טים קוק על הסרת ה-VPN בסין: "אנחנו מצייתים לחוק

"אנחנו עושים זאת בכל מקום שבו אנחנו עושים עסקים", אמר המנכ"ל בניסיון לגונן על החלטת אפל להסיר את אפליקציות VPN מהחנות הסינית שלה ● ההחלטה ספגה ביקורת רבה, בטענה שהחברה נכנעת לצנזורה הסינית מטעמים עסקיים בלבד

מתגאה בשמירת פרטיות המשתמשים. טים קוק, מנכ"ל אפל. צילום: BigStock

אפל (Apple) נתקלה בסוף השבוע האחרון בביקורת קשה בשל החלטה להסיר יישומי VPN מובילים – כולל כמה של הספקיות הגדולות, כגון ExpressVPN ו-VyprVPN – מה-App Store שלה בסין ולהיענות לבקשת הממשל בסין. כעת, ובכלל לא במפתיע, מתייצב טים קוק, המנכ"ל, להגנת החברה שלו ומסביר את הסיבה להתנהלות השנויה במחלוקת.

בסוף השבוע דיווחו ספקיות שירותי VPN (ר"ת virtual private network) – אפליקציות המאפשרות למשתמשים לעקוף את מה שמכונה "חומת האש הגדולה" של סין, שמטרתה להגביל את הגישה של משתמשים לאתרים בחו"ל – על הסרת היישומים מהחנות. הדבר הצביע, לפי מבקריה של אפל, על כך שענקית הטכנולוגיה האמריקנית נכנעה ללחץ מבייג'ינג ומצייתת לתקנות האינטרנט הנוקשות של המדינה. כעת מסביר מנכ"ל החברה, שדיבר במהלך שיחה על התוצאות האחרונות של אפל, את הסיבות להתנהלות. קוק ציין כי ספקי VPN בסין חייבים לקבל רישיון מהממשלה וטען כי היישומים שהורדו מהחנות לא עמדו בכללים הנוקשים החדשים של המדינה, כך שלאפל לא הייתה ברירה אלא להורידם.

על פי דיווח של CNBC, קוק אמר: "היינו מעדיפים, ללא ספק, שלא להסיר את היישומים, אבל כמו שאנחנו עושים במדינות אחרות, אנחנו מצייתים לחוק בכל מקום שבו אנו עושים עסקים". בהתייחסותו לנושא הוא הצביע גם על התמונה הרחבה יותר ועל כך שיש עדיין מאות אפליקציות VPN עבור iOS בחנות הסינית, ושרבים מהן מגיעות ממפתחים מחוץ לסין.

מוקדם יותר השבוע פרסמה הספקית ExpressVPN את עמדתה בנושא ואמרה כי היא "מוטרדת מלגלות שאפל מסייעת למאמצי הצנזורה של סין". החברה הוסיפה שהיא "מגנה בחריפות את הצעדים הללו, המאיימים על חופש הדיבור ועל חירויות האזרח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים