ספוטיפיי בודקת שילוב AI יוצרת בהכנת פלייליסטים

האם ה-GenAI תיצור עידן חדש גם בתחום הגילויים המוזיקליים? שירות ההזרמות המצליח בוחן כעת בבטא כלי שיאפשר למשתמשים לספק ל-AI הג'נרטיבית הוראות (פרומפט) ליצור עבורנו רשימות השמעה מתואמות ורעננות

האם הוא ישבש את עולם המוזיקה? AI Playlist מבית ספוטיפיי.

בעולם שבו בינה מלאכותית יוצרת הולכת ומשפיעה על יותר ויותר תחומים בחיי היומיום שלנו, כעת התבשרנו כי גם ספוטיפיי (Spotify) – שירות הזרמת המוזיקה הגדול בעולם – בוחן אפשרות לשלב אותה עוד יותר בפעילותו, לטובת המשתמשים.

התכונה החדשה שאותה בודקים כעת בספוטיפיי, AI Playlist שמה, תאפשר למשתמשים ליצור רשימות השמעה על סמך הנחיות טקסטואליות שיכתבו לבוט ה-GenAI. התכונה החדשנית הזו, שנמצאת בשלבי בטא, זמינה כבר כעת למשתמשי פרימיום (בתשלום) בבריטניה ובאוסטרליה, הן במכשירי אנדרואיד והן במכשירים מבוססי iOS. אם היא תוכיח את עצמה ותתחבב על המשתמשים, התכונה אמורה להתגלגל ליתר העולם בהמשך ואפשר שתחולל מהפכה בדרך שבה כולנו מגלים מוזיקה ונהנים ממנה.

כותבים הנחיות (פרומפט) וה-GenAI יוצרת פלייליסט לפיהן. ספוטיפיי.

כותבים הנחיות (פרומפט) וה-GenAI יוצרת פלייליסט לפיהן. ספוטיפיי. צילום: ספוטיפיי

שיבוש כפול ומצליח במיוחד?

הבינה המלאכותית היוצרת – שהיא הגרסה העכשווית והמדוברת של ה-AI, המחוללת שיבושים בתעשיות שונות כיום, החל מתחום הקידוד, הרעיונאות והכתיבה ועד לגרפיקה, סרטונים וציורים – משתמשת במודלים מורכבים של למידת מכונה כדי ליצור תוכן מסוגות שונות בהתאם להנחיות המשתמשים.

ההשפעת ה-GenAI ניכרת בעולם והיכולות הטכנולוגיות המופלאות של הכלים הללו כבר החלו משנים באופן משמעותי את עולם העבודה, היצירה והשיווק, בין השאר.

ספוטיפיי, שנוסדה בשבדיה בשנת 2006, גם היא משבשת משמעותית – בגזרת המוזיקה. כיום הפכו חובבי המוזיקה בכל רחבי תבל לצרכנים שכמעט שאינם רוכשים יותר אלבומים, אלא שמעדיפים להשיג את המוזיקה שלהם אונליין, בהזרמה, ובהתאם לבחירת ורצון המיידי שלהם, כשלרשותם עומד רפרטואר אינסופי לבחירה.

השירות הוא, כאמור, הפופולרי ביותר בעולם להזרמת אודיו – מוזיקה ופודקאסטים. הוא מתגאה ביותר מ-602 מיליון משתמשים, כולל 236 מיליון מנויים, ביותר מ-180 שווקים, כך לפי החברה. ספוטיפיי מציעה למעלה מ-100 מיליון קטעי שמע מוזיקליים, חמישה מיליון כותרי פודקאסטים ו-350,000 ספרי אודיו – והקהל התרגל מזמן לכך שכל מה שיש לעשות הוא רק לחפש, ללחוץ על פליי והמוזיקה מיד מתנגנת באוזניו. כעת אפשר שהשיבוש הזה יכול לקבל בעצמו טוויסט בעלילה, אם או כשה-GenAI תיכנס גם היא לתמונה.

כלי ה-AI הראשון שספוטיפיי הכניסה לשירותיה. DJ.

כלי ה-AI הראשון שספוטיפיי הכניסה לשירותיה. DJ. צילום: ספוטיפיי

פלייליסטים ש-AI תיצור: דרך חדשה לגלות מוזיקה

נזכיר כי השימוש של ספוטיפיי ביכולות AI החל כבר בפברואר אשתקד, עם תכונת DJ שהיא השיקה. אז הסבירה החברה כי "DJ הוא מדריך AI מותאם אישית, שמכיר אתכם ואת טעם המוזיקלי שלכם כל כך טוב שהוא יכול לבחור מה לנגן עבורכם". ספוטיפיי הבטיחה כי התכונה תספק למאזינים ליין-אפ מוזיקלי לפי הבנתה את טעמם האישי ולצידה פרשנות לרצועות השמע, הסברים אודות האמנים ועוד – ו"הכל בקול ריאליסטי להפליא".

באוגוסט 2023, כפי שדיווחנו, החליטה ספוטיפיי להרחיב את הצעת DJ לשווקים נוספים. הוספת היכולת מבוססת ה-AI לייצירת פלייליסטים היא בעצם עוד העמקה של החברה לשימוש בטכנולוגיה החדשנית.

כפי שיודעים משתמשים וותיקים, האפשרות ליצור רשימות השמעה בספוטיפיי מספקת להם כבר כיום רגעי האזנה ארוכים ומהנים, אבל דמיינו את המצב החדש – באמצעות תיאור בן כמה מילים של הסגנון או אווירת המוזיקה שנרצה להאזין לה נקבל רשימת ההשמעה מסקרנת, שככל הנראה תחדש לנו ותחשוף בפנינו אמנים ואמניות, יוצרים ויוצרות, מוזיקאים ומוזיקאיות שאת חלקם כלל לא הכרנו, אבל שכנראה יתאימו במדויק להעדפותינו.

בנוסף, אם התוצר לא לטעמנו, נוכל לשנות ולחדד את הפלייליסט של ה-AI על ידי שינוי ההנחיות בפרומפט שכתבנו, למשל – במקום לציין "מוזיקה שמחה" ניתן לציין "מוזיקה קצבית" וכדומה. המשתמשים גם יוכלו להחליק שמאלה על כל שיר מהרשימה כדי להסיר אותו אם אינו לטעמם.

לפי המדיה החברתית המשתמשים כבר מגיבים בחיוב לידיעה על התכונה החדשה, ומרביתם סבורים כי הפוטנציאל של הפלייליסטים שנוצרו על ידי ה-GenAI להציג מוזיקה מגוונת ביותר לקהל הרחב הוא עצום ומבטיח גם עבור אמנים שאינם טיילור סוויפט או עומר אדם, שאל חלקם אין למשתמשים כיום בכלל דרך להיחשף אם לא שמעו עליהם עדיין. השירות מבוסס ה-AI החדש עשוי לשנות מצב זה מהקצה אל הקצה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שמוליק

    נגן המוזיקה של פלקס, PlexAmp, עושה כבר עתה שימוש ב-ChatGPT כדי לייצר רשימות השמועה והתאמות.

אירועים קרובים