עשרה חודשים לאחר ההשקה: חלונות 8 עקפה את ויסטה

חלונות 8 הגיעה לאחר עשרה חודשים לנתח של 8.4%, בעוד שחלונות ויסטה הגיעה בחודש העשירי לאחר השקתה ל-7.3% ● הנתח של מערכת ההפעלה החדשה עלה באוגוסט ב-2.5% - הזינוק השני בגובהו שרשמה מערכת הפעלה כלשהי של מיקרוסופט מאז 2006 - השנה בה החלה המדידה

עשרה חודשים לאחר שהושקה, חלונות 8 (Windows 8), מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט (Microsoft), ממשיכה לכבוש נתחי שוק. היא אף השיגה נתח גדול יותר מזה שהשיגה עשרה חודשים לאחר שהושקה גרסה מוקדמת יותר של חלונות – ויסטה (Vista).

מנתונים שפרסמה אמש (א') חברת המחקר Net Applications עולה, כי הנתח של ויסטה בנובמבר 2007, החודש העשירי לאחר השקתה, הגיע לשיעור של 7.3% מכלל מחשבי ה-PC שבהם הייתה מותקנת אז גרסה כלשהי של חלונות. לעומת זאת, נתח השוק של חלונות 8 (כולל העדכון חלונות 8.1) הגיע בחודש שעבר ל-8.4%. היא רשמה עלייה של 2.5% – עליית שיא עבור מערכת ההפעלה, שעד כה לא זכתה להצלחה מרשימה. שיעור הגידול גבוה ביותר מפי שניים מהשיא הקודם שרשמה חלונות 8 ביוני. מדובר בזינוק השני בגובהו שרשמה מערכת הפעלה כלשהי של מיקרוסופט מאז 2006 – השנה בה החלה המדידה.

Net Applications לא נקבה בסיבה כלשהי לעלייה הגדולה שנרשמה באוגוסט, אך ידוע שבשל חופשות הקיץ, עולה באופן מסורתי בחודש אוגוסט השיעור של המחשבים הביתיים מתוך כלל המחשבים שבהם מתבצעת הגלישה.

יצוין, כי על פי נתונים שפרסמה חברת מחקר מתחרה, StatCounter, שמשתמשת בשיטת מדידה שונה מזו של Net Applications, עלה באוגוסט הנתח של חלונות 8 ב-0.4% בלבד והגיע ל-7% מכלל המחשבים האישיים. המדידה של Net Applications מבוססת על מספר המבקרים הייחודיים בכ-40 אלף אתרי אינטרנט שמפעילים לקוחותיה, בעוד שהמדידה של StatCounter מבוססת על ספירת הדפים הנצפים באינטרנט במערכות הפעלה שונות, במספר גדול בהרבה של אתרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים