הפיראטים, הפרידה מסיסקו ונטפליקס: תעשיית הטלוויזיה ע"פ Synamedia

יעל פאיינרו, סגנית נשיא בכירה לפיתוח תאגידי ומסחרי ב–Synamedia, בראיון מיוחד על הפרידה מסיסקו, המלחמה בפיראטים, תעשיית הטלוויזיה המשתנה והיכולת להתאים פרסומת בטלוויזיה לצופה מהממיר שלכם

17/04/2019 12:49
מה הממיר שלך יודע עלייך? צילום: BigStock

"טלוויזיה כמימד ווידאו לפי הנתונים הנה תופעה שרק עולה וגדלה. נטפליקס, למשל, שינו את הרגלי הצפייה של אנשים, את התוכן ואיכותו, זמן הצפייה, המיקום ועוד. אם מסתכלים על התעשייה הזו באמת רואים שהיא השתנתה מאוד כי אפשרות הבחירה של התוכן הרבה יותר טובה מבעבר. גם בנטפליקס וגם בטלוויזיה הישראלית, ההשקעה בטלוויזיה על סוגיה עלתה ברמות עצומות", אמרה יעל פאיינרו, סגנית נשיא בכירה לפיתוח תאגידי ומסחרי ב–Synamedia, בראיון לאנשים ומחשבים.

לדברי פאיינרו, "תעשיית הטלוויזיה עצמה היא תעשייה ענקית ומטורפת. הכריזו כבר על מות עולם הפרסומות בטלוויזיה הרבה פעמים, אבל בעצם הנתונים מראים אחרת. כשיש קמפיין פרסום המדיום שהוא האנקור שלך, הבסיס לייצר מותג, הוא טלוויזיה. אחר כך יש קמפיינים אונליין ליצור טריגר להתנהגות. עדיין, הטלוויזיה היא המדיום הכי אפקטיבי למותג".

Synamedia הוקמה לאחרונה כחברה עצמאית לצורך רכישתה של חטיבת הווידאו של סיסקו. לדברי פאיינרו, "השם הוא שילוב של סינרגיה ומדיה. הוא בא מכך שעולם המדיה עובר טרנספורמציה משמעותית: משידור לווין בכבלים ומערכות סגורות למערכות פתוחות מבוססות אינטרנט. היתרון שלנו הוא שאנו יודעים לגשר על שני העולמות הללו כספק טכנולוגיה ושירותים". .

יעל פאיינרו, סגנית נשיא בכירה לפיתוח תאגידי ומסחרי ב–Synamedia. צילום:יהודה סימון.

יעל פאיינרו, סגנית נשיא בכירה לפיתוח תאגידי ומסחרי ב–Synamedia.
צילום:יהודה סימון.

פרסום ממוקד גם ב-VOD

"אנחנו באים עם ידע מעמיק בעולמות הווידאו, הלוויין והממירים והעולמות הסגורים, ומבינים מה צריך כדי לתת טכנולוגיה עמידה וטובה בתחום, אך גם מבינים היטב ומספקים טכנולוגיות לעולמות החדשים, הפתוחים, כמו שידור סטרימינג לנייד, לאייפד, לטלוויזיה חכמה וכדומה", הוסיפה. .

"SKY באנגליה, למשל, היא פלטפורמה שהובילה בתחומה גם כשהייתה רק טלוויזיה בתשלום (Paid TV) וגם היום, בעקבות מהלכים ושימוש בטכנולוגיה שפיתחנו, הם נחשבים מובילים בתחומם למרות שהם כביכול שייכים לעולם הישן. יש להם שירות סטרימינג, כמו של YES GO, המאפשר לקחת תוכן איתך ולצפות בו בכל מכשיר, בכל שעה, ומכל מקום, וכן שירות המיועד למי שרוצה לצפות בתוכן דרך אינטרנט ולא לשים קופסא של ממיר בבית. בנוסף, הם משלבים טכנולוגיות מתקדמות שלנו בתחום הפרסום. הטכנולוגיה שלנו מאפשרת להם להפיק יותר רק מפרסומות באמצעות שימוש בפרסום ממוקד בטלוויזיה. השירות הזה מאפשר התאמה של פרסומת בטלוויזיה ללקוח לפי מיקומו, הרגלי הצפייה שלו, משק הבית ונתונים דומים. התאמה כזו מאפשרת רווחים גדולים", אמרה.

השירות החל לפעול באיטליה, גרמניה ובריטניה ובימים אלו הוא מתרחב למדינות נוספות בראשן ארצות הברית.

"היכולת מאפשרת לעשות פרסום ממוקד גם לווידאו עם תוכן חי, VOD, שיפט TV ועוד, מה שהיום לא נעשה לרוב. התוכן הפרסומי ישתנה גם בהתאם למיקום הצופה- האם הוא בבית או צופה מהנייד", אמרה.

להתראות סיסקו

כאמור, לפני מספר חודשים הוקמה Synamedia כחברה עצמאית לאחר ש"נותקה" כיחידה עסקית מסיסקו. לדברי פאיינרו, "הפרידה הייתה מסע מאתגר מכמה בחינות. אני מתעסקת במיזוגים ורכישות כל חיי המקצועיים ידוע שהפרדה תמיד הכי מסובכת, כי לוקחים משהו שהוא יחידה עסקית בחברה ענקית שבה הכל אוטומטי וכולל מלא יחידות עסקיות, מפרידים את זה לחלוטין וצריך להקים הכל מחדש".

"זו החלטה שסיסקו קיבלה וכעת אנחנו נפרדים לגמריי. מה שעשינו הוא בעצם הקמה של חברה חדשה שקנתה מסיסקו את הנכסים הקשורים ליחידה העסקית הזו, ואת המניות שלה. כל העובדים, הציוד וכו' עברו לחברה. במקומות אחרים בעולם היה תהליך פחות נקי כי לא הייתה הפרדה באיך שאנשים הועסקו", הוסיפה.

"זה היה פרוייקט מסובך וכואב. האנלוגיה הכי טובה היא שכשקונים בית נכנסים ומעבירים את הדברים אך תוך שבוע- שבועיים חיים. אז אנחנו קנינו בית ויש דיירים בכל אחת מהקומות, אבל אין תשתיות מים, חשמל וכדומה. כל אלו לא קיימים ולא יכלנו לעשות הכל מראש כי היו הרבה הגבלות ונדרשנו לעבור הליך אישור. בסופו של דבר קיבלנו את המפתחות לבית ותוך כדי עשינו את השיפוץ", ציינה.

המלחמה בפיראטים

פאיינרו סיכמה ואמרה כי בחודשים האחרונים עובדים בחברה על טכנולוגיות חדשות וניתן גם דגש במאבק בפיראטיות בעולמות הסטרימינג. לדבריה, "מדובר בתכנים שהושקע הרבה ביצירתם, כשהפיראטים רוצים לעשות כסף משל עצמם מכך. בין עם באמצעות פרסומות או גביית תשלום. הכיוונים שאנחנו מסתכלים עליהם הם קודם כל לאתר את אותם פיראטים. תעשיית הוידאו די הרימה ידיים על הנושא. המספרים הם הערכה בתחום של ברודקאסט פיראטיות עולה לתעשייה כשבעה מיליארד דולר לשנה. זה יכול להיות שמישהו קונה מנציג בדוכן רחוב בלונדון בעקבות פרסומת שראה מנוי ל-SKY, למשל, במחיר מוזל. הוא נותן הוראת קבע לנציג, מחבר בבית וצופה מבלי לדעת שזה פיראטי. זה קורה כי יש פיראט שהוא מנוי לגיטימי של SKY שמוציא מהממיר שלו תוכן ברזולוציה גבוהה ומחבר למכשיר ברודקאסט מקצועי שלא עולה הרבה, ומשדר דרך האינטרנט למנויים בכסף".

"סוג אחר של פיראטיות הוא בשירותי סטרימינג, מתחברים לטלוויזיה בתשלום או לתוכן כלשהו, ומשדרים אותו באיכות טובה או לא טובה. כאן הרווח הוא בהתבסס על פרסומות", אמרה.

"אנו מתמקדים בלזהות את זה. כשיש כבל שיוצא מהממיר של SKY למשל יש לנו יכולת לדעת את זה. ישנן טכנולוגיות שמאפשרות זאת למרות שיש האקרים מתוחכמים שמסירים. זה משחק חתול ועכבר. אנחנו גם עם אמצעים טכנולוגים שיודעים לזהות איפה זה משודר, כמה כסף מרוויחים מכך ועושים הרבה שימוש באינטיליגנציה. יש לנו צוות שיושב בירושלים של מומחי סייבר עם זרועות ברחבי העלום שאוספים מידע, פעילים בדארקנט ורואים הכל".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עובד החברה

    הכל נחמד ויפה ! לצערנו או שהמצב בחברה ממש גרוע או שפשוט מתחייסים אלינו כאל זבל. לחג קיבלנו שובר בשווי 150 ש"ח ! מה שאומר שאו שהמצב ממש גרוע או שלא שמים עלינו. כל שנה אנחנו אוספים כסף כדי לתת שי לחג לעובדי הנקיון....השנה הם צריכים לאסוף בשבילנו. כמובן גם שכבר למעלה משלוש שנים לא היו העלאות שכר, בטח שאין מה לדבר על דרגה.

  2. עובד החברה

    בתור עובד החברה - לנו כעובדים המצב בזבל. קיבלנו שי לחג בשווי 150 ש"ח, כבר למעלה מ3 שנים אין העלאות שכר, בטח שאין מה לדבר על דרגות. אז או שהמצב בחברה חרא - או שפשוט לא סופרים אותנו כעובדים.

אירועים קרובים