פסק דין: פלאפון תפצה לקוח ששילם על מכשירים שקיבל "במתנה"

החברה הבטיחה ללקוח סמארטפון וטאבלט ללא תשלום - ובפועל חייבה אותו עליהם ● בית המשפט פסק לטובתו פיצוי של 25 אלף שקלים "כמדיניות שמבהירה את גודל הסלידה מהמעשה"

טאבלט - במרכז התביעה של לקוח נגד פלאפון. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

שיטת ה-"מתנות" של חלק מחברות הסלולר, שבעצם אינן מתנות, קיבלה "חותמת" של התנהלות קלוקלת מבית המשפט. השופטת ריבה שרון מבית משפט השלום בפתח תקווה פסקה נגד החברה פיצוי ללקוח בסך 25 אלף שקלים, מעבר לביטול העסקה ולהחזרים שהוא קיבל, לאחר שגבתה ממנו תשלום על טאבלט ומכשיר סלולרי שאותם קיבל "במתנה".

השופטת ציינה שהיא נותנת את פסק הדין "כאקט שיפוטי של מדיניות משפטית, המוקיעה בריש גלי את מעשי חברת פלאפון ומבהירה את גודל הסלידה של בית המשפט ממעשיה".

צבי ליפשיץ, שסיפורו מול פלאפון נחשף בתוכנית הכול כלול בערוץ 10, הגיע למרכז שירות של פלאפון וכמו לקוחות רבים אחרים, התפתה לקבל טאבלט ומכשיר סלולרי – והכול במעטה של מתנה. ילדיו, שנחשפו לפרסומים בתקשורת על מקרים דומים של מתנות שהתגלו כעסקות מכירה לכל דבר, ביקשו ממנו לבדוק האם הוא משלם על המכשירים, וליפשיץ גילה שהוא אכן משלם עליהם ממיטב כספו.

נחוש בדעתו לא לוותר, כפי שסיפר, פנה ליפשיץ לעורך דין, ובהדרכתו פנה למשרדי החברה. שם, להפתעתו, גילה הסכם בן 12 עמודים שהוא לכאורה חתום עליו ב-"קשקוש". הוא טען כי "זייפו לי את החתימה", ובעקבות כך הגיש תביעה לבית המשפט ואף תלונה במשטרה.

התביעה "התגלגלה" בבית המשפט כשנתיים. "זה לקח שנתיים ועלה לי מספיק כסף. פלאפון באים עם סוללה של עורכי דין וזו התמודדות קשה", אמר ליפשיץ.

מפלאפון נמסר בתגובה להכול כלול כי "נכבד את פסק הדין ובכל מקרה, פלאפון לא הציעה טאבלטים במתנה. במקרים שנציגים חרגו בנושא מהנהלים, נקטנו נגדם צעדים משמעותיים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורית

    איך אפשר ליצור קשר עם העו"ד שטיפל בתביעה? אשמח לדבר איתו כי לאמא שלי קרה אותו הדבר.

אירועים קרובים