תוכן שיווקי

תים מכריזה על כניסה לתחום החם – SDN

10/08/2015 09:17
סטפן טבקארו, מנהל חטיבת הנדסה בתחום התקשורת והסייבר, תים

תים הודיעה כי החלה בפעילות עסקית בתחום ה-SDN (ר"ת Software Defined Networking), הנחשב לחדשני ופורץ דרך.

באמצעים הקיימים, ללא SDN, לוקח לארגון כשלושה חודשים להשיק שירות חדש, זאת בשל הצורך בתיאום וסנכרון בין גופים וממשקים רבים בתוך הארגון לצד הצורך לבצע הגדרות ידניות לכל מוצר בנפרד בתשתיות המחשוב, התקשורת, אבטחת מידע, וכו', מה שמגדיל גם את מרחב טעויות האנוש. במודל SDN המערכת מתגברת על כל זה באופן עצמאי ואוטומטי.

מערכות SDN מאופיינות ביכולת לבצע הפרדה בין המוח (Control Plan) של הרשת, לבין הציודים שמעבירים את התעבורה בתוך הרשת (Data Plan) ותודות לכך, המתגים יודעים להעביר את המידע בצורה המיטבית. למערכת אינטליגנציה רשתית ויש לה יכולת קבלת החלטות לפי סוגי השירותים. הבחירה של המערכת מתבצעת בצורה דינאמית על פני כל סוגי המשאבים הקיימים ברשת, קרי המחשוב – שרתים, אחסון, אבטחת מידע – FW , Load Balancer, וכו'. באמצעות כל זאת האפליקציה הארגונית ברשת הופכת להיות אבסטרקטית.

לתוצאות המערכת חשיבות רבה שכן היא מאפשרת לארגון להשיק בקלות ובאופן מידי, שירות/אפליקציה.

תחום ה-SDN פועל בשילוב עם מערכות ה-IT ומסייע לארגון לבחור את המשאבים הנדרשים לפרויקטים בתחום התקשורת באם מדובר בתשתיות WAN, Campus, דטה סנטר, B2B, ועוד.

סטפן טבקארו, מנהל חטיבת הנדסה בתחום התקשורת והסייבר, תים, אומר כי "זיהינו צורך חזק בקרב הארגונים המבקשים לקבל החלטות מושכלות בפרויקטי תקשורת. ה-SDN מאפשר אוטומציה וחוסך לארגון את הצורך בהתייעצות עם גורמים מרובים, מה שחוסך זמן והוצאות תפעוליות. למערכת יתרונות נוספים כגון: זריזות בהקמת שירותים, גמישות בשינויי רשת התקשורת, דינאמיות בשינויים בעולם המחשוב, הפרדת שירותים פנים ארגוניים, אבטחת מידע מרמת ממשק הכניסה, ועוד. ה-SDN הינו חלק מתפיסה טכנולוגית רחבה יותר הנקראת SDE (ר"ת Software Define Everything). התחום החדש יצמיח עולם של אפשרויות טכנולוגיות מסוג אחר בקרב הלקוחות והשותפים העסקיים".

תים מעסיקה עשרות מומחים אשר יודעים לתמוך במערכות מתקדמות בתחום זה מול חברות ענק דוגמת: סיסקו (Cisco) ו-HP, זאת לצד מערכות אבטחת מידע מבוססות צ'ק פוינט, A10, פאלו אלטו (Palo Alto), ותשתיות IT מתקדמות כמו גם אינטגרציה למערכות אוטומציה של חברות בינלאומיות כגון: Puppet Labs, Chef.

אירועים קרובים