הכירו מושג חדש: איזון חיים-עבודה בעת מלחמה

War-Life Balance הוא מושג שעוסק באיזון בין החיים הפרטיים והעבודה בעת חירום ● ד"ר דורית דור, סמנכ"לית טכנולוגיה ומשנה למנכ"ל צ'ק פוינט, הסבירה איך מיישמים אותו בחברת הגנת הסייבר, כדי להגן על העובדים

ד''ר דורית דור, סמנכ''לית טכנולוגיות גלובלית בצ'ק פוינט.

"היבטי החוסן והתפעול חשובים לארגונים בעת חירום. כדי להשיג אותם, יש להתמקד בכמה פעולות: חיזוק דרג מנהלי הביניים, בדגש על הדור הצעיר, לצד תקשורת עקבית ומתמשכת עם העובדים, כולל העברת מסרים לגבי דרך ההפעלה הנכונה. כדאי בנוסף לעסוק באיזון חיים פרטיים-עבודה בעת חירום, ב-War-Life Balance: איך לאזן בין הרצון להצעיד קדימה את הארגון ולהצמיח אותו כלכלית ליצירה של גמישות תפעולית, הפגנה של אמפטיה כלפי העובדים והתאמת הפעילויות שלהם למה שהם יכולים ולמה שמתאפשר להם לעשות – לתת עוד זמן למי שזקוק לכך ולסייע בהתמודדות עם קשיים", כך אמרה ד"ר דורית דור, סמנכ"לית טכנולוגיה ומשנה למנכ"ל צ'ק פוינט.

לדבריה, ענקית אבטחת המידע והסייבר הישראלית עושה זאת. היא ציינה ש-"תפקידנו הוא לסייע ללקוחות ולנצל את היותנו חברה גדולה וגלובלית, לבנות ולתת חוסן ללקוחות ולעובדים, ולהבין שלא כל מענה או פתרון מתאים לכולם".

ד"ר דור השתתפה בוובינר "היערכות הנהלות להמשכיות עסקית בעת מלחמה", שנערך היום (ב'), ביוזמת אנשים ומחשבים ובהנחיית אבנר שטראוס, יו"ר משותף של שטראוס אסטרטגיה, וסמדר עוז, מנכ"לית החברה.

היא אמרה כי "הקורונה הייתה אימון 'מצוין' לקראת המלחמה. לפני המגפה, עובדי הפיתוח בצ'ק פוינט עבדו רק במשרד, ועם פרוץ הקורונה המצב השתנה בתוך שבועיים. בנוסף, במלחמה למדנו שחשוב מאוד לקבל החלטות במהירות, ולא להניח שניתן יהיה לצפות את העתיד, כי הוא נע כל העת. עוד הבנו שנדרשת גמישות בתפקידים, כי הצרכים 'זזים' ומשתנים כל הזמן".

"יש 'להעלות כיתה' את רמת הגנת הסייבר של ארגונים"

"כחברת סייבר", אמרה ד"ר דור, "אנחנו מוטרדים, כמובן, מהענקת ההגנה בסייבר ללקוחות, לצד הצורך שלנו בתפעול החברה. יש לנתח את המצב ולהבין אותו, ולאתגר הזה שותפים גופים נוספים שעוזרים, ובראשם מערך הסייבר הלאומי, שנותן תמיכה שוטפת. יש לטפל לא רק בהיבט המודיעיני של האיומים, אלא 'להעלות כיתה' את רמת הגנת הסייבר של הארגונים. יש לזכור שהארגונים הקטנים והחלשים יותקפו גם בלי מודיעין. עוד יש להתייחס למלחמת הסייבר שבמלחמה הנוכחית – מצד החמאס ותומכיו, ובמיוחד מצד איראן".

היא ציינה כי "החלטנו שנגיע פרו-אקטיבית ללקוחות ונחזק את מערכי ההגנה שלהם אל מול איומים פרטניים, ולא לפי הנחיות כלליות".

"יש לנו הרבה לקוחות בעולם, וכחברה בינלאומית גלובלית אנחנו יודעים לפעול מולם. יש לנו מערכי תמיכה גלובליים ונעזרנו ביכולת עולמית זו על מנת לשמר את פעילותנו גם לאחר פתיחת המלחמה, לתקשר מול לקוחות ולשמר את העסק כרגיל. בהיבט התקשורת מול העובדים שלנו בעולם, הסברנו להם על המלחמה, איך לדבר עם העובדים בארץ, שחוו אירועים לא פשוטים, וכיצד להתנהל מולנו, הישראלים. עוד התמקדנו במתן ערך ומשמעות לעשייה. התמזל מזלנו ועובדינו חשים שהם עובדים במקום בעל משמעות, ומבינים שיש חשיבות לאבטחה בסייבר", הוסיפה.

כמו כן, היא ציינה כי "אנחנו תומכים במאות פרויקטים שאותם מובילים עובדי החברה, ותרמנו למטה החטופים את הבניין שלנו בתל אביב".

"תחילה התמקדנו בעובדים שלנו בדרום, ולאחר מכן הבנו שעלינו לטפל במשפחות של העובדים שגויסו", אמרה ד"ר דור. "עוד הקדשנו תשומת לב לעובדים ערבים, שלהם יש חששות משלהם. חשוב לעטוף גם אותם. בנוסף, הפגנו חששות של עובדים שגויסו למילואים, ופחדו שנמצא להם מחליפים. כמו כן, ההנהלה חיזקה ומחזקת את דרג מנהלי הביניים".

לסיכום הדגישה ד"ר דור כי "אנחנו, בצ'ק פוינט, שואפים לחזור לשגרה ככל הניתן, ומנגד, אנחנו מאפשרים לכל מי מעובדינו שזקוק לזמן או תמיכה לפעול בצורה שונה, כדי להתגבר על המצוקות שלו".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה

    לא קראתי את הכתבה וסוהי תגובתי. יש לקוחות, יש התחייבויות, יש יעדים. אין חלק מהעובדים, אין מלאים שנמצאים בזמן, אין את חלק מנותני השירות החיצוניים, פרטנרים מחול לא מגיעים לארץ. אז עם כל הכבוד לתאוריות בשקל, יש דבר כזה שנקרא מציאות, וכולנו כרגע חיים אותה וזה לא קל

אירועים קרובים