בא לבקר במאורת הנמר: אלרואי מרום, לינווייט

08/02/2022 13:18
אלרואי מרום, מנכ"ל לינווייט.

השבוע הגיע לבקר במאורת הנמר אלרואי מרום, מנכ"ל לינווייט. לינווייט היא חברת תוכנה העוסקת בהקמה ותחזוקה של טכנולוגיות קוד פתוח בענן ופיתוח של אפליקציות ארגוניות מבוססות זהות, כאלו המשלבות חיבור למידע הארגוני וחוויה פרסונלית, על בסיס טכנולוגיה של החברה. לקוחות החברה כוללים ארגונים כמו משרד הביטחון, BMW, אריקסון מובייל ואחרים.

"לינווייט נולדה מקוד פתוח", הסביר מרום. "החברה כתבה והקימה את Mean.io, סטאק פופולארי מאוד ששימש אלפי מתכנתים ושירותי ענן ברחבי העולם, ואפשר לכתוב אפליקציות ענניות בשפת תכנות אחת. זה היה חידוש ענק בזמנו, שאומץ על ידי ארגונים רבים ופתח לנו את השער לארגונים גדולים".

כך נכנסתם למשרד הביטחון?
"משרד הביטחון, על כל זרועותיו, זקוק לא פעם לפתרונות הדומים לשימושים האזרחיים במגזר הפרטי. התחלנו בהטמעה ופיתוח של פתרונות תוכנה על בסיס טכנולוגיות קוד פתוח. כיוון שאף אחד לא מצפה שהתכתובות הארגוניות המסווגות ביותר יעברו על שירותי SaaS, או בפלטפורמה בבעלות תאגיד אמריקני  שאף אחד אינו יודע היכן נמצאים השרתים שלו ומתי הם עובדים או לא. לכן, פיתחנו מתודולוגיה שמאפשרת לנו להקים מערכות קוד פתוח עם ארגונים מסווגים. למשל, טכנולוגיות כמו רוקט צ'ט או ג'יטסי כתחליף לווטסאפ, סלאק, וכיוצא בזה. אבל, שמאפשרות לנו לבנות את אותן מערכות תקשורת, דומות מאוד לוואטסאפ או טלגרם, רק ששם השליטה גדולה הרבה יותר – אפשר לשמור את המידע, לקטלג אותו, לאבטח אותו, להוסיף בוטים שמאפשרים לקצר תהליכים ועוד. עם טכנולוגיות קוד פתוח אנחנו מצליחים לעבוד עם בנקים וחברות ביטוח, שצריכים מצד אחד לתקשר עם הלקוחות שלהם, אבל מצד שני לשמור על הנתונים, לאבטח אותם ולאחזר אותם לפי הצורך".

כל כך הרבה הרשאות שונות – אין זליגת מידע?
"אני חושב שזה הייחוד במה שאנחנו עושים. הרעיון הוא לאפשר לחברות וארגונים ליצור מידור ארגוני, תחת סיווגים, וכך נחשף למידע רק מי שהמידע רלוונטי עבורו. כדי לעשות את זה, אנחנו משתמשים בזהות הארגונית ומרחיבים אותה במידת הצורך, וכך מתאפשר למשתמש להיכנס למקומות שהוא צריך להיות בהם ולא באחרים. לדוגמה, ברגע שעובד משויך למחלקת השיווק, מערכת הזהויות תשייך אותו ישר לקבוצות  הצ'אט של השיווק, תחשוף אותו לקבצים, ותחבר אותו עם המחלקה שלו, אבל מצד שני, לא תאפשר לו לראות, נניח, את מה שקורה במחלקת הכספים".

ובשביל כל זה צריך אתכם?
"את המומחיות שלנו בתמיכה אנחנו גם אורזים בתוך 'Hossted'. מדובר בפתרון שמאפשר להתקין חבילות קוד פתוח בענן בלחיצת כפתור, בלי הצורך להוריד קוד. מה שנחמד במוצר שלנו, זה שהמערכת מתקינה לך מייד את אפליקציית הקוד הפתוח שאתה מעוניין על הענן שלך, AWS או Azure, לבחירתך, ואתה מייד נכנס לתוך מערכת התמיכה של לינווייט. כך שבעצם, מצד אחד אתה מקבל את הגמישות של עבודה עצמאית עם קוד פתוח ומצד שני לא מאבד את הידיים והרגליים, כי לינווייט תומכת בך מהרגע הראשון. להוסטד יש כיום כבר למעלה מ-100 לקוחות מסביב לעולם, וכ-50 חבילות קוד פתוח שכבר היום זמינות בענן".

כמה עובדים היום בלינווייט? מה המטרות קדימה?
"בלינווייט עובדים היום 50 איש. אנחנו ממשיכים לקדם את הוסטד כפתרון מלא לארגונים, ואת טכנולוגיית Blocktree, טכנולוגיית הקוד הפתוח שלנו שמאפשרת בניית אפליקציות  בפרסונליזציה גבוהה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים