספי המדען הראשי, ועד היום גייסה 2 מיליון דולרים. עיקר השוק של החברה נמצא במדינות מקסיקו, צרפת, ברזיל ואוסטרליה, כאשר המודל העסקי מבוסס על מכירות און ליין ללקוחות שמבקשים שירותי תרגום לשפות מערב אירופיות. קהל היעד של החברה נסמך על חברות תקשורת המספקות שירותי טלקום כערך מוסף ללקוחותיהם.

יוזמת ההסכם ומימושו נעשו בסיוע ובתיווך של PTL Group בראשותו של צבי שלגו, המשמש גם כיו"ר לשכת המסחר הישראלית בשנחאי. שלגו מעורב בשנים האחרונות במספר רב של מיזמים, ובין היתר הוא שותף במרכז הפיתוח שמקימה מטריקס גלובל בעיר. לדבריו, "צ'אנגז'ו כבר הוכיחה את יכולותיה ורצונה לספק עידוד מקומי חזק לחברות ישראליות. הפתיחות שלה ורצונה בחדשנות הביאו אותה, בשיתוף פעולה איתנו, לפיתוח מערך מורכב של שירותי ניהול ותמיכה לחדירה ופעילות בשוק הסיני, המאפשרים צמיחה עצמאית לחברות קטנות ובינוניות".

ד"ר אייק שגיא, מנכ"ל לקסיפון, אמר כי "סין הפכה בשנים האחרונות למעצמה כלכלית אדירה, ואילו מחסום השפה עדיין מהווה קושי בעסקים הבינלאומיים". סגן ראש העיר צ'אנגז'ו, פאנג גאוקינג, הוסיף ואמר כי "בכוונתנו להמשיך ולהרחיב את שיתוף הפעולה עם חברות טכנולוגיה ישראליות, עד להקמת פארק טכנולוגיה שלם בצ'אנגז'ו".

בקוקטייל שנערך במשרדי קרן ג'מיני לכבוד המשלחת, במעמד אד מלבסקי – יו"ר פורום MIT ומייסד שותף בג'מיני, ושגרירת סין בישראל גו ינפינג, סיפר גאוקינג כי קרא את הספר סטארט-אפ ניישן, ובקרוב יהיה צורך להוסיף פרק בספר, המתאר את פעילותן האינטנסיבית של חברות טכנולוגיה ישראליות בצ'אנגז'ו, המכונה גם "עיר הדרקון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים