זאת המחליפה של מנכ"ל Web Summit, שהתבטא נגד ישראל

קתרין מאהר, לשעבר מנכ"לית קרן ויקימדיה, מונתה לנהל את הוועידה, שבועיים לפני קיומה ● היא מחליפה את פאדי קוסגרייב, שטען שישראל מבצעת פשעי מלחמה בעזה – והתפטר לאחר שחברות ענק ביטלו את השתתפותן

קתרין מאהר, מנכ"לית Web Summit.

מנכ"לית חדשה ל-Web Summit: קתרין מאהר, לשעבר מנכ"לית קרן ויקימדיה, מונתה לנהל את ועידת הטכנולוגיה הגדולה באירופה – לאחר שהמנכ"ל הקודם ואחד ממייסדי הוועידה, פאדי קוסגרייב, התפטר מתפקידו אחרי שכינה את הפעילות של ישראל מול החמאס "פשעי מלחמה".

מאהר מונתה לתפקיד לאחר שקוסגרייב כתב בפוסט שפרסם כשבוע לאחר הטבח שביצע ארגון הטרור בדרום ופתיחת המערכה כי "פשעי מלחמה הם פשעי מלחמה, גם כאשר הם מבוצעים על ידי בעלות ברית, וצריך לכנותם כך". אחר כך הוא התנצל על דבריו בחצי פה, אולם זה היה כבר מאוחר מדי, וחברות רבות שהיו אמורות לקחת חלק באירוע ביטלו את השתתפותן בו: זה התחיל עם החברות הישראליות וויז, לייטריקס, AI21 וטאבולה, והיזם הישראלי רן הר נבו, והמשיך עם תאגידים כגון גוגל, אינטל (לרבות מובילאיי), מטא ואורקל. חברות נוספות הודיעו אף הן על ביטול השתתפות, בינן סיילספורס, וויקס וסימנס. בעקבות זאת, שותפיו של קוסגרייב קראו לו למכור את החלק שלו בחברה – 81% מהמניות שלה.

פאדי קוסגרייב, שהתפטר מתפקיד מנכ"ל Web Summit.

פאדי קוסגרייב, שהתפטר מתפקיד מנכ"ל Web Summit. צילום: עיבוד ממוחשב. מקור: ShutterStock ולכידת מסך מ-X (בהתאמה)

הפרשה אירעה זמן קצר לפני מועד קיום הוועידה, שתיערך בעוד כשבועיים בליסבון, בירת פורטוגל. בכל שנה משתתפים בה כ-70 אלף איש, ולא ברור אם מספר זה יקטן, לאור ביטול ההשתתפות הנרחב מצד החברות הגדולות. מאהר התייחסה לכך במכתב ששלחה היום (ב') למנויים על הניוזלטר של Web Summit וטענה שהמספר יהיה דומה. היא ציינה כי בשבועות הקרובים, תשומת הלב שלה ושל אנשיה תמוקד בקיום אירוע שיעמוד בסטנדרטים של הוועידות הקודמות. "בחודשים הקרובים", הוסיפה, "נפעל על מנת להפיק אירועים גלובליים טובים יותר".

לדבריה, "בהווה שבו הטכנולוגיה שזורה בכל אספקט של חיינו, ובעתיד שבו היא מייצגת את התקווה הגדולה ביותר שלנו ואת ה-'משבש' הגדול ביותר שלנו, התפקיד של Web Summit כמקום של קשר ושיח חשוב יותר מבעבר".

מאהר משמשת כיו"רית של קרן סיגנל, שפועלת למען הבטחת חופש הביטוי ואבטחת התקשורת הגלובלית דרך טכנולוגיות מאובטחות בקוד פתוח. בין היתר, הקרן עומדת מאחורי אפליקציית סיגנל. כמו כן, היא משמשת כחברה בוועדה לענייני מדיניות חוץ במשרד החוץ האמריקני. בעבר שימשה מאהר כמנכ"לית ויו"רית קרן ויקימדיה, שמפעילה את האנציקלופדיה החופשית ויקיפדיה, והיא אף עבדה בגופים שונים, בהם יוניצ"ף והבנק העולמי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים