פורום מיכל סלה הציג פיתוחים מצילי חיים לביטחון נשים בבית

באירוע המיוחד, שהפורום ערך אתמול (ב') לקראת יום האישה 2024, הוענקו פרסים לאנשים פורצי דרך בתחום ההגנה על נשים והוצגו שבעה פיתוחים חדשים בתחום, שהם פרי תוכנית סטארט-אפים של הפורום בשיתוף גוגל

משתתפי האירוע של פורום מיכל סלה.

פורום מיכל סלה העניק אתמול (ב') אותות הוקרה לתרומה מיוחדת להגנה על נשים וכן הציג שבעה פיתוחים מצילי חיים לביטחון נשים בתוך הבית. גלית גוטמן, אילנית לוי, תומר לוטן (מנכ"ל המשרד לביטחון פנים לשעבר), נועה אלפנט לפלר (בכירה ב-גוגל) ורונית לב-ארי קיבלו את אות ההוקרה המיוחד.

הטכנולוגיות פורצות הדרך להגנה על נשים שנחשפו כללו בין היתר אפליקציה המאפשרת לקורבן אלימות כלכלית לחסוך כסף באופן דיסקרטי; מכשיר החושף את קיומן של מצלמות נסתרות; וצ'אט חירום מוסווה במיוחד לנשים ערביות שחוות אלימות בבית.

פורום מיכל סלה, בשיתוף Google For StartUps, ציינו באירוע המיוחד, שהתקיים בתל-אביב, את סיום המחזור הרביעי של התוכנית היוקרתית לפיתוח סטארט-אפים למניעת אלימות כלפי נשים בביתן – Michal Sela Startup Academy. בתוכנית נחשפו שבעה סטארט-אפים חדשים, אשר הומצאו ופותחו בפעילות פורום מיכל סלה, וכעת הצטרפו לנבחרת הסטארט-אפים של העמותה.

במסגרת האירוע, פורום מיכל סלה גם העניק מגני הוקרה THE TRAILBLAZER על עשייה פורצת דרך אשר הצליחה לשבש את השדה של מניעת אלימות כלפי נשים בביתן, להוביל חדשנות ולהציל חיים יחד עם הפורום. העמותה חרטה על דגלה יעד של בניית אקוסיסטם חדש, ורטיקל SafeTech, ובו מאה סטארט-אפים חדשניים למניעת רצח נשים עד לשנת 2030.

אירוע הסיום של מחזור ד' בתכנית Michal Sela Startup Academy התקיים במעמד מנכ"לית ומייסדת עמותת פורום מיכל סלה, לילי בן עמי; מנכ"ל גוגל קלאוד ישראל (Google Cloud Israel), בועז מעוז; מנהל Google for Startups, יובל פסוב; ומנכ"ל משרד הרווחה, ינון אהרוני. בקהל נכחו משקיעים מעולם ההיי-טק וקהילת הסטארט-אפיסטים של פורום מיכל סלה, חלקן שורדות אלימות בזוגיות.


המיזמים שפותחו לטובת נשים במצוקה

הסטארט-אפים של פורום מיכל סלה הוקמו על ידי יזמיות ויזמים אשר החליטו להיענות לקריאת העמותה, לעשות מעשה להמציא ולפתח פתרון טכנולוגי למניעת אלימות בזוגיות. שבעת המיזמים הטכנולוגיים מובלים על ידי צוותי יזמים אשר נבחרו מתוך 51 צוותים שהמציאו ופיתחו רעיון טכנולוגי לביטחון נשים בתחרות "האקתון מיכל סלה 2023 Safe@Home".

חלק מהצוותים מובלים על ידי נשים שורדות אלימות, אשר בחרו להפוך את סיפורן האישי והכואב, אל פתרון ומיזם חדשני להצלת חיים של נשים בשבי האלימות.

במהלך שלושת חודשי האקדמיה, הצוותים נפגשו מדי שבוע בגוגל קמפוס ת"א, פיתחו וקידמו את הסטארט-אפים מצילי החיים. התוכנית נתפרה בהתאם לצרכי היזמיות.ים ולמודל העבודה המקצועי והחדשני ביותר. התוכנית כללה הרצאות מקצועיות, סדנאות, פגישות עם בכירי גוגל, מנטורינג והפקת סרטון תדמית לכל מיזם.

בין הסטארט-אפים של מחזור ד' של פורום מיכל סלה נכללים:

SafeCoin – אפליקציה המאפשרת לקורבן אלימות כלכלית לחסוך כסף באופן דיסקרטי. לאורך זמן, החיסכון יעניק לקורבן ביטחון כלכלי ונפשי להצליח להימלט.

Privasee – מכשיר אלקטרוני קטן החושף את קיומן של מצלמות נסתרות, אמצעי ניטור ומעקב שהושתלו בסתר.

Whispers – רשת קהילתית ייעודית לחברה הערבית, בטלגרם, שמציעה סיוע דיסקרטי נגיש ומיידי לנשים הסובלות מאלימות במשפחה וחיבורן בזמן אמת לגופים מקצועיים.

SOUL – שרשרת הצלה, תכשיט מעוצב שבתוכו מוטמן לחצן מצוקה חכם.

ValiDate – אפליקציה חכמה המזהה ומתריעה מפני נוכלים סדרתיים באתרי ההיכרויות.

Ex-Book – פלטפורמה המאפשרת שיתוף בטוח ואנונימי של עדויות בין אקסיות בעבר לבין בנות זוג בהווה. בפלטפורמה מוטמע אלגוריתם AI חכם, המתריע מפני אלימות עתידית.

Enola – מאפשרת לשכנים לדווח באנונימיות ובזמן אמת על מקרי אלימות במשפחה, וכך נותנת לרשויות תמונה מיידית ומצילת חיים.

התוכניות הטכנולוגיות של פורום מיכל סלה

עתה, בתום התוכנית, כל שבעת המיזמים מצטרפים לתוכנית המשך המיועדת לבוגרות ובוגרי התוכניות הטכנולוגיות של פורום מיכל סלה, בשם Michal Sela RoofTop. בתוכנית זו היזמים יקבלו חינם מפורום מיכל סלה חללי עבודה, תוכנית מנטורינג אישית, שעות ייעוץ עם מומחים, מפגשי נטוורקינג קבוצתיים עם בכירים ועוד. כל זאת במטרה לסייע לסטארט-אפיסטים להתקדם עם פיתוח המיזם, עד שיהיה למוצר מדף בחנויות האפליקציות.

לילי בן עמי, מייסדת ומנכ"לית פורום מיכל סלה: "הקמתי את עמותת פורום מיכל סלה כדי להציל את הנרצחת הבאה. המסע להצלת חיים ולביטחון נשים בביתן הוא חוצה גבולות, חוצה עמדות פוליטיות, מין ומגזר. בשלוש השנים האחרונות, למרות ניסיונות למשוך את זה לוויכוח של ימין ושמאל, בפורום מיכל סלה הצלחנו לעבוד בצורה נקייה ולשמור על קונצנזוס מקיר לקיר. התרגשתי לראות את זה בעיניים שלי במחזור הנוכחי – יזם חרדי עם ציציות ולידו יזמת מוסלמית, יזם מילואימניק, דתל"שית, עולה חדש מרוסיה, חייל צה"ל ב-8200 ועורכת דין מומחית לפרטיות מפירמת עילית במשק. מחזור ד' הוא פסיפס של 22 יזמיות ויזמים עם ברק בעיניים ונחישות להציל חיים. יחד, גם בזמן מלחמה, טובי המוחות איתנו במסע החיים אל היעד של אפס נרצחות בשנה".

יובל פסוב, מנהל Google For Startups: "אנחנו גאים לשתף פעולה עם פורום מיכל סלה זו השנה השלישית לקידום פתרונות טכנולוגיים לבעיית האלימות הביתית כנגד נשים. אנחנו נרגשים ושמחים שאנחנו יכולים לעזור לתוכנית שחרטה על דגלה את השילוב בין טכנולוגיה, חדשנות והצלת חיים".

לילי בן עמי, מייסדת ומנכ"לית פורום מיכל סלה, עם תומר לוטן, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים לשעבר, וגלית גוטמן.

לילי בן עמי, מייסדת ומנכ"לית פורום מיכל סלה, עם תומר לוטן, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים לשעבר, וגלית גוטמן. צילום: עומר מסינגר.

מגיני ההוקרה

בנוסף, פורום מיכל סלה העניק, זו השנה הראשונה, חמישה מגני הוקרה לאישים וגופים מובילים שהצליחו לשבש את השדה של מניעת אלימות כלפי נשים בביתן, להוביל חדשנות ולהציל חיים, יחד עם פורום מיכל סלה.

בין מקבלות ומקבלי אותות ההוקרה נמצאות גלית גוטמן ואילנית לוי-שדה, מגישות התוכנית "גלית ואילנית", שבשיתוף פעולה עם הפורום, החל מינואר 2022 ועד היום, ייסדו פינה שבועית בקשת 12 בשם "אפס נרצחות בשנה", שם המגישות עדכנו מדי שבוע והעלו את מודעות הציבור לנושא של מניעת רצח נשים בביתן. "אני בעצמי טעיתי כשאמרתי שהבנות שלי גדלות בבית שאני מחנכת בו, ובגלל זה הן לא ימצאו את עצמן בזוגיות אלימה. זו טעות, זה קורה בכל הבתים", אמרה גוטמן במעמד הענקת האות.

אות הוקרה נוסף הוענק גם לענקית הטכנולוגיה גוגל, שנענתה לקריאה של פורום מיכל סלה, שמה את נושא מניעת רצח נשים באמצעות טכנולוגיה בקדמת סדרי העדיפויות ושתפה פעולה עם הפורום בהובלת עשרות מהלכים פורצי דרך, לרבות המצאה של 449 רעיונות למיזמים למען ביטחון נשים וגיבוש של 208 צוותי מפתחים. נועה אלפנט לפלר, דירקטורית מדיניות ציבורית וקשרי ממשל בגוגל, קיבלה את המגן בשם החברה. אלפנט לפלר תמכה בתוכנית והובילה את המהלך מטעם החברה בשלוש השנים האחרונות.

תומר לוטן, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים לשעבר – קיבל אף הוא את אות ההוקרה משום שהוא, לפי הפורום, הגורם הראשון בהיסטוריה של המשרד אשר הצליח להוציא לפועל מיזם משותף בין המשרד לבין גורם חיצוני לו. בהובלת לוטן, המשרד הקצה משאבים ממשלתיים להגנה על נשים מאוימות, יחד עם עמותת פורום מיכל סלה, בהיקף של כ-640 אלף שקלים.

כחלק משיתוף פעולה זה קיבלו הגנה 106 נשים מאוימות, ומתוכן היו 14 מקרי אמת בהם ניצלו חיים.

"אני גאה להיות כאן כגבר, וגם כמי שפתח את הדלת לפורום מיכל סלה מתוך הממשלה, מה שלא מובן מאליו", אמר לוטן בעת קבלת האות.

עוד קיבלה את האות רונית לב-ארי, ויקטמולוגית וקרימינולוגיות – המומחית המובילה והוותיקה בישראל למניעת אלימות נגד נשים – שסייעה בהקמת עמותת פורום מיכל סלה והייתה שותפה מובילה בבניית חמישה ארגזי כלים מצילי חיים של הפורום, בצורת קמפיינים המנגישים לציבור תמרורי אזהרה בזוגיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים