הליגה נגד השמצה: יותר משליש מהאמריקנים סבלו מהטרדות חמורות ברשת

מחקר חדש של הליגה נגד השמצה, שהתייחס לשנת 2018, חשף את הנתונים המדאיגים שמצביעים על רמה חמורה של שנאה והטרדה - לרבות הטרדה מינית, הטרדה מתמשכת, מעקב ואיומים פיזיים - שחווים רבים באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט

גוף שיאבק בהטרדה, שנאה, השמצות וגזענות - הקיצוניות בגוברת ברשתות החברתיות. אילוסטרציה: BigStock

37% מהאמריקנים סבלו מרמה חמורה של שנאה והטרדה ברשת ב-2018, לרבות הטרדה מינית, מעקב, איומים פיזיים או הטרדה מתמשכת, כך עולה ממחקר חדש שפרסמה הליגה נגד השמצה היום (ה'). מדובר על גידול גבוה של 18% ממספר המדווחים על הטרדות כאלו ב-2017.

"מטריד מאוד לגלות עד כמה השנאה ברשת נפוצה ואת המספר העצום של האמריקנים שבו היא פוגעת", אמר המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט. "ההשלכות של ביטויי שנאה בסייבר אינן מוגבלות למה שמתרחש על המסכים בלבד, אלא משפיעות את איכות חיי היומיום. לעתים השנאה מובילה לשינוי הרגלים של משתמשים המנסים להימנע ממגע עם המטרידים".

האמריקנים רוצים יותר אכיפה של ביטויי השנאה בסייבר. אילוסטרציה: BigStock

האמריקנים רוצים יותר אכיפה של ביטויי השנאה בסייבר. אילוסטרציה: BigStock

56% מהנסקרים: לפחות חלק מההטרדות התרחש בפייסבוק

הפלטפורמות המשמשות להטרדה מגוונות מאוד. מבין כל המשיבים שסבלו מהטרדה ברשת, 56% דיווחו שלפחות חלק מההטרדות התרחש בפייסבוק. שיעורים נמוכים יותר של 19% חוו הטרדות או תגובות שנאה בטוויטר, ביוטיוב – 17%, באינסטגרם – 16%, ובווטסאפ – 13%.

כאשר נבחנו רק המשתמשים היומיים בפלטפורמות אלו, נמצא ש-47% מכל המשתמשים היומיומיים באתר משחקי הסטרימינג Twitch סבלו מהטרדה; 38% מהפעילים באתר Reddit; וכן 37% בפייסבוק ו-36% ב-Discord.

רוצים שקובעי המדיניות יחזקו את החוקים

יותר מ-80% מהאמריקנים היו רוצים שקובעי המדיניות יחזקו את החוקים, ההכשרה והמשאבים המוקדשים לאכיפה של ביטויי השנאה בסייבר. בנוסף, 84% אמרו שהיו רוצים לראות חברות טכנולוגיה פרטיות הנוקטות בפעולה החלטית יותר בהתמודדות עם שנאה והטרדות אונליין.

תמיכה איתנה זו מתקיימת ללא קשר להתנסות אישית בשנאה או הטרדה מקוונת, וניכרת בקרב תומכי שתי המפלגות הדומיננטיות בארה"ב – למרות שמשיבים ליברליים לסקר דיווחו על הסכמה גדולה עוד יותר לפעולות לבלימת שנאה והטרדה ברשת, גם רוב מוחלט של שמרנים תמכו בפעולות כאלו.

הדו"ח של הליגה נגד השמצה כולל המלצות מפורטות בעבור לחברות הטכנולוגיה וקובעי המדיניות שמעוניינים לנקוט בפעולה לצמצום תכני נאצה והתנהגות מטרידה.

"החברה חייבת לעשות יותר כדי לצמצם את שכיחות השנאה ברשת," אמר גרינבלט. "יש פעולות משמעותיות שכל מגזר יכול לנקוט בכדי להבטיח שאמריקנים לא יהיו נתונים להטרדות כאלו. הדרך היחידה להתמודד עם ביטויי שנאה ברשת היא באמצעות שיתוף פעולה. זהו אחד הדברים אשר הליגה נגד השמצה עושה באופן יומיומי".

הסקר הקיף 1,134 בני אדם ונערך בין ה-17 ל-27 בדצמבר בשנת 2018 על-ידי YouGov, חברה מובילה לסקרי דעת קהל ואנליטיקה, אשר נשכרה על-ידי המרכז לטכנולוגיה וחברה (CTS) של הליגה נגד השמצה – שמשמש כמשאב בעבור פלטפורמות טכנולוגיה ומפתח פתרונות פרואקטיביים למאבק בשנאה, בין אם ברשת או מחוצה לה. החברה התבקשה לבחון את חוויותיהם של האמריקנים בעניין שנאה ברשת, ודעתם על ביטויי שנאה והטרדה באינטרנט.

מי מוטרד יותר? מה בנוגע ליהודים בארה"ב?

במאמץ להבין את החוויות שעוברים אנשים הסובלים מביטויי שנאה בגלל השתייכותם לקבוצה זו או אחרת, כלל הסקר דגימת יתר של משיבים המזוהים כיהודים, מוסלמים, אפריקנים-אמריקנים, אסיאתיים-אמריקנים או להט"בים. טווח השגיאה של הסקר היה +/- 3%.

53% מהאמריקנים מדווחים שחוו סוג כלשהו של שנאה או הטרדה ברשת. שכיחות ביותר הן צורות ההטרדה הקלות יותר: 41% מה אמריקנים דיווחו כי היוו מטרה לכינויי גנאי ו-33% דיווחו על פעילות מכוונת שנועדה להביכם.

63% מהמשיבים שהזדהו כלהט"בים סבלו מהטרדה מקוונת בגלל נטייתם; אחריהם מדורגים המוסלמים עם 35%; ההיספנים עם 30%; האפריקנים-אמריקנים עם 27%; נשים עם 24%; אסיאתיים-אמריקנים עם ממצא של 20%; ויהודים ש-16% מהם ענו שחוו את התופעה.

כתוצאה מחוויותיהם של אלו שנתקלו בביטוי שנאה והטרדה ברשת – 38% הפסיקו, צמצמו או שינו את פעילותם המקוונת; 18% ניסו ליצור קשר ישיר עם הפלטפורמה הרלוונטית, בכדי לדווח על ביטויי השנאה; 15% נקטו בצעדים לצמצום הסיכון לשלומם הפיזי; ו-6% פנו למשטרה לבקשת עזרה או בכדי לדווח על ביטויי שנאה או הטרדה. יותר ממחצית האמריקנים – 59% – מאמינים ששנאה והטרדה ברשת תורמים לעליית השכיחות של פשעי שנאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים