הסתיים קורס להכשרת בודקי תוכנה בעלי תסמונת אספרגר

בקורס, שמועבר על ידי AQA, לומדים בעלי תסמונת אספרגר את יסודות המקצוע, בשילוב עם תרגול מעשי ועבודה על הכישורים החברתיים שלהם ● חברת איזי צ'יפ מיקנעם, שקלטה לעבודה בוגר של הקורס לפני כחצי שנה, מדווחת על התנסות מוצלחת

AQA סיימה בימים אלה קורס להכשרת בעלי תסמונת אספרגר להיות בודקי תוכנה. בקורס נלמדים יסודות המקצוע על בסיס הסילבוס של ISTQB, בשילוב עם תרגול מעשי ועבודה על הכישורים החברתיים.

תסמונת אספרגר מוגדרת כחלק מספקטרום התסמונות האוטיסטיות ומתאפיינת בעיקר בקושי בהבנת סיטואציות חברתיות. בדרך כלל, הלוקים בתסמונת מאובחנים כבעלי יכולות קוגניטיביות טובות, אולם ההתייחסות החברתית שלהם לא תואמת את האינטליגנציה שלהם. כתוצאה מכך, רבים מהם, על אף שיש להם יכולות ממוצעות ומעלה, לא מצליחים להשתלב בעבודה התואמת את רמתם, או בשוק העבודה בכלל.

הקורס שסיים באחרונה את לימודיו הוא השישי במספר. החברה החלה להעביר את הקורס עם הקמתה, בשנת 2008, וראשוני הבוגרים השתלבו לפני יותר משנתיים בחברות היי-טק מובילות, כגון HP, קודאק (KODAK) ומלאנוקס (Melanox).

אחת החברות שנענו לאתגר היא חברת איזי צ'יפ מיקנעם, ששמעה על הקורס של AQA וביקשה לבחון את הנושא מקרוב. בשלב הראשון קיבלו מנהל מחלקת התוכנה, ראש הצוות ומנהלת משאבי האנוש של החברה הסבר מפורט על תסמונת אספרגר ועל נקודות החוזק ונקודות החולשה של המועמד. בשלב השני, המועמד הגיע לסדרת ראיונות אצל מחלקת משאבי האנוש של החברה ואצל המנהלים המקצועיים, כשהוא מלווה בנציג של AQA.

בסיכום שני השלבים הוחלט לקלוט את המועמד לעבודה במשרה חלקית, של יומיים בשבוע. ראש הצוות הוגדר כאחראי וחונך חברתי של העובד החדש, ומהנדס ותיק בצוות, שאחראי על נושא ה-QA, הוגדר כחונך מקצועי שלו. העובד השתלב בפעילות ה-QA של החברה, ומועסק בחברה כבר כחצי שנה. כיום הוא "מריץ" את הבדיקות הקיימות ובהמשך מתכננת החברה לשלב אותו בהרחבת תשתית הבדיקות.

מנהלת משאבי האנוש של איזי צ'יפ אמרה, כי "הרצון לשלב את העובד בחברה לווה בחששות ובשאלות טבעיות לגבי יכולת החברה להתמודד עם הנושא הזה, שאינו מוכר לה ושונה מההתנהלות השגרתית שלה. יחד עם זאת, כל המעורבים בדבר גילו הרבה רצון טוב וסבלנות, ולמרות החששות ההתחלתיים, אנחנו מאוד שמחים על הצעד שעשינו. העובד משתלב בצורה נעימה ומכובדת. הוא קשוב ומשתף פעולה, ומתקבל בצורה מאוד חיובית על ידי כל העובדים בסביבתו. זמן קצר לאחר תחילת עבודתו הוא כבר מצא באג בתוכנה, לשמחת כולנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים