קריאה בקונגרס להגביל שימוש בטכנולוגיית קוד פתוח שנפוצה בסין

חברים בבית הנבחרים ובסנאט קוראים לממשל ביידן להרחיב את הסנקציות על מסחר של חברות אמריקניות עם סין גם לטכנולוגיית RISC-V

עוד חזית במלחמת הסחר האמריקנית-סינית.

כמה חברי קונגרס בארצות הברית – מבית הנבחרים ומהסנאט – קוראים לממשל ביידן להגביל חברות אמריקניות שמעוניינות להשתמש בטכנולוגיית הקוד הפתוח לייצור שבבים RISC-V (שנהגית "ריסק פייב"), שנמצאת בשימוש נרחב בסין. זאת, כחלק ממלחמת הסחר שמתנהלת מזה כמה שנים בין שתי המדינות. צעד זה עלול לפגוע בשיתופי פעולה גלובליים בין חברות, לפחות בעולמות הקוד הפתוח והשבבים.

RISC-V הוא ארגון שווייצרי שפיתח טכנולוגיית קוד פתוח חינמית, שמתחרה בטכנולוגיה דומה שמציעה ARM, ויש לה שימושים במגוון רחב של טכנולוגיות ומכשירים – מסמארטפונים ועד למעבדי בינה מלאכותית.

בין חברי הקונגרס שהעלו את הדרישה ניתן למצוא את מייק גלאגר, יו"ר הוועדה בבית הנבחרים שעוסקת בענייני סין, מייקל מק'קאול, יו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים, והסנאטור מרקו רוביו – כולם רפובליקנים. גלאגר אמר לרויטרס כי הוא רוצה שמשרד המסחר "ידרוש מכל אדם או חברה אמריקני.ת לקבל רישיון יצוא לפני שהוא מתחיל בתהליך מכירה של טכנולוגיית RISC-V לגופים סיניים".

רוביו אמר לרויטרס שסין מפתחת ארכיטקטורות קוד פתוח על מנת לעקוף את הסנקציות שארצות הברית הטילה עליה, ובכך להביא לצמיחה של תעשיית השבבים שלה. הוא טען ש-"אם לא נרחיב את השליטה על הייצוא האמריקני לשם, יום אחד סין תעבור אותנו ותהיה המובילה העולמית בעיצוב שבבים".

הקריאה הזאת היא, כאמור, עוד חלק במלחמת הסחר המתמשכת בין ארצות הברית לסין, שבמסגרתה שתי המדינות מגבילות את החברות, ובמקרים מסוימים גם את האזרחים, משימוש בטכנולוגיות מסוימות שמקורן במדינה היריבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים