חדש ממוטורולה: קעקוע וגלולה אלקטרוניים שיאמתו את זהות המשתמשים

הקעקוע עשוי ממעגל אלקטרוני גמיש, שמודבק על עורו של המשתמש ● הגלולה כוללת שבב שמקבל איתות חשמלי מסוללה שמופעלת בקיבה של המשתמש ויוצרת איתות ייחודי, שיכול להיקלט על ידי מכשיר שממוקם מחוץ לגוף ושאפשר להשתמש בו כדי לאמת זהות ● מוטורולה מתכוונת לכלול את הקעקוע והגלולה האלקטרוניים בטלפונים הסלולריים העתידיים שלה

הטלפונים הסלולריים העתידיים של מוטורולה (Motorola) עתידים לכלול קעקוע אלקטרוני וגלולות אלקטרונית כדי לאמת זהויות של משתמשים. הטכנולוגיות החדשות הוצגו על ידי דניס וודסייד, מנכ"ל החברה, ורג'ינה דוגאן, סגנית הנשיא למחקר מתקדם בה, בוועידת D11 של הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), שמתקיימת בימים אלה בקליפורניה.

דוגאן, שעמדה בעבר בראש הסוכנות לפרויקטי מחקר מתקדם של הפנטגון (DARPA – ר"ת Defence Advanced Research Projects Agency), אמרה ש-"בגלל ריבוי המכשירים בסביבתנו, יש צורך בפישוט אימות הזיהוי". היא ציינה ש-"המשתמש הממוצע צריך להיכנס לשירותים שונים באמצעות זיהוי 39 פעמים ביום, כשכל פעם כזאת דורשת 2.3 שניות – וזה במקרה שהוא זוכר את הסיסמה".

לדבריה, קעקוע אלקטרוני או גלולה אלקטרונית יכולים לפתור את המצב, מפני שהם חוסכים את הזמן היקר של המשתמשים. "התעשייה עדיין תקועה באותה טכנולוגיית אימות במשך 40 שנה ולמוטורולה יש את התשובה לכך, או לפחות את השותפים שיספקו אותה", ציינה.

הקעקוע האלקטרוני פותח על ידי חברת MC10 ממסצו'סטס שבארצות הברית. הוא עשוי ממעגל אלקטרוני גמיש, שמודבק על עורו של המשתמש. על פי דוגאן, הקעקוע האלקטרוני הדביק יכול לשרוד על העור במשך שבועיים ואז יש צורך להחליפו. היא ציינה שהמחברים בינו לבין החיישנים הקולטים אותו יכולים להימתח עד 200%.

הגלולה החדשה של מוטורולה. מקבלת אותות חשמליים מהקיבההטכנולוגיה שמשמשת את הקעקוע האלקטרוני תוכננה במקור לצרכים רפואיים, אך מוטורולה מקווה שה-"ביו-חותמת", כך היא מכנה אותה, תוכל לשמש כאמצעי זיהוי של משתמשים.

דוגאן אף סיפרה שמוטורולה בודקת את  גלולת "פרותיאוס", אותה פיתחה חברת Proteus Digital Heath והיא כבר אושרה על ידי ה-FDA, מינהל המזון והתרופות האמריקני, ועל ידי הרגולטור האירופי. השבב שבגלולה מקבל כוח חשמלי מסוללה שמופעלת על ידי החומצה שבקיבה של המשתמש. הגלולה יוצרת איתות ייחודי, כמו רשומה חשמלית, שיכול להיקלט על ידי מכשיר שממוקם מחוץ לגוף ושאפשר להשתמש בו כדי לאמת זהות. היא ציינה שאפשר לבלוע את הגלולה מדי יום במשך חודש.

וודסייד אמר, כי "אנחנו לא עומדים לשווק את הקעקוע והגלולה האלקטרוניים מיד, אבל התייחסות ארוכת טווח לשוק הסלולר המתפתח תהיה המפתח לשיקום מוטורולה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים