הסטארט-אפ היומי: my6sense – רק החדשות שמעניינות אותך

תופעת "שיטפון המידע" היא בעיה עבור כל משתמש אינטרנט מתקדם שמבקש לדעת מה קורה בעולם ● ברוב המקרים, גם אם ישקיע הגולש הממוצע את כל שעות היום שלו - עדיין לא יצליח לעקוב אחר הררי המידע שיזרמו אליו ● my6sense מציעה "ללמוד" מה מעניין אותנו, וכך לספק לנו רק את התכנים הרלוונטיים ביותר

07/06/2009 14:44

אחת הבעיות הגדולות בצריכת חדשות ותכני אינטרנט אחרים דרך הרשת, היא דווקא הזמינות הרבה ועושר המידע. כל מי שעובד עם קורא RSS ונרשם לכמה עשרות Feeds שמעניינים אותו, כבר מוצא את עצמו מוצף באינסוף תכנים, שאת רובם אין ביכולתו להספיק ולקרוא בפרק הזמן המוגבל שעומד לרשותו. תוסיפו לזה את העדכונים מפייסבוק, Linkedin, טוויטר, דואר אלקטרוני, צ'אט, קבוצות דיון ועוד אינספור צינורות מידע שמתחברים אל המחשב שלנו – ותבינו שאנחנו למעשה רק מנסים להתמודד עם גל המידע ששוטף אותנו, מבלי שייגמר לנו הזמן.

בעיית "שיטפון המידע" באינטרנט מחמירה עוד יותר כאשר אנחנו מנסים להישאר מעודכנים גם מחוץ לבית או המשרד, ומגדירים את הטלפון החכם שלנו לקבלת עדכוני מידע. המסך הקטן מתמלא באינסוף עדכונים שבלתי אפשרי לעקוב אחריהם, והתראות במכשיר הסלולר אודות כל עדכון חדש כבר הופכות למשהו שמטריד אותנו.

הסטארט-אפ הישראלי My6sense מנסה עכשיו לעמוד באתגר מיון המידע הזורם אלינו, ולהמליץ לנו על אותם תכנים שלהם כדאי להקדיש את הזמן שלנו. מדובר על תחום המשלב יכולות של מנוע חיפוש טקסטואלי ואיתור מילות מפתח רלוונטיות, מערכת פילטרים המוגדרת על ידי המשתמש, ניתוח הרגלי השימוש שלנו ביחס למידע, ואולי אפילו ניתוח התכנים הפופולאריים בקרב קהילה גדולה של גולשים. המדובר בשילוב של המון טכניקות יחד, עם מערכת "לומדת" שתנתח את הרגלי השימוש שלנו עד שתוכל לקבוע את סט החוקים אודות הדברים שמעניינים אותנו.

על פי אנשי My6sense, לאחר התקנתה של התוכנה שלהם על מכשיר ה-iPhone או דפדפו הפיירפוקס, אנחנו צריכים להמשיך ולעבוד כרגיל, לקרוא פוסטים שמעניינים אותנו, להגיב על אחרים – ותוך כשבוע ימים של מעקב וניתוח אחרי הרגלי הקריאה והעבודה שלנו יוכל מנוע ההמלצות שלהם, שנמצא כעת בגרסת אלפא, להתחיל ולמיין עבורנו את הדברים החשובים לנו ביותר.

מייסדי My6sense הם ברק חכמוב – ממייסדי החברות קוריג'נט ו-וראז, ואבינועם רובינשטיין – שייסד את חברת אטריקה, שנמכרה לפני כארבע שנים לנוקיה-סימנס. החברה קיבלה השקעת הון סיכון של יותר משני מיליון דולרים משורה של משקיעים פרטיים.

הערות והצעות למדור ניתן למסור בכתובת הדוא"ל הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים