דיילי ציפי באילת – חלק ב'

הכנס השנתי של התאחדות התעשיינים בישראל נערך כמה ימים לפני פרוץ המשבר הממשלתי שהביא לבחירות. כבר שם האווירה הייתה של ערב בחירות ורוב הדוברים מטעם ההתאחדות ומנכ"לים מהתעשיה הצליפו בממשלה ולא דפקו חשבון.

דיילי ציפי האזינה ברוב קשב.

המדען הראשי, אבי חסון, היה אחד מאורחי הכבוד בוועידה. הוא דיבר בהרחבה על הרפורמה במבנה משרד המדען הראשי, הקמת הרשות שתתפקד כמו קרן הון-סיכון. חסון לא ידע שכמה שבועות אחר כך הרפורמה הזו תיגנז, לפחות עד אחרי הבחירות, כשמי יודע אם היא תצא לפועל גם אחרי כן. מי יודע אילו המצאות ימציאו אז המחוקקים החדשים, חוץ מאשר להזרים למדען עוד תקציבים.

אמיר חייק, מנכ"ל ההתאחדות, היה הרוח החיה בכנס התעשיינים וגם הנחה אותו. חייק הטיח ביקורת קשה בפני שר הכלכלה, נפתלי בנט, שהתארח בכנס, ואמר לו כי הממשלה צריכה להתמודד עם בעיית יוקר המחייה לא על חשבון התעשיינים ולא להפוך אותם למטרות התקפה מצד הציבור, אלא לתת פתרונות אמיתיים, שיאפשרו לתעשיינים לשלם שכר הוגן ולהמשיך לתפקד.

מיכאל שטראוס, המייסד והבעלים של תשלובת שטראוס-עלית, השתתף במפגש מיוחד שנעל את הוועידה ועסק באתגר הבינדורי בניהול בתעשייה. שטראוס אמר כי הבעיה הבינדורית לא קיימת בשטראוס-עלית, מאחר שיש כבר דור שלישי ואולי אף רביעי של ילדים ונכדים שגדל אל תוך עסקי המשפחה וכל אחד יודע את תפקידו.  הוא סיפר כי מתקיימות שיחות והתייעצויות, מותר להביע דעות אבל בסופו של דבר, כל אחד מכבד את השני – ואת בעלי הסמכות.

נוסטלגיה. בכניסה לאולם הכנס באילת ניצבה תערוכה היסטורית עם ראשי התעשיינים בעבר ונציגי ממשלה. בתמונה: הנשיא לשעבר של התאחדות התעשיינים, דב לאוטמן ז"ל, בסיום הכנס הראשון של התעשיינים שנערך באילת, עם הנשיא לשעבר, שמעון פרס, שהיה אז ראש הממשלה.

המשך יבוא…

לחלק א' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים