דרור הר, אקטיביו: "המשתמש העסקי רוצה תובנות עסקיות – ולא משנה לו כיצד"

"לא מעניין ארגונים אם התובנות העסקיות יסופקו לו באמצעות BI ,Big Data או ניתוח צופה פני עתיד - Analytics", אמר הר, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "האל"ף-בי"ת של כל פתרון בעולם ה-IT כיום צריך להיות קשור בהקשבה למשתמש העסקי ועל אנשי ה-IT לתת לו את הקרדיט"

"המשתמש העסקי רוצה מידע מנותח ותובנות עסקיות, ולא משנה לו אם הדבר ייעשה באמצעות BI ,Big Data או ניתוח צופה פני עתיד – Analytics", כך אמר דרור הר, מנכ"ל אקטיביו (Actiview).

הר השתתף ברב שיח בנושא, שנערך לקראת כנס בנושא BI ו-Big Data. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, יתקיים ב-14 בנובמבר במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. רב השיח נערך לפני ימים אחדים בבית אנשים ומחשבים והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי הר, "האל"ף-בי"ת של כל פתרון בעולם ה-IT כיום, ועל אחת כמה וכמה בעולמות ה-BI, ה-Big Data וה-Analytics, צריך להיות קשור בהקשבה למשתמש העסקי. זאת, בין אם מדובר באנשי שיווק, מכירות, פיננסים, לוגיסטיקה, תפעול או הנהלת הארגון, ובראשה המנכ"ל. המשתמש העסקי מתמודד עם בעיות בעולם האמיתי והוא דורש מה-IT לספק לו מידע מנותח ותובנות עסקיות, כזה שיאפשר לו לנהל טוב יותר את הארגון ולקבל החלטות עסקיות מול מציאות שמשתנה במהירות".

"עלינו, כחברות IT וכאנשי מערכות מידע בתוך הארגון, לתת למשתמש העסקי את הקרדיט", אמר הר. "במקום לבוא לארגון כדי למנף חידושים טכנולוגיים ולהטמיע את המילה האחרונה בתחום הקופסאות החכמות, עלינו לבוא וקודם כל להבין מהם היעדים העסקיים של הארגון, עם מה הוא מתמודד ובפני אילו אתגרים הוא ניצב. אחרי שנזהה את הצרכים העסקיים של הארגון נוכל להתאים את הפתרון הנכון והמתאים ביותר עבור הארגון, כזה שייתן לו את החזר ההשקעה המהיר והטוב ביותר, ושיתאים למסגרת התקציב שהוא הגדיר. אלה יכולים להיות פתרונות BI במובן הקלאסי של המילה או טכנולוגיות חדשות יותר, מתחומי ה-Big Data או ה-Analytics".

"לדוגמה", ציין הר, "לחלק מהארגונים קיים צורך עסקי שמחייב שימוש בטכנולוגיות Big Data ולארגונים אחרים, שימוש ב-BI קלאסי ייתן את אותה התוצאה העסקית. בעולם של המידע אין דין חברת טלקום כחברת ביטוח, בנק או חברת דיגיטל. צריך להתאים עבור כל ארגון את הפתרון המתאים לו, לעיתים בדמות הטמעה של פתרונות Big Data חדשים ולעיתים באמצעות שדרוג מערך ה-BI הקלאסי שכבר קיים בארגון".

הוא הסביר, כי "בתוך עולם ה-Big Data, טכנולוגיית ה-Streaming מניבה כבר כיום ערך עסקי אמיתי ללקוח. היא מאפשרת לארגונים לנתח ולעבד היקפי נתונים ללא הגבלה, בזמן אמת, תוך שילוב אנליטיקה ומודלים סטטיסטיים, וכן להגיב באופן מיידי לאירועים עסקיים שונים, בהם בעיות שירות, חוויית לקוח שלילית או איתור של הזדמנות עסקית למכירה צולבת".

הר סיים בציינו שחברות הייעוץ מעריכות ששוק ה-BI יצמח השנה בשיעור חד ספרתי – בעולם בכלל ובישראל בפרט. לדבריו, להבדיל מהשוק, אקטיביו תחווה השנה "גידול דו ספרתי חזק" בהיקפי פעילותה וצמיחה של כ-50% במצבת כוח האדם שלה. "מקורם של מנועי הצמיחה שלנו השנה בהיקפי הפעילות בעולמות ה-BI וה-Information Management הקלאסיים ובכך שבנוסף, החברה נכנסה לתחומי פעילות חדשים, דוגמת ניהול קמפיינים, Big Data וניתוח צופה פני עתיד".

מתעניינים ב-BI וב-Big Data? הירשמו לכנס B(A)I – Big Data 2013 של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים