תוכן שיווקי
לקראת אירוע - NessPRO CA, יום ב' 14 במרץ, לאגו

איך מתחרים מול שני הבחורים שבמוסך?

כיצד מטפחים יצירתיות ללא מעצורים ומהירות של סטארט-אפ, תוך איזון עם המשמעת והמבנה של הארגון?

08/03/2016 14:12
מאיר אדלר, מנהל פריסייל וסמנכ"ל הטכנולוגיות של חטיבת CA ב-NessPRO, קבוצת המוצרים של נס

כתב: מאיר אדלר, מנהל פריסייל וסמנכ"ל הטכנולוגיות של חטיבת CA ב-NessPRO, קבוצת המוצרים של נס ישראל

הליכה על חבל דק מעל מפלי הניאגרה, תוך ביצוע להטוטים ושירת ההמנון הלאומי – זוהי למעשה הדילמה שהמנמ"ר ניצב בפניה כאשר הוא רוצה לאזן בין הקיבולת של צוות ה-IT עם הדרישות האסטרטגיות של העסק. זהו מצב שבו אותם המשאבים שבאמצעותם מקיימים את הסביבה העכשווית, צריכים לשמש גם לביצוע דברים חדשים וחדשניים.

הכל באשמת כלכלת האפליקציות – העולם המחובר, הנייד, המבוסס על אפליקציות, אשר יושב בכף היד שלנו. כדי להצליח בכלכלת האפליקציות, צריכים להיות מונחים על ידי פיתוח תוכנה, והשקת מוצרים ושירותים חדשים ומרתקים, במהירות ובתדירות גבוהות יותר.


רבים יטענו שהתשובה טמונה במתודולוגיות פיתוח זריזות וגמישות (אג'ייל), המאפשרות לנצח במירוץ כדי לשחרר מוצרים ושירותים חדשים מהר יותר מכל אחד אחר, תוך מענה על צורכי הלקוחות והדרישות העסקיות. לעתים קרובות שומעים על שני הבחורים במוסך שפיתחו מוצר חדש המשנה את העולם, עוד לפני שהצוות שלך אפילו נפגש כדי להגדיר את התכונות הנדרשות. שני הסטיבים (ג'ובס ווזניאק) עשו זאת ממוסך בפרוור כשהשיקו את אפל (Apple). סרגיי ברין ולארי פייג' עשו את זה עם גוגל (Google) -אך במקום במוסך – באוניברסיטת סטנפורד.

יש פגם בטענה הזו. בארגון גדול יש דרישה ל-governance בנוסף למתודולוגיות פיתוח כאלו. יש צורך בניהול פרויקטים ופורטפוליו PPM (ר"ת Project and Portfolio Management) – לא בגישה מבודדת לפיתוח אפליקציות.

הדבר המדאיג ביותר הוא כאשר העסק חסר את התובנות הדרושות כדי לזהות אם מה שאנו יוצרים הוא מה שהלקוחות רוצים. צריך את המידע הזה כדי לשקול בצורה אוביקטיבית את היתרונות והחסרונות של מוצרים פוטנציאליים שונים, ולהבטיח כי מה שמחלקת ה-IT מפיקה עולה בקנה אחד עם הכיוון העסקי.

PPM מאפשר להיות חדשניים, לקחת סיכונים ולהיות זריזים וגמישים (אג'ייל)

איך בכל זאת אפשר ללכת על חבל דק מעל מפלי הניאגרה, ללהטט ולשיר? במילים אחרות, איך משלבים את הדרישות לפיתוח מהיר של מוצרים ואפליקציות עם הצורך ההכרחי ב-governance? בסביבה העכשווית, שהיא disruptive ובעלת קצב מהיר, חייבים ללמוד להיות חדשניים, לקחת סיכונים ולהיות זריזים וגמישים (אג'ייל) תוך חיבור בו זמנית בין הביצוע לאסטרטגיה.

התשובה היא לטפח יצירתיות ללא מעצורים ומהירות של סטארט-אפ, אך לאזן זאת עם המשמעת והמבנה של הארגון. כשמוצאים את האיזון הנכון בין שני אלה, אפשר להביא לחדשנות במהירות וביעילות.

PPM מאפשר להשקיע בסל מוצרים המבוססים על מסגרת של קבלת החלטות, ולהבטיח אספקה מהירה של מוצרים.

תארו לעצמכם מנמ"ר של יצרנית רכב השוקל את היתרונות והחסרונות של עזרי נהיגה המותקנים ברכב, כגון תצוגה עילית (head-up display) ושירותי מידע מקיפים ברכב. יצרנים אחרים כבר השיקו אותם ברכביהם והמנמ"ר צריך לשחק בתופסת, ומהר.

PPM מציע כללי תעדוף מתקדמים המסייעים לתכנן איזה פתרונות לרכב, המונעים על ידי תוכנה, לפתח ראשונים. זאת – תוך התבססות על אילוצי המשאבים, ויצירת תרחישים שונים להשוואה חכמה. ניתן לתזמן דברים על סמך הקיבולת של הצוות ולא על משך משימה, דבר המביא לתכנית יותר מציאותית בפחות זמן.

זה לא נגמר כאן. ביוזמות פיתוח תוכנה, PPM יכול גם להתקדם גם מ"מפל המים" המסורתי למתודולוגיות זריזות וגמישות (אג'ייל) מודרניות, המספקות את רוחב היריעה והנראות כדי לחבר בין הביצוע לאסטרטגיה במערך הפרויקטים.

השימוש ב-PPM, למשל, מאפשר להעריך רעיונות חדשים, לתכנן את התכונות הקשורות ולמפות את המאמץ בהשקעות הנוכחיות, באמצעות לוחות מחוונים, מפות דרכים ויזואליות וטכניקות אחרות. כך ניתן לקבל החלטות העונות בצורה הטובה ביותר על ציפיות השוק תוך ניהול תקציב ומשאבים.

אז לא לפחד מהחבר'ה האלה במוסך. בעוד הם עדיין מסתמכים על גרסת החינם של Java לפיתוח שלהם, ידיכם היא על העליונה. PPM מאפשר לכם לנתח את השפעת השינוי ו"מה אם", חיזוי משופר, תובנה לגבי קיבולת המשאבים, נתונים מדויקים ועמידה בזמנים. עם PPM ניתן להגדיר את הסיכון העסקי וההזדמנות במהירות ובבטחה, והכי חשוב – החזר ההשקעה הצפוי.

PPM מפחית את האיום מצד שני הבחורים האלה שבמוסך. אמנם יש להם את החדשנות, אך לכם יש גם את החדשנות וגם את תובנת התכנון הנדרשת כדי להיות עסק זריז וגמיש (agile) בכלכלת האפליקציות.

למידע נוסף לחצו כאן.

אירועים קרובים