השותפים של קוסגרייב ב-Web Summit דורשים שימכור את מניותיו

השותפים פנו במכתב למועצת המנהלים של החברה וקראו לה לעשות את מה שהיא יכולה כדי למנוע את המשך הנזק מהמנכ"ל ומדבריו שישראל מבצעת "פשעי מלחמה" ● קוסגרייב מחזיק ברוב מכריע של המניות שלה - 81%

פאדי קוסגרייב, שהתפטר מתפקיד מנכ"ל Web Summit - חוזר אליו.

צרות באות בצרורות: אחרי שאחד המייסדים והמנכ"ל המתפטר של Web Summit, פאדי קוסגרייב, התבטא נגד ישראל במלחמתה מול החמאס, והביא בכך לביטול השתתפותן של ענקיות טכנולוגיה רבות בוועידה, שני שותפיו לייסוד החברה שמאחוריה קוראים לו למכור את המניות שלו בה. לדבריהם, אם הוא לא יעשה זאת, הוא יעמיד את החברה בסכנה ויותר מ-300 עובדיה עלולים להיות מפוטרים.

קוסגרייב טען שישראל מבצעת פשעי מלחמה במאבקה הנוכחי מול החמאס בעזה. הוא כתב בפוסט שפרסם כשבוע לאחר הטבח שביצע ארגון הטרור בדרום ופתיחת המערכה כי "פשעי מלחמה הם פשעי מלחמה, גם כאשר הם מבוצעים על ידי בעלות ברית, וצריך לכנותם כך". לאחר מכן הוא התנצל על דבריו בחצי פה, אולם זה היה כבר מאוחר מדי, וחברות רבות שהיו אמורות לקחת חלק באירוע ביטלו את השתתפותן בו: זה התחיל עם החברות הישראליות וויז, לייטריקס, AI21 וטאבולה, והיזם הישראלי רן הר נבו, והמשיך עם תאגידים כגון גוגל, אינטל (לרבות מובילאיי), מטא ואורקל. חברות נוספות הודיעו אף הן על ביטול השתתפות, בינן סיילספורס, וויקס וסימנס.

יש לציין שקוסגרייב מחזיק ב-81% ממניות Manders Terrace – החברה שמפעילה את Web Summit, שהוא כנס הטכנולוגיה הגדול ביותר באירופה. שני בעלי המניות הנותרים הם דייר היקי עם 12% מהמניות ודיוויד קלי עם 7%. בבלומברג דווח, מפי מקור המקורב לנושא שביקש להישאר אנונימי, ששניהם שלחו באחרונה מכתב למועצת המנהלים של החברה, ובו הם טענו שקוסגרייב מעמיד את עתידה בסכנה. הם קראו לבורד לעשות ככל שהוא יכול על מנת למנוע את הסכנה הזאת, כולל להביא לכך שקוסגרייב ימכור את המניות שלו.

יש לציין שבין שלושת השותפים לייסוד החברה מתנהל בימים אלה מאבק בבית המשפט באירלנד.

ועידת Web Summit צפויה להתקיים, על אף ההיעדרות המשמעותית ממנה, בין ה-13 ל-16 בנובמבר בליסבון. בשנה רגילה, היא מושכת אליה כ-70 אלף משתתפים – אנשי טכנולוגיה, פוליטיקאים, סלבריטאים ומתעניינים.

דובר הוועידה, כמו גם עורכי הדין של היקי וקלי, סירבו להגיב לפרסום בבלומברג, וקוסגרייב לא הגיב לו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים