תוכן שיווקי
לקראת אירוע - BMC Day Israel, יום ג' 7 ביוני, LAGO

יגאל שחק, מטריקס: "מנמ"רים נדרשים לספק את הסחורה מהר יותר"

02/06/2016 12:44
יגאל שחק, מנהל אגף BMC במטריקס

כתב: הילל יוסף

"השנים האחרונות מתאפיינות בכך שהלחץ על המנמ"רים הולך וגדל. מצד אחד תקציבי ה-IT שלהם נמצאים בירידה או שאינם גדלים, ומנגד עליהם לספק יותר מהר – יותר מוצרים ושירותי IT". כך אמר יגאל שחק, מנהל אגף BMC במטריקס.

שחק התראיין לקראת כנס BMC Day Israel – where IT goes Digital, שייערך ביום ג', 7 ביוני, במרכז כנסים LAGO ראשון לציון. האירוע מתקיים בהפקת אנשים ומחשבים ובשיתוף מטריקס.


לדברי שחק, "המצב הלך ונהיה קשה יותר מבחינת מנהלי המחשוב בארגונים, בשל רצון ההנהלות להשקה של יותר שירותים דיגיטליים מול לקוחות סופיים. זה מתחיל לקרות בכל המגזרים, וכבר החל בבנקים, חברות ביטוח, בתאגידים גדולים במשק. מצד שני, יש דרישה ל'עשה יותר IT בפחות הוצאות, ולכל אלה מצטרפת הדרישה להאצת ההספקה של השירותים והמוצרים".

"המנמ"רים ניצבים בפני אתגרים לא פשוטים", אמר שחק. "כאשר הם לא מצליחים לעמוד בקצב אספקת השירותים, אז גורמים שונים בארגון, ומחלקת השיווק בראשם, החלו לצרוך את ה-IT שלא דרך מחלקת המחשוב, באמצעות הענן".

בשל כך, ציין שחק, "נוצר אתגר חדש, והוא הצורך לנהל את הסביבות ההטרוגניות שנוצרו, ב'חצר הבית' ובענן החיצוני. האתגר הוא איך לנהל את הסביבות החדשות בצורה שקופה, מה שדורש יותר אוטומציה בתהליכים".

משקיעה יותר במחקר ופיתוח

על פי שחק, "על התהליכים להיות הרבה יותר אג'יליים, יותר מהירים: הלקוחות פחות סבלניים והעובדים נהיים צעירים יותר והם לא רגילים לחכות להופעת תוצר חודשים רבים, כמו בדור המבוגר יותר".

BMC, אמר שחק, "עברה בשנתיים האחרונות מהפכה דרמטית, מאז היא הפכה לחברה פרטית, ושחררה את הלחצים המגיעים בשל המסחר בבורסה. מדובר בחברת התוכנה השישית בגודלה בעולם, עם מחזור מכירות של 2.5 מיליארד דולר ורווח של 600 מיליון דולר. בשל היות החברה פרטית, היא פטורה מהצורך לראות לטווח הקצר, לרבעון הקרוב, ומהלחץ המגיע מבעלי המניות. לכן, היא משקיעה יותר במחקר ופיתוח".

כך, ציין שחק, "אם בעבר החברה השיקה מוצרים בודדים, הרי שבשנתיים האחרונות BMC הנפיקה לשוק יותר מ-30 מוצרים, בין השאר בעולמות ה-ITSM, השו"ב, הגילוי והחיקור ובשיפור חוויית המשתמש – שנמצאים כיום בענן בתצורת תוכנה כשירות, SaaS, כמעט בלא צורך בהתקנה בבית".

קשובות לצורכי הלקוח

במסגרת זו, ציין שחק, "כמו תחומים אחרים בעולם המחשוב, כך גם תחום ניהול שירותי ה-IT service management ,IT  – עבר לענן. המהפכה מתרחשת בעולם ה-ITSM, בשל הרצון של ספקיות ה-ITSM להיות קשובות לצורכי הלקוח, ו-BMC מובילה אותה, עם תפיסת ניהול הארגון הדיגיטלי, DEM".

מימוש תפיסה זו, ציין שחק, "גורס כי נדרש להעביר את הארגונים למסע הדיגיטלי, וכי עליהם להיות מהירים, אג'ילים, גמישים וידידותיים. זה קורה כמובן בשילוב שבין העלאת שירותים לענן, לצד אספקת שירותים בעולם המובייל. עולמות אלו משתלבים חזק עם הצורך במיכון: ליצור תהליך שיהיה כמעט אוטומטי, החל מזיהוי התקלה ועד ה'ריפוי' שלה".

שחק סיים בציינו כי "במטריקס יש 90 עובדים בעולמות של BMC. השילוב בין מטריקס ל-BMC יוצר זהות בין השתיים, וכמו שאנו מובילים בתחום השו"ב וה-BSM, כך נוביל בתחום ה-DEM".

"למטריקס יש כוח מכירה גדול, תמיכה לוקאלית בעברית במוצרי BMC, ויכולות הטמעה. כל אלה יביאו למצב בו 'נדחוף' בכל הכוח את תחום ניהול הארגון הדיגיטלי".

אירועים קרובים