באה לבקר במאורת הנמר: גיא פינקלשטיין

07/12/2022 17:58
גיא פינקלשטיין.

השבוע זכיתי לביקור קצת שונה במאורת הנמר: אם בדרך כלל אני מארח בה מנהלים בכירים שמדברים אתי על טכנולוגיה, הפעם אירחתי אשת טכנולוגיה ששוחחה אתי על ספרות ועל שפה מיוחדת שהיא פיתחה.

הכירו את גיא פינקלשטיין, בת 39, ילידת באר שבע, שמתגוררת בתל אביב מזה עשור וחצי. היא בעלת תואר שני בהיסטוריה ופילוסופיה של המדעים והרעיונות מאוניברסיטת תל אביב. מאז 2016 פינקלשטיין היא בעלת עסק עצמאי בתחום התוכן, שבמסגרתו היא מעניקה שירותי כתיבה, עריכה ותרגום לחברות ולאנשים פרטיים. בין היתר, בשלוש השנים האחרונות היא משמשת כעורכת התוכן של חברת הגנת הסייבר קונפידס.

כל זה בהחלט מעניין, אבל מה שמעניין לא פחות הוא שפינקלשטיין פיתחה שפה גמישה ומבוססת ניבים, שנועדה לתקשורת כתובה בעולם הדיגיטלי המהיר של המאה ה-21. "אין בה, למשל, הטיות, יחסות או מגדר, וניתן לשלוט בדקדוק שלה על בוריו בתוך שעתיים, גג. עד כה יש בה יותר מ-17,300 מילים", היא אמרה לי בגאווה מובנת.

האורחת שלי במדור הפעם היא סופרת שכותבת פרוזה, עיון, שירה ומחזות. היא פרסמה בשלל במות וכתבי עת, ובין היתר הייתה מבקרת ספרות במקור ראשון, וייסדה וערכה במשך שלוש שנים את כתב העת הספרותי צ'יקיטיטו. פינקלשטיין אף קיבלה מענק ממפעל הפיס, שבעזרתו היא הוציאה ספר בשם העצלן שלא רצה להיות מלך.

ספרה האחרון, האם העולם באמת קיים, נכתב על ידה ועל ידי אלוף (מיל') פרופ' יצחק בן ישראל, ראש מרכז הסייבר באוניברסיטת תל אביב, שבעברו היה חבר כנסת. הספר משלב בין תורת ההכרה של עמנואל קאנט לפיזיקה המודרנית – שזה דבר מעניין כשלעצמו.

אז מה היה לנו? שפה חדשה, הוגה דעות מהמפורסמים בעולם, פיזיקה וסייבר – והכול במפגש אחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים