"יש ל-AI פוטנציאל עצום בתהליכי התכנון והמכירה של מוצרים"

"ה-AI מאפשרת לבצע משימות תכנון במהירות ובצורה חכמה, כטכנולוגיה בסיסית ולא כמוצר בפני עצמו", אמר ברנרד שארלה, נשיא דאסו סיסטמס, שבאחרונה פרש מתפקיד מנכ"ל החברה אחרי 22 שנים

ברנרד שארלה, נשיא דאסו סיסטמס.

ה-AI, ובפרט ה-GenAI, מלהיבה את העולם בפלוס מינוס שנה ורבע האחרונות, עם כלים שנמצאים בפרונט, שהם בעצם מוצרים. די אם אזכיר בהקשר זה את ה-ChatGPT של OpenAI, עם השקעות מאוד נדיבות של מיקרוסופט, ה-Copilot של מיקרוסופט עצמה והבארד של גוגל – או בעצם ג'מיני, כפי שהחברה מיתגה אותו מחדש באחרונה. אבל מה עם AI לטובת אחורי הקלעים של מוצרים – התהליכים שמאז שלב הרעיון ועד להגעה לשוק? או בעצם אפילו אחרי, כשמשפרים אותו בעקבות פידבקים של לקוחות, רעיונות חדשים וכדומה.

לדברי ברנרד שארלה, נשיא דאסו סיסטמס, "הבינה המלאכותית מאפשרת, מאחורי הקלעים, שיפור של תהליכי תכנון וחוויות מוצרים, דוגמת תאומים וירטואליים. היא מאפשרת לבצע משימות תכנון במהירות ובצורה חכמה, כטכנולוגיה בסיסית ולא כמוצר בפני עצמו".

שארלה דיבר בכנס 3D Experience World של החברה, שנערך השבוע בדאלאס, ארצות הברית. הוא אמר כי "קהילת ה-AI היא בעלת אנרגיה מדהימה, ומתחילה גל חדש של יצירתיות וחדשנות, עם בינה מלאכותית מאחורי הקלעים ולפניהם". שארלה לא הציג בנאומו את החדשנות של דאסו סיסטמס ואת התפתחותה בשנה החולפת – הוא נתן לשם כך את הבמה למנכ"ל והיו"ר החדש של החברה, פסקל דה לוז, שנכנס לתפקידו בתחילת השנה במקומו של שארלה, אחרי שזה שימש בו במשך 22 שנים.

הדגש המרכזי בדבריו של שארלה היה על החזון לעתיד – של עולם ה-AI בכלל ושל מקומה של דאסו סיסטמס בו בפרט, התוכניות לשנים הבאות והפוטנציאל העצום שיש, לדבריו, לשילוב הבינה המלאכותית בתהליכי התכנון והיצירה. הוא דיבר על כוחה של קהילת העיצוב, שהיא אחת החזקות בעולם, ועל המציאות החדשה, שבה עיצוב לא רק משפיע על המוצרים וחוויות השימוש בהם, אלא גם על יצירתם של עולמות וירטואליים חדשים, שמשלבים עיצוב, סימולציה ו-AI באופן שמאפשר את מה שהוא כינה "חוויות משתמש מהפכניות".

"להמציא מחדש את מחזור החיים – מהמוצר למשאבים"

“הגיע הזמן להמציא מחדש את הדרך שבה העיצוב נעשה, להמציא מחדש את מחזור החיים -ממחזור חיי המוצר למחזור חיי המשאבים", אמר שארלה. "כך, לדוגמה, יום אחד נצטרך לתכנן את הפסולת שלנו כך שתהיה משאבים עבור מישהו אחר".

"נניח שאני רוצה לתכנן אופניים. בעתיד אדבר עם GeoMagic SolidWorks (מוצר של SolidWorks, שדאסו סיסטמס רכשה – א"ב), אבקש ממנו לתכנן את המסגרת התחתונה שלהם מחומרים ממוחזרים והוא יבחר אותם אוטומטית. לאחר מכן, אוכל לשאול את GeoMagic SolidWorks אם הוא יכול לצבוע את האופניים כדי שייראו כמו ציור של פיקסו. אחרי שהתכנון יסתיים, אוכל לשאול אותו האם ניתן להפחית את משקל האופניים, והמערכת תציע כמה הצעות להפחתת המשקל".

שארלה נגע גם ב-"יקום החדש" – מונח שמתייחס לאיחוד של עולמות וירטואליים ומציאותיים, שבו תאומים וירטואליים של מוצרים וסביבות יכולים להתמזג עם המציאות שבה אנחנו חיים. הוא הדגיש את הפוטנציאל של פלטפורמות כמו Owned by Me לשנות את האופן שבו אנחנו חושבים על עיצוב, שיתוף והתאמה אישית של חללים ומוצרים.

"המדע חוזר למרכז התעשייה"

באשר לעתידו האישי, לאחר פרישתו מתפקיד המנכ"ל, אמר שארלה: "אמשיך בתפקידי כחבר במועצת המנהלים של דאסו סיסטמס – דבר שאני עושה כבר שנים רבות, אבל בנוסף לכך, אני רוצה לחזור לתפקיד המקורי שלי – מחקר. אעבוד ביחד עם מחלקת המחקר של החברה כדי לחקור את הבסיס לפיתוחים הטכנולוגיים העתידיים במספר תחומים, שדרושים להמשך הפעילות שלה ולטובת האנושות. אחת החוזקות הגדולות של דאסו סיסטמס היא השקעה במדע".

"המדע חוזר למרכז התעשייה, לדוגמה בכל הקשור למדעי החיים. חלק ניכר מהגישה השמרנית של התעשיה במאה ה-20 עומדת להזדעזע במאה ה-21. נהפוך נושאים שעדיין לא פתורים ליישומים בתחומים כגון מדע החומרים ומדעי החיים. חשוב לחשוף את כוחו של המדע להתמודד עם אתגרי האנושות, ואין כמו קהילת המתכננים כדי ליישם זאת", סיכם שארלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים