"ההאקרים השפיעו על תוצאות הבחירות בארצות הברית"

קבוצות של האקרים הביאו לחשיפות משמעותיות במערכת הבחירות, כמו פרשת המיילים - אמר אריאל לבנון, סמנכ"ל מודיעין וסייבר בקבוצת מר, שעקבה אחרי הפעילות ● וגם: את מי הם בחרו לנשיאות - קלינטון או טראמפ?

אריאל לבנון, סמנכ"ל מודיעין וסייבר בקבוצת מר

הסייבר תפס במערכת הבחירות בארצות הברית שהסתיימה הבוקר (ד', שעון ישראל) מקום די נרחב, בפרט בפרשת המיילים של הילרי קלינטון. אלא שהוא השפיע על הקמפיין לא רק במרחב הגלוי כי אם גם בזה הסמוי – באמצעות ההאקרים.

צוות מקבוצת מר עקב בחודשים האחרונים בדארקנט אחרי ההאקרים תומכי שני הצדדים והפעילות שלהם. אנשי הצוות גילו שההאקרים הקימו קבוצות במטרה לתקוף את הצד השני: קבוצת Ophillary, שהוקמה על ידי תומכי טראמפ, וקבוצת Optrump, שהוקמה על ידי תומכי קלינטון.

כחלק מהפעילות, הציבו לפני שבועות אחדים ההאקרים משתי הקבוצות "קלפי" בדארקנט, בה התגלה כי 56% מהם תומכים במועמד הרפובליקני ורק 20% – ביריבתו הדמוקרטית. מכאן שהפצחנים זיהו את המנצח בבחירות, אבל לא את ההפרש.

שיחה בין האקרים מקבוצת Ophillary. מקור: קבוצת מר

שיחה בין האקרים מקבוצת Ophillary. מקור: קבוצת מר

הדבר לא מפתיע את אריאל לבנון, סמנכ"ל מודיעין וסייבר בקבוצת מר. לדבריו, "ראינו אמש, עם היוודע תוצאות הבחירות, שהאקרים רבים שמחו על ניצחונו של טראמפ. הקבוצה שלהם הייתה פעילה הרבה יותר מזו של תומכי קלינטון, והם אף פעלו בצורה סדורה יותר".

אילו פעולות הם ביצעו?
"הם הביעו רצון – וגם הצליחו – לפגוע בקמפיין של קלינטון באמצעות פריצה לכתובות מייל והדלפה מתמשכת של מיילים, שחלקם הוביל לפתיחה המחודשת – ומאוחר יותר לסגירת – חקירת ה-FBI; הפלת האתר; והפצת שמועות פיקטיביות ברשתות החברתיות, בעיקר בטוויטר (Twitter), עם חשבונות פיקטיביים. למשל, הטענה שקלינטון חולה באפילפסיה (לאחר שכשלה בכניסה לרכב בסוף טקס הזיכרון לנרצחי ה-11 בספטמבר – י"ה)".

מדוע ההאקרים מעדיפים את טראמפ?
"קשה לדעת, אבל ייתכן שזה מפני שטראמפ הוא פורץ מסגרות. הם לקחו מועמד שהיה לא ריאלי עד לפני כמה חודשים, ועזרו לו להתקדם ולהיות מועמד ראוי להתייחסות ובסוף אפילו מנצח".

לבנון העריך שלפרשת המיילים של קלינטון הייתה השפעה מכרעת על תוצאות הבחירות ושאילו הייתה נוהגת בצורה שונה – אולי הן היו אחרות והיא הייתה זו שנושאת היום את נאום הניצחון. "ראינו שהרבה מהעליות והירידות בקמפיין של קלינטון נגרמו כתוצאה מפעולות סייבר, ובכלל זה נושא המיילים. נראה שקלינטון ומנהלי הקמפיין שלה כלל לא הבינו כמה חשוב להיות פרו-אקטיביים. רק בימים האחרונים הם היו פרו-אקטיביים וליזום הודעות על הדלפות צפויות של מיילים, במקום לחכות שיפורסמו מיילים שדלפו ואז להגיב אליהם".

ככלל, אמר, "פעילות הסייבר שבוצעה בבחירות האלה, ובפרט פרשת המיילים, הראתה עד כמה האבטחה היא לא רק דבר שמעניין בנקים, חברות ביטוח וארגונים גדולים בתחומים שונים, אלא משפיע על פוליטיקה של מדינה – ובמקרה הזה מדינה מהמפותחות בעולם בתחום הסייבר".

איך ביצעתם את המעקב אחרי ההאקרים?
"לקבוצת מר יש צוות של מומחי סייבר, שבאמצעות טכנולוגיות ייחודיות אוספים מידע מהדארקנט ומהאינטרנט הגלוי, כולל הרשתות החברתיות, ומעבירים אותו לאנליסטים שלנו, לשם ניתוח והסקת מסקנות. חלק גדול מהאנשים שלנו מגיע מקהיליית המודיעין.

הצוות מספק מודיעין סייבר שמאפשר התמודדות אפקטיבית עם האיומים הדינמיים שיש במרחב הסייבר. הוא מעדכן את הלקוחות בטכנולוגיות חדשות ובהתראות קונקרטיות, כדי שידעו שהם מטרה או הותקפו ויוכלו להגן על עצמם היטב".

"הבחירות בארצות הברית הראו את חשיבות מודיעין הסייבר", סיכם לבנון. "התחום הזה יתפוס נפח יותר משמעותי, מתוך הבנה של ארגונים שכדי למנוע מתקפת סייבר צריך מודיעין איכותי ואפקטיבי. הלקוחות יחפשו יותר פתרונות הוליסטיים ויפנו לאינטגרטורים ולא ישירות לחברות. שני הדברים האלה יגרמו לכך ששוק הסייבר יצבור נפח מאוד משמעותי בשנים הקרובות".

תגובות

(9)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחמד

    אחמד הוא חנון מלידה למרות שלמד במדרשייה היחיד שלמד וחרש לבחינות ואנחנו עשינו שטויות

  2. בלללל

    בקיצור. צודקים. לוקח את המילים חזרה. וסליחה.

  3. בלללל

    נוי, שווה לך להשכיל לקרוא על טרולינג. מה שכתבת זה נכון, לפרוץ למחשב - זה פריצה. מתקפה - זה גם האקינג. והאקרים עשו זאת [ככל הנראה]. בתמונה מראים התקפה - לא. בתמונה מראים התכתבות שלכארה אומרת שיש לאחד האנשים שליטה על שרתי CF של קלינטון. "מעניין – לחלוטין הרבה יותר מהדיון המילוני שלך במיהו האקר" - אחלה ולכן מפורסם כאן (בתכתבה) איך זה בוצע ומה בידיוק נעשה ולא סתם buzz words באוויר כגון "האקרים השפיעו על הבחירות" וכו' ולא כגון יצירת קשר בין פריצת מיילים של קלינטון ל OPS ולא כגון כתיבה שהם השפיעו ע"י TWITTER מה פתאום... הכל "נקי" ו"תמים" כאן. אכן זה מעניין. כל פעם כשכתוב "הם" הכוונה לאותם החברה ב OPS או לעולם ההאקרים בכללי? הם הביעו רצון – וגם הצליחו – לפגוע בקמפיין של קלינטון באמצעות פריצה לכתובות מייל והדלפה מתמשכת של מיילים, שחלקם הוביל לפתיחה המחודשת – ומאוחר יותר לסגירת – חקירת ה-FBI; ו (2) הפלת האתר; (3) והפצת שמועות פיקטיביות ברשתות החברתיות, בעיקר בטוויטר (Twitter), עם חשבונות פיקטיביים. למשל, הטענה שקלינטון חולה באפילפסיה (לאחר שכשלה בכניסה לרכב בסוף טקס הזיכרון לנרצחי ה-11 בספטמבר – י" (1) מיילים - לא קשורים ל OPS (2) אתר - [אולי] קשורים ל OPS (3) קשורים ל OPS פשוט ערבבו בין כמה דברים, אז ראשית אני מפריד בין קבוצת האקרים של CheoS (לצורך הדוגמה) שפרצו למיילים לבין ה Ops אשר מוצגים כאן. אנא ממכם, פרסמו את איזושהי בדל שלה הוכחה מאיזו קבוצה נפרצו המיילים של קלינטון.... אז פריצה למייל של קלינטון לא בטוח קשורה ל OPS שבמאמר אלא קשרו זאת על מנת להוסיף BUZZ לכתבה. מה השפיע יותר נפילתו של אתר לכמה דקות? או טויטר שהפוסטים ויראלים? אז הפוסטים ויראלים זה באמת "ההאקרים השפיעו על תוצאות הבחירות בארצות הברית"

  4. נוי

    אכן מילים פוגעניות - על מה ולמה "בלללל". מה בכלל אתה רוצה? אם כבר מדברים על טרולינג.. זה די מה שאתה עושה ואני לא רוצה להתבטא בחריפות. בכתבה כתוב שההאקרים תכננו פעולות, ארגנו אותן, ואז הוציאו אותן לפועל. הפעולות כללו פריצות למחשבים וגניבת מסמכים מתוכן - זו ההגדרה המילונית של האקינג. בתמונה מראים התקפה. גם כדי לבצע אותה צריך לפרוץ למחשבים - גם זה האקינג. נורא חשוב לך להגן על האקרים שלא נתבלבל ונקרא לטרולים האקרים? מה זה ככ משנה לך?? #פהחשדתי הכתבה מספרת ומתארת פריצות וחבלות למחשבים של הילרי ואנשי הקמפיין שלה וזה אפילו די מעניין - לחלוטין הרבה יותר מהדיון המילוני שלך במיהו האקר

  5. בלללל

    ראשית, אם כתבתי משהו פוגעני (מילים פוגעניות) אני מבקש את סליחת הציבור. הקטע הוא: שזה ממש לא מקצועי לכתוב הצהרה כזו : "שהאקרים השפיעו על תוצאות בחירות" זה יוצר קונספציה לא נכונה, הרי כל בר דעת יודע שכל מי שמצביע משפיע ולא הכוונה לכאן שההאקרים הלכו להצביע. אלא, רק מהכותרת, אנחנו מדמיינים שהם פרצו למערכות ושינו את המספרים. אבל, מתגלה שמעבר לכותרת המפוצצץ הזו, יש גם תוכן הכתבתה שבכלל מדבר על 3 מקרים שונים ומערבבת מושגים: 1. ההאקרים השפיעו ע"י רשתות חברתיות - לא. זה הטרולים השפיעו ע"י רשתות חברתיות. 2. מתוך הכתבה עולה שיש קשר לקבוצות הOPS למינהם לפריצה למיילים של הילארי - יהיה מעניין אם יפרסמות את הממצאים המעידים על כך. 3. מתקפת ה DDOS על האתר של הילארי הצליחה להשבית את האתר לזמן מסוים - אחר כך חזר לתיפקודו. כאשר הכותרת לכאורה מערבבת בין "ההשפעה ע"י טרולים" לקבוצות ההאקרים שעשתה זאת. דרך אגב, הקבוצות יושבות לא רק ב DARKWEB אין באמת צורך להשתמש ב DARKWEB כדי לראות את השיחות שלהם. אתם מוזמנים להכנס ל IRC לשרתים של Freenode / Dalnet וכו' ויושבים שם אחלה חבר'ה ויש שם אפילו כמה ישראלים. וגם יש שם קבוצות OPS למינהם. ולמה אותי זה מרתיח? כי בגלל מאמרים כאלו הזילות והבלבול שזה יוצר אצל ציבור למושג ההאקר פשוט מטרוף. היום אנשים לא יודעים להבחין בין האקר לקראקר. [ולא, זה לא האקר - "פורץ טוב" וקראקר - "פורץ רע"]

  6. בלללל

    נו באמת.... זה לא קובצת "האקרים" (היינו פריצות תוכנה וכו) זה אולי קבוצת "האקרי PR" חחח לא ידעתי שקבוצת מר מתבלבלת בין מונחים של "האקרים" לבין מונחים של "קבוצות טרולים" "האקר" - לרוב מגיע לתחום של מדעי המחשב "טרול" - מנצל את הרשת בכדי לפרסם את האג'נדה שלו. מומחי הסייבר בעולם לא הצליחו לקשור קשר להדלפות מיילים של קלינטון למישהו בעולם, ומומחי הסייבר של מר הצליח. מה שכן, בדארק נט, או יותר נכון ב IRC של דארק נט רוב קבוצות הOPS למינהים הם האקטיביסטים חות משני הקבוצות (Optrump / #Ophillary#) שהם היחידים שהיו רוב האקטיביסטים אמריקאיים. אז מי שמעורב, מבין, שזה לא קבוצות "האקרים" אלא סתם אנשים שיש להם IRC או יותר נכון script kiddies, ומילא הדבר הכי גדול שהם עשו זה לפרסם פוסטים בטוויטר וכו (נו... זה האקרים?!) מה שרואים בתמונה זה מתקפת DDOS שעשו לאתר של הילארי שהושבט לכמה שניות ואחר כך נחסמו המתקפות. אז בקיצור, או שהפרסום של הידיעה לקוי או שהבנה של MER בסייבר לקוייה.

  7. אני

    וואו מפתיע האקרים הם גם בני אדם מי היה מאמין !!!!

אירועים קרובים