תביעת פטנטים בגובה 500 מיליון ד' נגד סוני פלייסטיישן – בוטלה

התביעה, שהגישה ג'ינויין אינאבלינג טכנולוג'י ב-2017 ושעוסקת בהפרתו, לכאורה, של פטנט שפיתחה בנושא תדרים לבקרי הקונסולה, הסתיימה, אבל אפשר שהתובעת תערער, כפי שעשתה במקרה דומה עם המתחרה נינטנדו - וזכתה

זוכו מחשד להפרת פטנטים. סוני וקונסולת פלייסטיישן שלה.

תביעה שהוגשה נגד סוני ב-2017 נדחתה השבוע בידי בית המשפט. מדובר בתביעה שהגישה חברה בשם ג'ינויין אינאבלינג טכנולוג'י (Genuine Enabling Technology) על סך 500 מיליון דולר. לדבר התובעת, סוני, לכאורה, השתמשה ביודעין בפטנט מסוים שלה, כדי לשפר את הדרך שבה הבקרים של קונסולת הפלייסטיישן של החברה מתקשרים אליה.

הטענה המרכזית בלב התביעה הייתה השימוש שעושה הנתבעת באות נפרד על תדר, שמשתנה בקצב איטי, כדי לזהות את הלחיצות על הלחצנים בבקר, ובתדר נוסף, גבוה, כדי לזהות את הקלט מבקרי התנועה שבשלט המשחק. לפי התובעת, אף מכשיר לא היה יכול לקלוט את שני התדרים בו-זמנית לפני שהיא רשמה את הפיתוח כפטנט. הכותרת של הפטנט, שמסתיים בספרות 730, אומרת: "שיטה ומנגנון להפקת זרם נתונים משולב והתאוששות ממנו מזרם קלט, המשתמש בהתאמה ויצור לפחות של אות קלט אחד".

לטענת סוני, החברה לא סיפקה מספיק ראיות לכך שרכיב כזה או אחר בשלטי המשחקים שלה זהה למה שמופיע בתרשימים הלוגיים שמצורפים לפטנט של ג'ינויין, והשופט הסכים איתה – ואף הכריז שהמשפט הגיע לסיומו.

תביעה קודמת דומה של החברה, אבל מול המתחרה נינטנדו, הסתיימה ב-2020 באופן דומה בבית המשפט המחוזי, אך שנתיים לאחר מכן בית המשפט העליון הפך את התוצאה. כנראה שגם במקרה הזה צפויות החברות להיפגש שוב בעליון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים