טוויטר השעתה חשבון של עיתונאי שפרסם את האי-מייל האישי של מנכ"ל NBC

חשבונו של כתב באינדיפנדט הבריטי הושעה לאחר שפרסם את האי-מייל של מנכ"ל NBC וקרא לגולשים "לכתוב לו מה הם חושבים" על סיקור האולימפיאדה ברשת השידור ● במכתב ששלחה הנהלת טוויטר לאותו כתב נטען, כי הוא הפר את כללי השירות ● ההשעיה, שבוצעה לאחר תלונה מ-NBC, עוררה תגובות נזעמות באתר והפכה את שמו של העיתונאי לאחד ממונחי החיפוש הפופולריים בטוויטר

העובדה שרשת NBC לא העבירה את טקס הפתיחה של האולימפיאדה בשידור ישיר, אלא דחתה את שידורו לשעות הפריים טיים בארצות הברית, עוררה את כעסם של רבים, אולם גאיי אדמס, כתב בעיתון הבריטי אינדיפנדט (Independent), הגדיל לעשות ופרסם בטוויטר (Twitter) את כתובת האי-מייל האישית של גארי זנקל, מנכ"ל רשת השידור. הוא אף קרא לצופים המאוכזבים לכתוב לו ולהביע את דעתם על המהלך. NBC פנתה בתגובה לטוויטר וזו השעתה את החשבון של אדמס ומחקה ממנו את כל ההודעות – מה שהפך לנושא שיחה לוהט ברשת החברתית.

בהודעתו, שפורסמה ביום ו', לאחר תחילת הטקס אולם לפני שידורו ב-NBC, כתב אדמס: "האיש שאחראי לכך שברשת NBC מעמידים פנים שהטקס עדיין לא החל הוא גארי זנקל. כתבו לו מה אתם חושבים".

אתמול (ב') הפכה ההשעיה של אדמס לאחד הנושאים הלוהטים בטוויטר, והמונח "גאיי אדמס" היה לאחד ממונחי החיפוש הפופולריים ביותר ברשת החברתית.

במכתב שקיבל אדמס מטוויטר צוין, כי הוא הפר את כללי השירות בכך שפרסם פרטים חסויים של משתמש אחר, ובכלל זה כתובת הדואר האלקטרוני הפרטית שלו.

ב-NBC אישרו שהגישו את התלונה לטוויטר. מחטיבת הספורט של הרשת נמסר, כי "משתמש פרסם פרטים אישיים של אחד המנהלים שלנו. על פי טוויטר, זו הפרה של מדיניות הפרטיות. הצעדים המשמעתיים ננקטו על ידי טוויטר עצמה".

אדמס, שאחרי החשבון שלו ברשת החברתית עקבו כ-4,500 גולשים, היה אחד המבקרים הקולניים ביותר של כיסוי האולימפיאדה על ידי NBC. במאמר שפרסם אתמול בעיתונו הוא מתח ביקורת קשה על האופן בו מסקרת NBC את האולימפיאדה, ובכלל זה את השידור של טקס הפתיחה, אולם הוא לא הזכיר את התקרית בטוויטר.

לעומת זאת, הוא אמר אתמול לרויטרס (Reuters), כי "אין ספק שהשעיה של חשבון טוויטר בשם נותן חסות לאולימפיאדה היא מהלך זדוני".

טוויטר, שחתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם NBC שבמסגרתו מופצים ברשת החברתית תכנים מהאולימפיאדה, סירבה להגיב.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אמיר סרנגה

    במגזין דומה Publicveto הישראלי יש יותר חופש דיבור ציבורי ורק תגובות קיצוניות שפוגעות בערכי האדם הבסיסים/חומר מסווג מוסרות אך חשבון המשתמש ממשיך להיות פעיל אינו נסגר, בהתאם להוראות איגוד הפרסום הישראלי. .. אמיר סרנגה

אירועים קרובים