תנ"צ בדימוס אורי אנגלהרד: "למשטרה יכולת טכנולוגיות גבוהה לאיתור פדופילים; הבעיה במשאבים"

"שיתוף הפעולה בין החוקרים בעולם הפיזי ואנשי ה-IT במשטרה הוא מצוין", קבע אנגלהרד, לשעבר ראש מנ"ט וכיום ד"ר ועורך דין המתמחה בדיני עבודה, בראיון לאנשים ומחשבים ● הבעיה, לדבריו, "היא בהקצאת משאבים. כפי שכבר נאמר פעמים רבות, 'השמיכה קצרה'. לאחר תפיסת החשודים יש פעולות רבות הדורשות כוח אדם"

ד"ר אורי אנגלהרד

"למשטרת ישראל יש יכולות טכנולוגיות ואיכותיות ביותר לאיתור פעילות של פדופילים ברשת, אך הבעיה היא מגבלות המשאבים החקירתיים שניתן להקצות לתחום", כך אמר לאנשים ומחשבים תת-ניצב בדימוס אורי אנגלהרד, לשעבר ראש מנ"ט (מנהל טכנולוגיות במשטרה) בעקבות לכידתם של 30 החשודים בפדופיליה הלילה (ג').

אנגלהרד, כיום ד"ר ועורך דין המתמחה בין היתר בדיני עבודה, הקים את מנהל הטכנולוגיות במשטרה ב-1999, ועמד בראשו עד סוף 2004. הוא הדגיש, כי אינו מכיר את פרטי המקרה, וכי הוא מדבר באופן כללי על איתור פדופילים. לדבריו, "אפשר לעבוד בשיטה פרימיטיבית ללא טכנולוגיה, כלומר לחפש ולחפש אחר פדופילים ברשת, עד שבסוף מצליחים למצוא אותם, אולם יש להניח שלא כך נעשה המבצע".

המשטרה, אמר ד"ר אנגלהרד, מבצעת מעין "האזנות" דיגיטליות לתעבורת האינטרנט, תוך חיפוש במילות מפתח המקובלות לשימוש אצל הפדופילים. הדגש הוא על הקפדה על אי פגיעה בצנעת הפרט. לדבריו, הטכנולוגיה זהה לזו שנעשה בה שימוש בפעולות של גורמים אחרים העוקבים, למשל, אחר ארגוני טרור, או מתנדבים פסיכולוגים המאתרים נוער בסיכון הרוצה להתאבד ומודיע על כך ברשת, במפורש או במרומז. "יש למשטרה יכולות שכאלה, ויש להניח שנעשה בהן שימוש", אמר.

ד"ר אנגלהרד הוסיף, כי "שיתוף הפעולה בין החוקרים בעולם הפיזי ואנשי ה-IT במשטרה הוא מצוין. מנ"ט פרש את זרועותיו לשטח. כך, לדוגמה, במחוז המרכז במשטרה יש קצין טכנולוגיות. כבר שנים רבות השוטרים מבינים שבלא טכנולוגיה לא ניתן לעשות דבר. בקרב השוטרים יש כבר דור צעיר שחי באופן מובנה עם טכנולוגיה. ה-IT הוא דבר מוביל במשטרה".

לשאלה מדוע לא נעשות יותר פעולות של המשטרה בתחום, השיב ד"ר אנגלהרד, כי "הבעיה היא בהקצאת משאבים. כפי שכבר נאמר פעמים רבות, 'השמיכה קצרה'. לאחר תפיסת החשודים יש פעולות רבות הדורשות כוח אדם, הן ברמת החקירה והן ברמת תפיסת המחשבים של החשודים, וכן איתור התכנים המיניים והתקשורות ביניהם", אמר ד"ר אנגלהרד.

לדבריו, "המטרה היא לא לדעת שהחשוד הוא פדופיל, שכן זה לא מספיק – המטרה היא להעמידו לדין, וזה דורש משאבים. נראה שהמשטרה החליטה להקדיש לנושא יותר משאבים. היעד הוא להשיג ולהביא ראיות שהן קבילות לבית המשפט, שיהיה תיק חזק. הכל עניין של הקצאת משאבים של המשטרה: הטכנולוגיה מציפה דברים, ולאחר מכן נדרש לעקוב ולאסוף ראיות. אחרי שהטכנולוגיה מקפיצה דברים, צריך לדעת לתפור תיק". לסיכום, אמר השוטר לשעבר, כי "הרמה של הטכנולוגית משטרת ישראל היא רמה גבוהה מאוד, ודי לחכימא ברמיזא".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    יש למשטרה עודף משאבים כלכליים. פשוט שלא יבזבו את הכספים על פנסיות שמנות, אוכלי חינם, חברות כ"א ופרוייקטים שאין בהם טעם.

אירועים קרובים