Opmed.ai גייסה 15 מיליון דולר – לניהול משאבים בבתי חולים

החברה פיתחה פתרון תוכנה לניהול משאבים מיטבי בבתי חולים וחדרי ניתוח, שלדבריה מאפשר למוסדות רפואיים להגדיל דרמטית קיבולת ורווחים ● כספי הגיוס מיועדים לגיוס עובדים ולהרחבת הפעילות בארצות הברית

אנשי Opmed.ai.

Opmed.ai הישראלית, שפיתחה פתרון לייעול ניהול משאבים ותכנון זמנים בבתי חולים וחדרי ניתוח, הודיעה היום (ב') כי גייסה 15 מיליון דולר בהובלת הקרנות NFX, גרוב ונצ'רס וסיקרט צ'ורד ונצ'רס, ומסר רונלד כהן. משקיעים נוספים שהשתתפו בסיבוב הגיוס הם אנבוקס ונצ'רס של מבטח שמיר אחזקות, ואוניברסיטת בר אילן. ב-Opmed.ai, שפועלת בישראל ובארצות הברית, מציינים כי היא תשתמש בכסף להגדלת מצבת כוח האדם שלה, במטרה להרחיב את מעגל לקוחותיה לבתי חולים פרטיים וציבוריים ומרכזי טיפולים אלקטיביים אמריקניים נוספים.

החברה הוקמה על ידי היזמת ד"ר מור ברוקמן-מלצר, המשמשת כמנכ"לית שלה ובעלת ניסיון במערכת הביטחון, שבמסגרת עבודת הדוקטורט שלה באוניברסיטת בר אילן על מערכות מידע חברה לפרופ' ברוך ברזל, ראש המעבדה לחקר הדינמיקה של רשתות מורכבות מהמחלקה למתמטיקה באוניברסיטה, שמשמש כמנהל המדעי של החברה. ד"ר ברוקמן-מלצר עברה להתגורר בבוסטון והשניים צירפו אליהם את אבי פז, מנהל הטכנולוגיות הראשי ומוביל הפעילות בישראל. פז הוא בוגר ממר"ם, שקודם לכן שימש כארכיטקט ענן ומפתח בכיר בחטיבת הבריאות של מיקרוסופט, וכמהנדס תוכנה בחברות EMC, פייפאל ואחרות. ל-Opmed.ai יש שיתופי פעולה עם מערכות בריאות גדולות, כגון מאיו קליניק, והיא כבר הוטמעה בבתי חולים בארץ ובארצות הברית.

אלגוריתם לייעול, תכנון ותזמון משימות, ותגובות לשיבושים

משרדי Opmed.ai ממוקמים בהרצליה. היא מעסיקה כ-30 עובדים – 20 מהם בישראל והשאר בארצות הברית – ובימים אלה מגייסת לכמה תפקידים טכנולוגיים. החברה פיתחה מערכת אופטימיזציה לתפעול משאבים בבתי חולים, שבליבה אלגוריתם מבוסס בינה מלאכותית לייעול, תכנון ותזמון משימות, ותגובות לשיבושים. בכך היא מאפשרת למערכות הבריאות העמוסות והמוגבלות במשאבים לעמוד בהיקפי העבודה הנדרשים ולהגדיל את קיבולת הפעילות גם ללא תוספת כוח אדם, ציוד או שטח נדל"ן. בחברה אומרים שהרחבה כזו של פעילות בתי חולים ומערכות בריאות בכלל מתבטאת במזעור עיכובים, הגדלת מספר הניתוחים והפרוצדורות המבוצעים, היערכות לאירועים בלתי צפויים והגדלת הפדיון, שיכולה להתבטא במיליוני דולרים בשנה.

על פי Opmed.ai, הטמעת המערכת שלה מאפשרת לבתי החולים לייצר לפחות מיליון דולר פר חדר ניתוח בחדרי הניתוח שברשותם, לחתוך את ההוצאות השנתיות בחצי מיליון דולר נוספים פר חדר ניתוח, ולהיות ערוכים טוב יותר תפעולית לעיכובים ואירועים בלתי צפויים. הטמעת המערכת לוקחת בין שבועיים לחודש.

הנהלת Opmed.ai ומייסדיה: אבי פז, ד"ר מור ברוקמן-מלצר ופרופ' ברוך מרזל.

הנהלת Opmed.ai ומייסדיה: אבי פז, ד"ר מור ברוקמן-מלצר ופרופ' ברוך מרזל. צילום: יח"צ

לדברי ד"ר ברוקמן-מלצר, "מערכות הבריאות בכלל, ובתי החולים בפרט, מתמודדים כיום עם עומס הולך וגובר, בין היתר כתוצאה מעלייה בתוחלת החיים. כדי שיוכלו להדביק את הפערים, להתמודד עם אתגרים ולצמצם קשיים, פיתחנו ב- Opmed.aiמערכת מבוססת ניתוח רשת ובינה מלאכותית, שנותנת מענה בזמן אמת לכלל הצרכים התפעוליים של הארגונים הללו, ומאפשרת להם להיות יעילים ורווחיים. אנחנו רואים דרישה גוברת מצד בתי חולים בארצות הברית, ובאמצעות הגיוס נוכל לסייע להם".

פז ציין כי "המערכת שלנו נשענת על מודלים מתמטיים ומאפשרת חיזוי, הבנה ובקרה של דינמיקת הרשת וכלל החלקים הנעים בה. כמו כן, היא מציעה הצעות תכנון וייעול ברורות, וכל זאת בתהליך הטמעה מהיר, פשוט ושקוף למשתמשים, כדי לסייע למאמץ הרפואי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים